مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

دمشق به زودی از شر تروریست‌ها خلاص خواهد شد

روزنامه «ایزوستیا» چاپ مسکو به نقل از منابع خبری خود در ارتش و پارلمان سوریه نوشته است: در شهر دمشق بزودی دیگر هیچ تروریستی باقی نخواهد ماند. نیروهای گروه تروریستی «جبهه النصره» که در حومه پایتخت در شرق منطقه گوتا مستقر هستند، قصد دارند بزودی انحلال خود را اعلام کنند.

 

مقامات سوری یادآور شده اند که تروریستها بعد از ایجاد منطقه کاهش تنش در این منطقه و همچنین در نتیجه تغییرات سازمانی در صفوف مخالفانی که شرق گوتا را تحت کنترل دارند ، دیگر نمی توانند کاری انجام دهند.

 

کارشناسان بر این عقیده هستند که بعد از سالها این نخستین بار است که دمشق روی آرامش کامل را به خود می بیند و امکان پایان یافتن مناقشه داخلی در سوریه فراهم شده است.

 

منابع خبری در ارتش سوریه به «ایزوستیا» گفته اند که در شرق گوتا بزودی دیگر هیچ جنگجویی از جبهه النصره که از سوی جامعه بین الملل یک گروه تروریستی شناخته شده است، باقی نخواهد ماند. صحبت بر سر این است که تروریستهای این گروه قصد دارند بزودی انحلال هسته محلی خود در این منطقه را اعلام کنند. به گفته یک مقام نظامی سوری، «مخالفان مسلح از تروریستها خواسته اند یا منطقه شرق گوتا را ترک کنند یا اینکه با امتناع از عقاید و ایدئولوژی افراطی خود، به صفوف آنها ملحق شوند. و جبهه النصره ظاهرا آمادگی خود برای اینکار را اعلام کرده است.»

 

مردم ساکن منطقه از وجود تروریست‌ها خسته شده‌اند

 

در پارلمان سوریه نیز یادآور شده اند که کسی دیگر مایل نیست افراطگرایان را در شرق گوتا ببیند. “جمال ربیعا” نماینده پارلمان سوریه از حزب بعث (حزب حاکم)، در گفتگو با خبرنگار این روزنامه، با اشاره به اینکه مردم محلی ساکن منطقه فشارهای زیادی را بر تروریستها وارد کرده اند، گفته است: «آنها دیگر حاضر نیستند این تروریستها را تحمل کنند. بنابراین تروریستها در مقابل یک انتخاب قرار گرفته اند، یا باید قبول کنند که ارتش سوریه، برغم برقراری کامل آتش بس، آنها را به هلاکت برساند، یا اینکه با گروههای مسلح دیگر به توافق دست یافته و از این منطقه خارج شوند، برای مثال به استان ادلیب بروند.»

 

این نماینده سوری یادآور شد که طی چندین سال گذشته تروریستهایی که در شرق گوتا مستقر بودند، همواره مناطق مختلف شهر دمشق را مورد حملات خمپاره ای قرار می دادند و از جمله سفارت روسیه مورد اصابت حملات آنها قرار گرفته اند. اگر این تروریستها حومه پایتخت را ترک کنند، دمشق برای نخستین بار طی سالهای اخیر می تواند روی آرامش واقعی را ببیند.

 

برخورد گروههای مسلح مخالف با تروریستهای جبهه النصره، بخصوص بعد از امضای توافقنامه مربوط به ایجاد منطقه کاهش تنش در شرق گوتا، بطور جدی تغییر کرده است. این توافقنامه در تاریخ ۲۲ جولای با میانجیگری مقامات مصری امضاء شد. این سند حساب کار مخالفان با گروههای تروریستی را از یکدیگر جدا کرده است.

 

اختلاف بین تروریست‌ها باعث تضعیف آنها شد

 

در ارتش سوریه تغییر برخورد مخالفان مسلح با تروریستها را تایید می کنند. یک مقام نظامی دیگر به «ایزوستیا» گفته است: «گروه جیش الاسلام در منطقه شرق گوتا نقش اساسی دارد و این گروه چند وقتی است که حمله به مواضع جبهه النصره را آغاز کرده و ضربات سنگینی به آنها وارد کرده است. مسئله این است که این گروه با برخی مخالفان مسلح که به طرح آتش بس و ایجاد منطقه کاهش تنش پیوسته اند، متحد است. بدین ترتیب بین خود تروریستها در منطقه اختلاف بوجود آمده و این مسئله این امکان را به مردم غیرنظامی ساکن منطقه داده تا با حضور جبهه النصره مخالفت کنند.»

 

پیش از این تلاشهای نیروهای دولتی برای آزادسازی منطقه شرق گوتا از وجود تروریستها یا مخالفان مسلح موفقیت آمیز نبود، تا اینکه طرح ایجاد منطقه کاهش تنش، راهکاری برای حل این مشکل شد.

 

امید برای اجرای طرح منطقه امن در تمام شهرهای سوریه

 

“یوری زینین” کارشناس ارشد مرکز مشارکت تمدنها در دانشگاه روابط بین الملل مسکو یادآور شده است: «عملا تا همین اواخر در برخی مناطق پایتخت سوریه وخامت اوضاع همچنان ادامه داشت و به همین دلیل مقامات دمشق مجبور بودند تا نیروهای نظامی بسیار زیادی را برای حفظ امنیت شهر در آنجا حفظ کنند. ایجاد منطقه کاهش تنش و خارج شدن اجباری نیروهای جبهه النصره از منطقه شرق گوتا باعث می شود تا امنیت پایتخت بهبود پیدا کند. و این امیدواری وجود دارد که این روند در سایر مناطق مسکونی سوریه نیز پیاده شود و بتدریج همه شهرهای سوریه روی آرامش را ببینند و مناقشه داخلی در این کشور کم کم پایان یابد.»
تسنیم

کشف چندین تن مواد شیمیایی در پایگاه‌های داعش در غرب موصل

به نقل از سومریه نیوز، شاکر جودت، رئیس پلیس فدرال عراق اعلام کرد، آمار عملیات تفتیش از هفتم ژوئیه تا روز یکشنبه ششم اوت شامل بازداشت ۴۷ تروریست در غرب موصل، مرکز نینوا است.   طبق این آمار، نیروهای پلیس عراق ۱۰ تن ماده شیمیایی نیترات آمونیاک پیدا کردند که داعش از این ماده شیمیایی ... کشف چندین تن مواد شیمیایی در پایگاه‌های داعش در غرب موصل

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق

کنترل ارتش سوریه بر آخرین پایگاه داعش در حومه حمص، شهر «السخنه»

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه شهر السخنه، آخرین پایگاه داعش در حومه شرقی حمص را تحت کنترل خود درآورد.   یگان‌های مهندسی در ارتش سوریه در پی تسلط بر شهر السخنه اقدام به پاکسازی شهر و خنثی‌سازی بمب‌های کار گذاشته شده در داخل شهر کردند.   ارتش سوریه و هم‌پیمانانش حضور ... کنترل ارتش سوریه بر آخرین پایگاه داعش در حومه حمص، شهر «السخنه»

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

تسلط ارتش سوریه بر بلندی «طنطور» و محاصره شهر «السخنه»

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع نظامی اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه توانستند شهر «السخنه» واقع در حومه حمص را تحت محاصره خود درآوده و کنترل «جبل طنطور» و «مغازه الضوی» را به دست بگیرند.   پیشتر اتاق اطلاع رسانی اخبار جنگ حزب الله لبنان گزارش داده بود که ارتش سوریه و نیروهای همپیمان به ... تسلط ارتش سوریه بر بلندی «طنطور» و محاصره شهر «السخنه»

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

هلاکت اعضای دفتر امنیتی داعش در شرق سوریه

منابع آگاه سوری بامداد یکشنبه اعلام کردند، تمامی اعضای دفتر امنیتی داعش در درگیری شنبه شب ارتش سوریه و تروریست ها در حومه غربی دیر الزور واقع در شرق سوریه به هلاکت رسیدند.   به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یگان های ارتش در دو جبهه جنوبی و غربی، مواضع تروریست های داعش در اطراف ... هلاکت اعضای دفتر امنیتی داعش در شرق سوریه

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه