وکیل مدافع نسرین ستوده ؛ امید ما به مصوبه تقلیل مجازات حبس تعزیری است

وکیل مدافع نسرین ستوده گفت: منتظر هستیم تا مصوبه اخیر مجلس در خصوص اصلاح طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری، ابلاغ و اجرا شود تا ببینیم چه تحولی در وضعیت ایشان ایجاد شود.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, زنان, قضایی, وکلا

«جمهوری اسلامی صرفاً گورستان‌ها و زندان‌ها را آباد کرد»

چند تن از وکلای ایرانی در نامه‌ای سرگشاده‌ ضمن “نامشروع خواندن قانون اساسی جمهوری اسلامی” و “انتصاب آقای خامنه‌ای”، خواستار “بازگرداندن کشور به مردم ایران” شده‌اند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, سیاسی, وکلا

دست‌خط محمد نجفی وکیل زندانی در اراک، از شکنجه‌شدن وی خبر می‌دهد

محمد نجفی وکیل شریف زندانی در نامه‌ای از تحت شکنجه‌ قرار گرفتن توسط سرباز گمنامِ امام زمان و ولى مطلقه فقیه آقاى خامنه خبر می‌دهد. وی می‌نویسد:

 

تا نگاه کردیم به ماه – از چاله افتادیم به چاه !

از سال ٨٨ تا ٩۶ طى چند بار دستگیرى و بازجویى، در حکومت اسلامى، زیر چشم و پرچم الله به نام سرباز گمنامِ امام زمان و به نامِ ولى مطلقه فقیه آقاى خامنه اى!علاوه بر سلول انفرادى، بازجویى هاى شبانه، گروهى از پشت سر، اطاق سرد و پنجره نیمه باز، زدن چشم بند و تهدید و ارعاب و توهین؛ به طور ویژه موردِ شکنجه ناموسى و روانى قرار گرفتم که از توضیح بیشتر آن در این مجال شرم دارم!

 

شرح این شکنجه که در موردخودم و برخى از موکلین و هم پرونده اى هایم اعمال شده در صورتجلسات تحقیقات مقدماتى و دادگاه و نیز در شکایت مطروحه در کمیسیون حقوقِ شهروندى دادگسترى کل استان مرکزى ثبت است.

 

بدون هیچ نتیجه اى!! اینک با بیان این رنجِ خانوادگى و اجتماعى! که مثل سایه ٩ سال است همراه من است، از تمام کسانى که مورد شکنجه قرار گرفته اند تقاضادارم با شجاعت و صداقت آن را افشا کنند!

قلم اگر از بیداد ننویسد، قلم باد! محمد نجفى- زندان اراک / ٩٧/١٠/٢۴
لازم به ذکر است که روز سه شنبه ۲۵ دیماه

 

جلسه رسیدگی به یکی دیگر از اتهامات محمد نجفی با تشنج ، درگیری و تعرض و مضروب کردن همسر محمد نجفی توسط مامور زندان و توهین وی به خانواده این زندانی سیاسی و وکیل پایه یک دادگستری زندانی در زندان مرکزی اراک در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ شازند در شهر شازند اراک برگزار شد.

 

در این جلسه به یکی دیگر از اتهامات آقای نجفی تحت عنوان «تشویش اذهان عمومی از طریق نشر اکاذیب در فضای مجازی با درج نامه به رهبری در صفحه اینستاگرام» رسیدگی شد.

 

پیش از برگزاری جلسه دادگاه مامور لباس شخصی بدرقه که بر خلاف ضوابط به هر دو دست محمد نجفی دستبند زده بود،‌ همسر وی را که جلو آمده بود مضروب می‌کند و همین موضوع سبب بروز تشنج در ساختمان دادگاه می‌شود.

 

پیام درفشان یکی از وکلای محمد نجفی در این خصوص گفت:

 

همسر آقای نجفی با دیدن همسرش ناخودآگاه به سمت ایشان رفت که آن فرد با ضربه سنگینی همسر آقای نجفی را به عقب هل داد و این در حالی بود که هم برادران و پسر آقای نجفی و هم برادر و پدر همسر ایشان و تعدادی از اقوام و همسایگان و دوستان خانوادگی این خانواده در ورودی دادگستری برای ملاقات آقای نجفی حضور داشتند و مشاهده این صحنه که تعرض غیر قانونی و برخلاف ضوابط به ناموس مردم است و خصوصآ اینکه با خشونت نیز انجام شده بود موجب تحریک شدید حضار گردید.

 

به طوری که همگی برافروخته شده بودند و فضای درگیری ناموسی به وجود آمده بود و درگیری شدیدی در شرف وقوع بود که با دخالت ما برای آنکه منجر به عواقب بدتر نشود ممانعت شد.

 

اما شخص مجهول الهویه که برخلاف اصول هیچ لباس فرم و اتیکت حاوی نام نداشت مدام به تحریک کردن بیشتر سایرین با عنوان جملاتی از قبیل خوب کردم و غلط می کنید سمت زندانی بیاید می نمود.

 

وی دستبند آقای نجفی را که برخلاف ضوابط باید به یکی از دستان خود بزند اما به هر دو دست ایشان زده شده بود با خشونت بسیار شدید دنبال خود می کشید به طوری که فریاد آقای نجفی از درد بلند شده بود. همین باعث شد جلسه رسیدگی دادگاه با فشار روحی محمد نجفی به سمت تندی پیش رود!

حکم صادره برای “مصطفی ترک همدانی” غیرقابل فهم و تعجب‌آور است

“اکبر شوکت” در واکنش به صدور شش ماه حبس تعزیری برای “مصطفی ترک همدانی” وکیل کارگران در پرونده تامین اجتماعی، گفت: صدور چنین حکمی برای آقای همدانی، غیر قابل فهم و تعجب‌آور است.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, وکلا

تفهیم یک اتهام دیگر به‌ محمد نجفی: «تشویش اذهان عمومی» به‌دلیل نوشتن نامه به رهبر

محمد نجفی وکیل دادگستری که در حال حاضر با حکم سه سال زندان برای اولین پرونده‌اش در زندان اراک به سر می‌برد روز ۲۸ آذر ماه مجددا از زندان اراک به شعبه بازپرسی دادگستری شازند منتقل و در آنجا به دلیل نوشتن یک نامه به رهبر ایران به او اتهام «تشویش اذهان عمومی» تفهیم شده ... تفهیم یک اتهام دیگر به‌ محمد نجفی: «تشویش اذهان عمومی» به‌دلیل نوشتن نامه به رهبر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, وکلا