ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

در پی بستن بنادر به روی پناهجویان؛ ایتالیا یکپارچه اعتراض شد

در پی تصمیم دولت جدید ایتالیا مبنی بر بستن بنادر به روی کشتی های حامل پناهجویان در دریای مدیترانه، ایتالیا یکپارچه اعتراض شد و هزاران نفر در سراسر این کشور با شعار ‘بنادر را باز کنیم’ علیه این تصمیم اعتراض کردند.

 

پس از اینکه ‘متئو سالوینی’ وزیر کشور ایتالیا اجازه ورود به کشتی ‘اکواریوس’ متعلق به سازمان غیر دولتی ‘ SOS Méditerranée’ که حامل ۶۲۹ پناهجوی نجات داده شده در دریا را نداد، مردم ایتالیا در سراسر این کشور وارد میدان شده و علیه این تصمیم تظاهرات و اعتراض کردند.

 

تجمع های اعتراضی در شهرهای مختلف از میلان تا بریندیزی و ازتورین تا بنونتو از شمال تا جنوب این کشور علیه تصمیم وزیر کشور مبنی بر بستن بنادر به روی کشتی اکواریوس برگزارشد. هزاران نفر در سراسر ایتالیا دراعتراض علیه بستن بنادر به روی پناهجویان تجمع کرده و خواستار گشایش بنادر و تضمین امدادرسانی در دریا شدند.

 

سازمان پزشکان بدون مرز نیز در تارنمای خود از ابراز همبستگی مردم ایتالیا قدردانی کرد. کارکنان کشتی سازمان غیردولتی حامل پناهجویان نیز اعلام کردند که ‘منع اجازه برای ورود افراد نا امیدی که در دریا نجات داده شدند نمی تواند یک پیروزی محسوب شود. این پاسخی نادرست و عدم مسئولیت است. تمام دولت ها و نهادهای اروپایی باید وارد عمل شده و از کشورهایی که مانند ایتالیا در خط اول مقابله با ورود پناهجویان هستند حمایت کنند تا راه حل های مشترک تضمین شوند. ماازجامعه مدنی ایتالیا و انجمن ها برای برگزاری تظاهرات و اعتراض در ایتالیا تشکر می‌کنیم’.

 

در تجمع اعتراضی در میلان برخی شخصیت های فرهنگی و معروف نیز حضور داشتند. اعتراضات در شهر فلورانس در مقابل فرمانداری برگزار شد و در تورین نیز حتی شخص استاندار در اعتراضات شرکت کرد. در شهر ناپل شبکه ضد نژادپرستی جنبش مهاجران ناپل و جنبش قدرت به ملت دست به اقدامی نمادین زده و پرچم حزب راست گرای’اتحاد’ و جنبش ‘۵ ستاره’ را که اکنون با همدیگر در دولت هستند، به رنگ قرمز نماد خون پناهجویان که در مدیترانه جان خود را ازدست می دهند، آغشته کردند.

 

کشتی اکواریوس که اجازه ورود به ایتالیا را پیدا نکرده بود، دیشب ساعت ۲۱ به وقت محلی ۲۳:۳۰ به وقت تهران، پس از دو روز توقف و سرگردانی در ۳۵ مایلی جنوب ایتالیا، محل را به سوی والنسیا در اسپانیا با اسکورت دو کشتی ایتالیایی ترک کرد. این در حالی است که وزیر کشور ایتالیا قرار است امروز در پارلمان در خصوص این مورد توضیح دهد.

 

اسپانیا مهاجران نجات یافته در آبهای بین المللی را می‌ پذیرد

 

«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا طی اطلاعیه ای دستور داد که کشورش کشتی ‘آکواریوس’ را، که حامل ۶۲۹ مهاجر نجات یافته در آبهای بین المللی نزدیک سواحل لیبی‌ است، بپذیرد.

 

به گزارش روزنامه ال پاییس ، ۱۲۳ تن از مسافران کشتی زیر سن قانونی هستند و هیچکس آنها را همراهی نمی‌ کند. افزون بر آن ده ها کودک و چندین زن باردار نیز در این کشتی به چشم می‌ خورند .

 

این مهاجران در روز یکشنبه از آبهای بین المللی نجات داده به ایتالیا انتقال یافتند اما درخواست این افراد برای پهلو گرفتن کشتی آن ها در ایتالیا رد شده بود و مقامات مالت نیز از پذیرفتن آن ها خودداری کرده بودند.

 

سانچز پس از ابلاغ این دستور گفت که عدم پذیرش این کشتی نقض قوانین بین المللی در زمینه حقوق بشر است.

 

کشتی آکواریوس اکنون در حال حرکت به سوی سواحل ایالت والنسیا واقع در شرق اسپانیاست.

 

این کشتی یکی‌ از اندک کشتی های سازمان های غیر دولتی است که در مدیترانه مرکزی باقی‌ مانده ا‌ند، جایی‌ که بر اساس آمار آژانس مهاجران سازمان ملل متحد، ۷۸۴ نفر مهاجر از آغاز سال جاری میلادی در آن غرق شده ا‌ند .

ایرنا

افزایش فشارها بر دولت انگلیس به دلیل فروش سلاح به عربستان

به نوشته روزنامه گاردین، “شبکه گزارشگری تحقیقاتی بالکان” (Birn) با تاکید بر خطرات تغییر مسیر تسلیحات و مهماتی که به صورت قانونی برای عربستان سعودی تامین می‌شود و بعدا به دست “شبه‌نظامیان نیابتی” از جمله گروه‌های تروریستی افتاده، هشدار داده و آن را “تحریک‌کننده درگیری‌های بیشتر” توصیف کرده است.

ادامه

انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی

زنجیره انسانی ۲۰۲ کیلومتری باسک در حمایت از رای استقلال

به نقل از دیلی صباح، دهها هزارتن از ساکنان ناحیه خودمختار «باسک» (Basque) در کشور اسپانیا روز یکشنبه با تشکیل یک زنجیره انسانی به طول ۲۰۲ کیلومتر خواستار برخورداری از حقِ برگزاری انتخابات منطقه ای برای اعلام استقلال شدند.

ادامه

اسپانیا, جهان, خبر, غرب اروپا