گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

زنان شاغل و مبارزه برای پایان دادن به تبعیض جنسیتی و طبقاتی افزایش لگام‌گسیخته هزینه زندگی به‌موازات معوقات مزدی و بیمه‌ای، عدم امنیت شغلی، تبعیض و بیکاری گسترده، ناشی از سیاست تعدیل ساختاری رژیم، معیشت کارگران و زحمتکشان و به‌ویژه زنان کارگر و سرپرست خانوار را با وضعیتی وخیم روبه‌رو ساخته است بدان‌گونه که هر ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, خصوصی‌سازی, زنان, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, کودکان, کولبری, گزارش, معیشت

طرح طبقه‌بندی مشاغل و اهمیت آن برای کارگران

اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل یکی از خواست‌های عمده طبقه کارگر و زحمتکشان میهن ماست. در ماه‌های اخیر کارگران در صنایع نفت جنوب، ذوب آهن، فولاد اهواز، کلاه زردها (تکنسین‌های پست‌های فشار قوی برق) و کارکنان بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی برای احقاق حق‌شان ازجمله برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل تجمع و اعتصاب کرده‌اند. طبق ... طرح طبقه‌بندی مشاغل و اهمیت آن برای کارگران

ادامه

اجتماعی, استبداد, ایران, خصوصی‌سازی, صلح, کارگری, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

حرکت‌های اعتراضی‌ کارگران و بازنشستگان واحدهای مختلف ادامه دارد در هفته‌های گذشته نه‌تنها خللی در ادامۀ اعتراض‌های کارگری و بازنشستگان به‌وجود نیامد، بلکه منسجم‌تر شدن صف‌های آنان خصوصاً در یکشنبه‌های اعتراضی را مشاهده کردیم. نکتۀ قابل‌توجه در این حرکت‌های اعتراضی شعارها و پلاکاردهایی بودند با مضمون مخالفت با مصوبه‌هایی از قبیل لایحۀ هفتم توسعه، اعتراض ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, اجتماعی, استبداد, اعتراضات اجتماعی, امپریالیسم, امنیتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, زنان, سیاسی, فقر, کارگری, معلمان, معیشت

اعتراضات ضد دولتی در آرژانتین ۶۰ زخمی برجای گذاشت

خبرگزاری «آناتولی» به نقل از رسانه‌های محلی آرژانتین امروز (شنبه) گزارش داد که در اعتراضات ضد دولتی این کشور، حدود ۶۰ معترض در اثر مداخله نیروهای امنیتی با گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش زخمی شدند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در درگیری‌هایی که میان معترضان ضد دولتی و نیروهای امنیتی رخ داد، ده‌ها ... اعتراضات ضد دولتی در آرژانتین ۶۰ زخمی برجای گذاشت

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, جهان, خبر, دانشجویی, کارگری

دستفروشی قهرمان کشتی جهان در اندیمشک! + فیلم

محسن مدهنی دارنده مدال طلای مسابقات جهانی کشتی و فن اصیل “مشک‌سقا” می‌گوید از بیکاری و اجبار، به شغل دست فروشی در اندیمشک روی آورده و حالا با برخورد عوامل اجرائیات شهرداری مواجه شده و ناچار به جمع کردن بساط خود شده است!

 

به گزارش فرارو؛ اینکه وضعیت همه قهرمانان و مدال آوران ایرانی در رقابت‌های جهانی چندان گل و بلبل نباشد عجیب نیست؛ با این حال، اینکه استعداد‌های خارق العاده دیروز به حال خود رها شوند و نتوان به شکوفایی بیشتر آن‌ها پرداخت نگران کننده است؛ یکی از همین قهرمان‌ها و البته استعداد‌ها محسن مدهنی دارنده مدال طلای مسابقات جهانی کشتی است. شاید بیش از آنکه او را به اسم محسن مدهنی بشناسند به نام کشتی گیر ایرانی می‌شناسد که توانست فن اصیل “مشک‌سقا” را آن هم بعد از ۵۰ سال دوباره اجرا کند؛ آنهم در رقابت‌های جهانی و روی یک حریف از بلغارستان.

 

فیلم هنرمندی محسن با فن مشک سقایش آن زمان، آن وقت دست به دست چرخید و تحسین بزرگان کشتی را به همراه داشت که کمتر کسی تصور می‌کرد محسن مدهنی جوان، چندسال بعد مجبور شود بیخیال هنرنمایی روی تشک کشتی شود و برای امرار معاش به دستفروشی رو بیاورد. البته که دستفروشی شغل شریفی است، ولی اینکه او را حتی در همین حرفه با پول بخورونمیرش هم راحت نگذاشته اند مساله دیگری است. او با انتشار ویدیویی می‌گوید از بیکاری و اجبار، به شغل دست فروشی در اندیمشک روی آورده و حالا با برخورد عوامل اجرائیات شهرداری مواجه شده و ناچار به جمع کردن بساط خود شده است!

محسن مدهنی، از همان دوران کودکی علاقه زیادی که به کشتی داشت و توانست خیلی زود و در دوران نونهالی وارد این عرصه شود. او موفق شد عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارند و در مسابقات انتخابی تیم ملی نوجوانان کشتی ایران شرکت کنند و به تیم ملی راه پیدا نماید.

 

در سال ۲۰۱۷ در مسابقات پنج وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جهان که در شهر آتن پایتخت یونان برگزار می‌شد محسن مدهنی در وزن ۵۸ کیلوگرم توانست که حریف هندی خود را با نتیجه ۱۴ بر ۳ شکست پشت سر بگذارد و مدال طلای جهان را به گردن بیاویزد. او در این مسابقات توانسته بود کشتی گیران کشور‌های جمهوری چک و بلغارستان ژاپن را شکست بدهد.

 

فن «مشک سقا» چیست؟

هنگامى که حریف در خاک نشسته، کشتى‌گیر مجرى از یک سمت در پشت او به حالت زانو زده قرار مى‌گیرد. سپس کمر حریف را با قلاّب کردن دست‌ها محکم مى‌گیرد. مجرى بعد از گرفتن کمر حریف، در حالى‌که در یک طرف بدن او به روى پاهاى خود قرار مى‌گیرد، به‌سرعت حریف را تا ارتفاع بالاتر از کمر، بالا مى‌آورد به‌طورى‌که کمر حریف از یک سمت کاملاً زیر بغل دست نزدیک مجرى قرار گیرد و سپس در همین لحظه، با بردن کمر و نشیمنگاه خود به زیر مرکز ثقل بدن حریف در حالى‌که زانوهاى مجرى نیمه‌خمیده هستند، با راست کردن پاهاى خود، پائین‌تنه حریف را از پشت به‌طرف بالا پرتاب مى‌کند و بالاتنه او را به‌طرف پائین سرازیر مى‌نماید و با وارد ساختن ضربه کمر و نشیمنگاه خود، حریف را از جلو به گونه‌اى پرتاب مى‌کند که مستقیماً به روى پل مى‌رود.

سخنگوی وزارت بهداشت؛ کرونا جان ۴۷۵ نفر دیگر را در ایران گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۷۵ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۴ هزار و ۸۰۲ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر

معاون وزارت بهداشت در اعتراض به رویکرد غلط در مدیریت کرونا در ایران استعفا داد

رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در اعتراض به مدیریت نادرست بحران کرونا و نیز اظهارات انتقاد آمیز شخص وزیر نسبت به وضعیت تحقیقات سلامت در کشور از سمت خود استعفا داد.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر

محمد شریفی‌ مقدم: چگونه می‌توان هزینه‌های درمان مردم را کاهش داد؟

دبیرکل خانه پرستار می‌گوید: ماهیت سیستم درمانی کشور پزشک سالار است. در این میان پرستاران بسیاری از خدمات را بدون گرفتن تعرفه انجام می‌دهند اما پول آن، به جیب پزشکان سرازیر می‌شود.

ادامه

اجتماعی, ایران, پرستاری, تحریم, حقوق بشر