استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی ... کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, ژئوپلیتیک, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

اپراتور بزرگترین رادیوتلسکوپ جهان با قطر ۵۰۰ متری چین با نام «فست» چهارشنبه از رصد بیش از ۹۰۰ تپ اختر جدید توسط این تلسکوپ از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۱۶ خبر دادند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تَپ‌اخترها یا تَپارها ستاره های نوترونی چرخانی هستند که با سرعت بسیار زیادی دوران (چرخش) دارند ... یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

در پاسخ به‌ادعای ترامپ، چین اظهار داشت: در امور داخلی سایر کشورها دخالت نمی‌کنیم

وزارت خارجه چین روز چهارشنبه، با تأکید بر این که پکن در امور داخلی سایر کشورها دخالتی ندارد، توئیت اخیر دونالد ترامپ مبنی بر تلاش این کشور در راستای مداخله در انتخابات آمریکا را زیر سوال برد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست هفتگی با خبرنگاران به اتهام‌زنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پاسخ داد.

 

ترامپ سه‌شنبه در توئیتی نوشت: چین با جدیت برای تأثیر و تغییر در مسیر انتخابات ما از طریق حمله به کشاورزان و دامداران و کارگران صنایع تلاش می‌کند چرا که آنها به من وفادار هستند.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین با زیر سوال بردن ادعای ترامپ، تأکید کرد که کشورش در امور داخلی سایر کشورها دخالتی ندارد.

 

او تصریح کرد: هر کسی با دانش اندکی از دیپلماسی چین می‌داند که ما در امور داخلی سایر کشورها مداخله نمی‌کنیم.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین افزود: ما نمی‌خواهیم که سایرین در سیاست داخلی ما دخالت کنند و البته خودمان نیز در سیاست داخلی دیگران دخالت نخواهیم کرد.

 

او در بخش دیگری از اظهارات خود، خاطرنشان کرد: چین از نتایج نشست رهبران دو کره استقبال می‌کند و به اقدامات خود در راستای حمایت از هر دو طرف در روند مذاکرات جهت تنش‌زدایی ادامه خواهد داد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت‌ که پکن از نتایج و تأثیرات مثبت این نشست در راستای کاستن از تنش‌های نظامی و پیشبرد مذاکرات صلح و فرایند خلع سلاح مطلع است.
ایسنا

کارشناسان بازارهای مالی: آمریکا در جنگ تعرفه‌ها مقابل چین شکست می‌خورد

به گزارش یورونیوز، تصمیم ایالات متحده آمریکا مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی تعرفه‌های کالاهای وارداتی چینی، علاوه بر هشدار مقامات پکن منجر به رفتار متقابل آنها نیز شد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, شرق آسیا

نماینده سوریه در سازمان ملل: توافق ادلب نتیجه مذاکرات فشرده میان دمشق و مسکو بود

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که طرح غرب در سوریه در راستای خدمت به طرح خاورمیانه جدید بوده و شبیه طرح اسرائیل برای از بین بردن حق مردم فلسطین درخصوص تشکیل کشور مستقل‌شان است.

ادامه

اسراییل, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شرق آسیا, فرانسه, فلسطین

ترامپ در مورد اقدام تلافی‌جویانه‌ی اقتصادی علیه چین هشدار داد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به چین هشدار داد: در صورتی که آمریکایی ها هدف تمهیدات تجاری غیرمنصفانه چینی ها قرار گیرند، پکن با اقدام تلافی جویانه اقتصادی سریع واشنگتن روبه رو خواهد شد.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

استقبال گرم رهبر کره شمالی در فرودگاه پیونگ‌یانگ از رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی امروز سه شنبه، وارد کره‌شمالی شد تا به بررسی روند صلح با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی بپردازد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی