عراق خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا شد

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه ... رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

ادامه

استعمار, اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, مقاله

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

در پی حمله پهپادهای ارتش یمن؛ فرودگاه‌های أبها و جیزان عربستان تعطیل شد

ارتش یمن از حمله پهپادهای تهاجمی «قاصفK۲» به فرودگاه‌های أبها و جیزان واقع در جنوب عربستان سعودی و متعاقب آن تعطیل‌شدن این فرودگاه‌ها خبر دادند.

 

به نقل از المسیره، یگان پهپادی ارتش یمن، شنبه‌شب، فرودگاه‌های أبها و جیزان در جنوب عربستان سعودی را هدف حملات پهپادهای تهاجمی «قاصفk2» قرار داد.

 

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره این حمله تصریح کرد، یگان پهپادی عملیاتی گسترده و منحصر به فرد با استفاده از پهپادهای تهاجمی «قاصفk2» علیه فرودگاه‌های أبها و جیزان داخل عربستان سعودی صورت داد.

 

سریع گفت: «در عملیات نخست اتاق کنترل و هدایت پهپادها در فرودگاه جیزان هدف قرار گرفت. عملیات دوم نیز ایستگاه سوخت‌رسانی در فرودگاه بین‌المللی ابها را با چند پهپاد قاصفK2 مورد حمله قرار داد».

 

وی تأکید کرد، این عملیات‌ها با دقت بالایی انجام و باعث تعطیل شدن فعالیت‌های هر دو فرودگاه شدند.

 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه، به عربستان سعودی هشدار داد اگر به حملات و محاصره علیه یمن ادامه دهد، روزهای دردناک‌تری خواهد داشت.

 

یگان پهپادی ارتش یمن طی روزهای گذشته عملیات‌های تهاجمی خود برای هدف قرار دادن اهداف حیاتی در فرودگاه‌های جیزان، نجران و أبها را افزایش داده است.

 

هفته پیش تعدادی پهپاد از نوع «قاصفK2» به فرودگاه جیزان در جنوب عربستان حمله کرده و آشیانه و ایستگاه‌های هواپیماهای بدون سرنشین سعودی را که در جنگ یمن استفاده می‌شوند، هدف قرار داده است.

 

ماه گذشته میلادی نیز ارتش یمن در چهار نوبت، فرودگاه جیزان را هدف عملیات پهپادی قرار داده بود. در یک نوبت از این حملات آشیانه، در عملیاتی دیگر سامانه‌های پاتریوت مستقر در این فرودگاه و در یک نوبت دیگر انبارهای تسلیحاتی هدف قرار گرفته بود.
تسنیم

روسیه: ناتو عامل بی‌ثباتی اوضاع در دریای سیاه و بالتیک است

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: افزایش حضور نظامی و گسترش مانورهای ناتو در دریای سیاه و بالتیک، امنیت این بخش از اروپا را تضعیف کرده و تنها راه تقویت ثبات در این منطقه خروج نیروهای نظامی فرامنطقه‌ای است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, بالکان, جهان, خبر, روسیه, ناتو

برنامه وزارت دفاع آمریکا برای اعزام هزاران سرباز به خاورمیانه

پنتاگون اعلام کرده که برای مقابله با تهدیدهای نظامی ایران، قصد دارد بین پنج تا ده هزار سرباز جدید به خاورمیانه اعزام کند. برنامه‌های مربوط به تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه برای تصمیم‌گیری به کاخ سفید ارائه شده است.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, قطر

هشدار وزیر خارجه آلمان: تروریست‌ها ممکن است ایران و آمریکا را درگیر جنگ کنند

خاورمیانه منطقه‌ای است که گروه‌های تروریستی زیادی در آنجا فعال هستند و این گروه های تروریستی ممکن است به منظور تحریک آغاز یک جنگ، حملات خود را افزایش دهند.

ادامه

المان, امریکا, ایران, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر