همبستگی با کوبا؛ سد کشورهای دوست دربرابر خصومت آمریکا

ارسال محموله‌های غذایی، دارو، تجهیزات ایمنی و سرنگ در یک هفته اخیر از طرف کشورهای مکزیک، بولیوی، روسیه، ویتنام و چین به کوبا به عنوان نمایش همبستگی، اقدامات خصمانه و مداخله جویانه در امور داخلی این کشور را به چالش کشید.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, کوبا, گزارش, مکزیک, همبستگی, ویتنام

مجمع پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا خواستار رفع تحریم‌های کوبا شد

مجمع سیاسی و آکادمیک پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا، طی بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با کوبا، قاطعانه خواستار رفع تحریم های غیرقانونی و ظالمانه واشنگتن علیه این کشور آمریکای لاتین شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا

مکزیک: محاصره آمریکا غیرانسانی است؛ به کوبا کمک می‌کنیم

«آندرس مانوئل لوپز ابرادور» رئیس‌جمهور مکزیک با انتقاد شدید از محاصره غیر انسانی آمریکا علیه کوبا اعلام کرد، کشورش بدون توجه به تحریم‌های واشنگتن، به هاوانا کمک‌های انسانی می‌فرستد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, کوبا, مکزیک, همبستگی

در همبستگی با کارگران: خواننده مشهور چپگرا ترانه‌های خود را برای کارگران اخراجی خواند

به گزارش یورونیوز، استینگ خواننده مشهور راک، بلوز و جاز انگلیسی با بیش از ۳۰۰ نفر از کارگران اخراجی یک کارخانه در فلورانس ایتالیا دیدار کرد و ترانه‌های خود را برای آنها خواند.

 

استینگ در ایتالیا مانند سایر کشور طرفدارن پرشماری دارد؛ چراکه سبک موسیقی او عامه پسند است. استینگ همچنین با نماینده‌های یکی سندیکاهای کارگری ایتالیا صحبت کرد و در جریان مطالبات آنها از دولت و کارفرمایان قرار گرفت.

 

استینگ ترانه‌هایی با مضمون حمایت از کارگران سروده و به چپ‌گرایی و همراهی با انقلاب‌های کارگری مشهور است.
ایلنا

همبستگی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با اعتصاب رانندگان کامیون

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران قویا همبستگی خود را با اعتصاب رانندگان کامیون که دور دوم آن در بسیاری از شهرها در روز یکم مرداد ۹۷ آغاز و همچنان ادامه دارد، اعلام می کند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری, همبستگی

جنبش همبستگی جهانی با جنبش اعتراضی مردم ایران

با فراگیر شدن خیزش و تظاهرات اعتراضی مردم در روز ۷ دی ۹۶ در سراسر کشور، و به دنبال آن، آغاز اقدام‌های سرکوبگرانهٔ نیروهای امنیتی و انتظامی رژِیم ولایی علیه مردم به پا خاسته، به‌ویژه جوانان و دانشجویان، در طول هفتهٔ گدشته و شدّت یافتن این خیزش در روزهای اخیر، حزب تودهٔ ایران کارزار همبستگی ... جنبش همبستگی جهانی با جنبش اعتراضی مردم ایران

ادامه

ایران, جهان, خبر, سیاسی, همبستگی

حمایت معلمان و بازنشستگان فرهنگی و فعالان صنفی معلم، از بیانیه فراگیر دانشجویان ایران

جمعی از معلمان و بازنشستگان فرهنگی و فعالان صنفی معلم با امضای بیانیه ای حمایت خود از بیانیه فراگیر (صنفی /آموزشی ) دانشجویان ایران ،اعلام کردند. در بخشی از این بیانیه امده است :   “۱۶ آذر ، روز دانشجو را به شما تبریک می گوییم . ما به عنوان جمعی از فعالان صنفی جنبش ... حمایت معلمان و بازنشستگان فرهنگی و فعالان صنفی معلم، از بیانیه فراگیر دانشجویان ایران

ادامه

اعتراضات اجتماعی, ایران, بیانیه, فرهنگ, معلمان, همبستگی