همبستگی با کوبا؛ سد کشورهای دوست دربرابر خصومت آمریکا

ارسال محموله‌های غذایی، دارو، تجهیزات ایمنی و سرنگ در یک هفته اخیر از طرف کشورهای مکزیک، بولیوی، روسیه، ویتنام و چین به کوبا به عنوان نمایش همبستگی، اقدامات خصمانه و مداخله جویانه در امور داخلی این کشور را به چالش کشید.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, کوبا, گزارش, مکزیک, همبستگی, ویتنام

مجمع پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا خواستار رفع تحریم‌های کوبا شد

مجمع سیاسی و آکادمیک پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا، طی بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با کوبا، قاطعانه خواستار رفع تحریم های غیرقانونی و ظالمانه واشنگتن علیه این کشور آمریکای لاتین شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا

مکزیک: محاصره آمریکا غیرانسانی است؛ به کوبا کمک می‌کنیم

«آندرس مانوئل لوپز ابرادور» رئیس‌جمهور مکزیک با انتقاد شدید از محاصره غیر انسانی آمریکا علیه کوبا اعلام کرد، کشورش بدون توجه به تحریم‌های واشنگتن، به هاوانا کمک‌های انسانی می‌فرستد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, کوبا, مکزیک, همبستگی

دفاع اتحادیه سراسری ایرانیان سوئد از حقوق معترضین در ایران

اتحادیه سراسری ایرانیان واحد غرب سوئد؛ قویا از مبارزات به حق کارگران، معلمان و بازنشستگان پشتیبانی نموده، دستگیری، زندان و حکم وثیقه برای رهایی زندانیان را محکوم می‌کند!

 

در ایران طی روز ها، هفته‌ها و ماه‌های پشت سر گذاشته شده‌، مبارزات حق‌طلبانه کارگران نیشکر هفت تپه شوش و گروه ملی فولاد اهواز ، تجمعات مطالباتی دانشجویان‌، معلمان و بازنشستگان در جای جای کشور خود را در کف خیابان ها به نمایش گذاشت

 

پاسخ حکومت‌گران به مطالبات و خواست‌های اردوی اعتراضی رنج و کار در جامعه ما ، تنها به نمایش‌گذاردن سرکوب آنان و به زندان کشاندن فعالان عرصه‌های گوناگون مبارزاتی جامعه بوده است.

 

در برابر این شدت و حدت برخورد کارگزاران نظام طی مبارزات یاد شده ؛ وقوع دو رخداد جان‌سوز در کشور، آتش سوزی مدرسه‌ای در زاهدان و جان باختن چهار تن از نونهالان کشورمان در این آتش‌سوزی در کنار سقوط اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات تهران و جان‌باختن ده تن از دانشجویان در کنار تن‌های مصدوم دانشجویان، خشم عمومی جامعه و خانواده‌ها و دانشجویان را برانگیخته است .

 

امروز زندان‌ها‌ی ایران از وجود دهها کارگر،  معلم و صد‌ها دانشجوی آزادیخواه و خیل وسیع دگر اندیشان و اقلیتهای (جنسی، ملی، بهائیان، دراویش و …) با احکام صادره از سوی این و آن شعبه دادسرای کشور موج می‌زند. به‌جای سرکوب و به زندان‌کشاندن این همه، باید به تمامی خواسته‌های  آنان تحقق  بخشید. زندانیان سیاسی را نه با وثیقه، که بی‌قید و شرط باید آزاد نمود.

 

ما با اعلام همصدایی با یکایک خانواده‌ها و پشتیبانی از خواسته‌های منطقی و برحق کلیه زندانیان سیاسی در این روزهای سخت خود را کنار یکایک آنان و جنبش مطالباتی‌شان می‌بینیم و همواره تلاش می‌ورزیم که صدای یکایک آنان باشیم.
سوم ژانویه ۲۰۱۹
اتحادیه سراسری ایرانیان مقیم سوئد واحد غرب

جمعی از کارگران هفت‌تپه خواهان آزادی هشت کارگر بازداشتی فولاد شدند

به گزارش ایلنا، جمعی از کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه در اطلاعیه‌ای از کارگران گروه ملی فولاد ایران حمایت کردند و خواستار آزادی هشت کارگر بازداشتی این مجتمع شدند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری, همبستگی

همبستگی بین‌المللی با پیکار زحمتکشان ایران ادامه دارد

در پی ادامهٔ جنبش اعتراضی و حق‌طلبانهٔ کارگرانِ مجتمع نیشکر هفت‌تپه و فولاد اهواز، که در چارچوب گروه ملّی صنعتی فولاد ایران فعالیت می‌کند، و نیز گردهمایی‌ها و کنش‌های اعتراضی دیگر زحمتکشان کشور، همبستگی بین‌المللی با پیکارهای برحق مردم و زحمتکشان ایران همچنان ادامه دارد.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, برزیل, بیانیه, ترکیه, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری, مقاله

همبستگی بین‌المللی با جنبش حق‌طلبانهٔ کارگران و مردم ایران

بیش از ۸۰ سندیکا و تشکل کارگری از نقاط مختلف جهان در نامه‌ای به علی خامنه‌ای، خواهان توقف سرکوب کارگران و معلمان و آزادی فوری علی نجاتی و اسماعیل بخشی از نمایندگان کارگران هفت تپه و سپیده قلیان از فعالان مدنی شدند.

ادامه

انگلستان, ایران, جهان, حقوق بشر, کارگری, همبستگی