مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

دفاع هوایی روسیه ۲ پهپاد تهاجمی را در نزدیکی پایگاه حمیمیم سوریه سرنگون کرد

دفاع هوایی روسیه ۲ پهپاد را که از مناطق تحت کنترل افراد مسلح به‌پرواز در آمده بود در نزدیکی پایگاه هوایی حمیمیم سوریه سرنگون کرد.

 

به گزارش راشاتودی، ژنرال “الکسی تسیگانکوف” رئیس مرکز روس صلح سوریه روز جمعه اعلام کرد که دفاع هوایی روسیه در پایگاه حمیمیم دو پهپاد تهاجمی متعلق به افراد مسلح سوری را سرنگون کرد.

 

تسیگانکوف افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته دفاع هوایی روسیه در پایگاه هوایی حمیمیم دو پهپاد را که از مناطق تحت کنترل افراد مسلح در شمال لاذقیه به‌پرواز در آمده بود شناسایی کرد و هر دو پهپاد در فاصله‌ای مطمئن از پایگاه سرنگون شدند.

 

پایگاه هوایی حمیمیم طی روزهای اخیر چندین پهپاد را که قصد حمله و نفوذ به این پایگاه را داشتند سرنگون کرد.

تسنیم

نیروهای روسی در پایگاه حمیمیم سوریه یک پهپاد دیگر را سرنگون کردند

به گزارش شبکه روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: همچنان عملیات پرواز پهپادها از مناطق تحت سیطره شورشیان در استان لاذقیه به سمت پایگاه حمیمیم ادامه دارد. نیروهای ما شنبه‌شب یک پهپاد دیگر را بر فراز این پایگاه منهدم کردند.

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه

پایان روند خروج ساکنان دو شهرک‌ الفوعه و کفریا بعد از سال‌ها ماندن در محاصره شورشیان

به موجب توافقی که اجازه خروج هزاران ساکن دو شهرک شیعه نشین الفوعه و کفریا بعد از سال‌ها ماندن در محاصره شورشیان را می‌دهد، اتوبوس‌ها انتقال نیروهای شبه نظامی و غیرنظامی از این دو شهرک تحت محاصره شورشیان در حومه ادلب را در ساعات اولیه صبح امروز (پنجشنبه) تکمیل کردند.

ادامه

ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

پیشروی ارتش سوریه به سمت جولان اشغالی و گسترش دایره نفوذ بر استان‌های جنوبی

ارتش سوریه دایره کنترل خود را بر مناطق غربی درعا و در حومه استان قنیطره گسترش داده و یک روستا و ارتفاعات استراتژیک آنجا را آزاد کرد.

ادامه

اسراییل, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا