نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

دستگیری مقام های فاسد روس همچنان ادامه دارد

دستیگری مقام های آلوده به فساد مالی در روسیه ادامه دارد و این بار وزیر توسعه اقتصادی جمهوری داغستان به دام دستگاه امنیتی این کشور افتاده است.

 

ایرینا وولک سخنگوی وزارت داخلی روسیه اعلام کرد: ماموران پلیس دو روز پیش وزیر اقتصاد و توسعه سرزمینی جمهوری داغستان (در منطقه قفقاز شمالی) را دستگیر کردند.

 

به گفته وی، عثمان خاسبولاتف وزیر اقتصاد و توسعه سرزمینی داغستان به جرم اختلاس ۲۰ میلیون روبلی (معادل ۳۰۰ هزار دلار) در سفارش های دولتی دستگیر شده است.

 

ماموران امنیتی دیروز هم ساختمان وزارت اقتصاد و توسعه سرزمینی داغستان در مخاچ قلعه را بازرسی کردند.

 

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه نیز امروز به نقل از سخنگوی وزارت اقتصاد و توسعه سرزمینی داغستان گفت که این وزارتخانه در شرایط عادی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

عثمان خاسبولاتف از ماه فوریه سال ۲۰۱۸ ریاست این وزارتخانه را برعهده داشت چرا که رایودین یوسوفوف وزیر سابق وزارت اقتصاد و توسعه سرزمینی داغستان به همراه عبدالصمد حمیدوف نخست وزیر این جمهوری به جرم اختلاس بودجه ۴۱ میلیون روبلی (معادل ۶۱۰ هزار دلار) برای بازسازی بازداشتگاه مخاچ قلعه دستگیر شده بودند.

 

در سال های اخیر چندین مقام روسیه در چارچوب مبارزه با فساد مالی دستگیر شدند.

 

آلکسی اولیوکایف وزیر توسعه اقتصادی روسیه ازجمله این مقامات است که به اتهام گرفتن غیرقانونی دو میلیون دلار دستگیر شد.

 

چندی پیش نیز رئیس کمیته مبارزه با فساد مالی وزارت کشور روسیه پس از کشف ۲۲۰ میلیون دلار وجه نقد دارای بسته‌بندی بانک های آمریکایی به صورت نو در خانه یکی از بستگان خود بازداشت شد.

 

مقام بازداشت شده سرهنگ دیمیتری زاخارچنکو ۳۸ ساله نام دارد که بنا به اطلاعات انتشار یافته افزون بر پول های کشف شده، ۳۰۰ میلیون دلار نیز در بانک های سوئیس دارد.

 

روزنامه کامرسانت در باره پرونده او نوشته است: ماموران پول های نقد را در خانه خواهر متهم کشف کرده‌اند که در نایلون‌های ویژه بسته‌بندی پس از چاپ در آمریکا، قرار داشت.

 

پیش از آن نیز حدود ۹۰۰ هزار دلار پول نقد از محل سکونت آندره بلیانینوف رییس وقت سازمان فدرال گمرکات روسیه کشف شد و سبب استعفای فوری این مقام چند ساعت پس از انتشار خبر و تصویر وی شد.

 

همچنین در یک اقدام ضد فساد، استاندار وقت منطقه کروف روسیه هنگام دریافت ۴۰۰ هزار یورو که رشوه نقدی محسوب می شود، بازداشت و پس از مدت کوتاهی چهره وی داخل سلول در رسانه ها منتشر شد.

 

پیش از وی نیز استاندار ساخالین به جرم ارتکاب به فساد مالی محکوم به مصادره تمامی اموال شد که بازتاب گسترده‌ای در روسیه داشت.

 

بازداشت شهردار ولادی وستوک با اتهام های مشابه، دستگیری میخاییل آبیزوف وزیر سابق امور شفافیت دولت روسیه که گفته می‌شد مشاور پوتین نیز بود از دیگر مصادیق برخورد شدید دستگاه امنیتی روسیه با گسترش فساد در میان مسئولان است.

 

پوتین در دور جدید ریاست جمهوری شش ساله خود به مردم این کشور وعده داده است که به شدت با فساد در هر سطحی برخورد کند هر چند مخالفان، بسیاری از گروه های فساد در روسیه را دسته‌هایی می‌دانند که تلاش دارند با حامی پوتین نشان دادن خود به اقدامات تبهکارانه ادامه دهند.

 

در همین راستا در چند وقت گذشته یک وزیر کابینه دولت روسیه و دو استاندار به‌جرم فساد مالی دستگیر و زندانی شده‌اند.

 

چند ماه پیش نیز رئوف آراشوکوف یک سناتور شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) به جرم تشکیل یک گروه تبه‌کاری و قتل دو نفر در صحن شورای فدراسیون روسیه در حالی توسط نیروهای امنیتی محاصره و دستگیر شد که خود را برای سخنرانی آماده می‌کرد.

 

همزمان با دستگیری او، پدر و دو نفر از بستگانش به اتهام تبهکاری و فساد مالی در سن پترزبورگ دستگیر شدند و تحقیقات پیرامون این پرونده همچنان ادامه دارد.

ایرنا

شکایت وزارت نیرو از سازه‌های غیر قانونی در حریم رودخانه‌ها بی‌نتیجه بود

مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل شرکت منابع آب ایران گفت: وزارت نیرو نسبت به سازه‌های غیر قانونی در حریم رودخانه‌ها شکایت کرده اما هنوز بسیاری از ساختمان ها باقی مانده است. از این رو بازنگری در تهیه نقشه های شهرسازی لازم است.

ادامه

ایران, خبر, فساد, محیط زیست

نماینده رزن؛ سازمان تامین اجتماعی، حیات خلوت دولت‌ها و فرصت‌طلبان شده است

نماینده رزن در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه سازمان تامین اجتماعی به حیات خلوت دولت‌ها و فرصت‌طلبان تبدیل شده است، گفت: هنگامی که افشاگری صورت می‌گیرد، مدیریت قبلی رفته و کلی بدهی و مشکلات برای سازمان تامین اجتماعی باقی گذاشته که هیچکس هم پاسخگو نیست.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, فساد, کارگری