پکن: آنچه واقعا موجب نگرانی است نقش مخرب آمریکا برای صلح و ثبات جهانی است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، چین و روسیه روابط دوجانبه نزدیک در سطوح مختلف را حفظ کرده و به حفظ صلح و توسعه جهانی کمک می‌کنند. به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: چین و روسیه روابط نزدیکی در سطوح مختلف دارند و توسعه روابط دوجانبه را ... پکن: آنچه واقعا موجب نگرانی است نقش مخرب آمریکا برای صلح و ثبات جهانی است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, ایران, تایوان, تحلیل, چین, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, عربستان سعودی, ناتو

طرح جدید اروپا برای استقلال نظامی بیشتر از آمریکا

آلمان همراه با چند کشور اروپایی طرح جدیدی را برای تقویت قدرت نظامی اروپا برای مقابله با بحران‌ها و استقلال نظامی بیشتر از آمریکا ارائه داده‌اند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, المان, امریکا, بالکان, پرتغال, تروریسم, جهان, فنلاند, مقاله, هلند

در مقابل رویکرد ترامپ؛ ایده تشکیل “ائتلاف چند جانبه‌گرایان” وزیر امور خارجه آلمان شکل گرفت

وزیر امور خارجه آلمان همراه با نمایندگانی از بیش از ۵۰ کشور دنیا پروژه تشکیل ائتلاف چند جانبه گرایان که با هدف تقابل با ایده اول آمریکای ترامپ ایجاد شده است را در مجمع عمومی سازمان ملل کلید زد.

 

به نقل از روزنامه “تاگس شاو” آلمان، ایده ائتلاف برای چند جانبه‌گرایی “هایکو ماس”، وزیر امور خارجه آلمان در مجمع عمومی سازمان ملل شکل گرفت. نمایندگان حدود ۵۰ کشور دنیا برای برداشتن گام‌های مشخصی در این راستا توافق کردند. هدف این ائتلاف تقویت همکاری‌های بین‌المللی است.

 

به این ترتیب “هایکو ماس”، وزیر امور خارجه آلمان همراه با نمایندگانی از بیش از ۵۰ کشور دنیا پروژه تشکیل ائتلافی برای چند جانبه گرایی که باید همکاری‌های بین‌المللی را تقویت کند آغاز کرد.

 

“هایکو ماس” ایده تشکیل ائتلاف برای چند جانبه‌گرایی را در ماه جولای سال گذشته برای اولین بار به عنوان مدلی برای مقابله با رویکرد اول آمریکای ترامپ ارائه داد. کشورهایی مانند فرانسه ، ژاپن و کانادا مدت‌هاست که در این راستا کار می‌کنند. اما نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اولین رویداد مهم برای راه اندازی ایده ائتلاف برای چند جانبه گرایی بود.

 

این ائتلاف باید توافقات بین‌المللی را تقویت کرده، اصلاح نهادهای بین‌المللی را در پیش گرفته و یک همکاری تنگاتنگ تر در نقاطی که نیاز به تنظیم قواعد بین‌المللی وجود دارد را ایجاد کند. در تشکیل این ائتلاف گروه‌هایی مانند جی۷ و یا جی ۲۰ به عنوان الگو مد نظر قرار نگرفته است.

 

تقویت همکاری‌های بین‌المللی همچنین از موضوعات مهم سخنرانی هایکو ماس در برابر مجمع عمومی سازمان ملل بود که در نقطه مقابل سخنرانی و اظهارات دونالد ترامپ قرار داشت.

 

ترامپ در سخنان خود گفته بود که آینده به طرفداران جهانی سازی تعلق نداشته بلکه متعلق به میهن‌پرستان است. اما هایکو ماس بر خلاف ترامپ همکاری را خیانت به کشور خود ندانسته و گفت: این مسئله بر عکس پیش شرطی برای پیشرفت خوب کشور ما فراهم می‌کند. به گفته وی کسی که کشور خود را دوست دارد بر همکاری تاکید دارد. به گفته وی بنابراین تنها این گونه است که ما همگی می‌توانیم یک آینده داشته باشیم.

 

ائتلاف چند جانبه‌گرایان حالا قرار است یک وزنه برای تقابل با تکروی‌های ملی بسازد.

تسنیم