رییس‌جمهور ایرلند: سکوت درباره جنایات رخ‌داده در غزه، نشانه بحران اخلاقی جهان است

رییس‌جمهور ایرلند ضمن انتقاد از جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه تأکید کرد که سکوت درباره این جنایات، نشانه بحران اخلاقی جهان است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «مایکل هگیننز» رئیس‌جمهور ایرلند با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأکید بر توقف جنگ اسرائیل در نوار غزه و برقراری فوری آتش‌بس اعلام کرد که سکوت درباره ... رییس‌جمهور ایرلند: سکوت درباره جنایات رخ‌داده در غزه، نشانه بحران اخلاقی جهان است

ادامه

اسراییل, ایرلند, تحلیل, جهان, دیوان داوری لاهه, زنان, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, کودکان

رئیس سازمان بهداشت جهانی: حمام خون در نوار غزه باید متوقف شود+فیلم

رئیس سازمان بهداشت جهانی با اشاره به فروپاشی بخش درمان و پزشکی غزه در اثر تجاوزهای برنامه‌ریزی شده اسرائیل، بر ضرورت توقف جنایات تاکید و اضافه کرد: حمام خون باید در نوار غزه متوقف شود. به گزارش روز دوشنبه ایرنا ،«تدروس ادهانوم گبریسوس» در شبکه اجتماعی «ایکس» با تاکید بر «توقف حمام خون در غزه»، ... رئیس سازمان بهداشت جهانی: حمام خون در نوار غزه باید متوقف شود+فیلم

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, درمان, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, فلسطین, گزارش

استرالیایی‌ها از ورود کشتی اسرائیلی به سیدنی جلوگیری کردند

معترضان مردمی در استرالیا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، از ورود کشتی اسرائیلی به «سیدنی» جلوگیری کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، معترضان مردمی در استرالیا در حمایت از فلسطین از پهلو گرفتن کشتی باری اسرائیل در بندر سیدنی جلوگیری کردند. «پدی گیبسون» (Paddy Gibson) فعال اتحادیه‌های کارگری ... استرالیایی‌ها از ورود کشتی اسرائیلی به سیدنی جلوگیری کردند

ادامه

استرالیا, اسراییل, جهان, خبر, فلسطین, فیلم, کارگری

تظاهرات گسترده مردم در لندن و نیویورک علیه اسرائیل + فیلم

منابع رسانه‌ای عصر شنبه از تظاهرات گسترده مردم در «لندن» پایتخت انگلیس در حمایت از فلسطین و علیه اسرائیل خبر دادند. به گزارش خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای عصر شنبه به وقت تهران از تظاهرات گسترده مردم انگلیس در حمایت از فلسطین و اعتراض علیه اسرائیل خبر دادند. به گزارش منابع خبری، تصاویر و فیلم‌های منتشر ... تظاهرات گسترده مردم در لندن و نیویورک علیه اسرائیل + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی, فلسطین, فیلم, نسل کشی

گاردین؛ اعلام وضعیت اضطراری در پرو درپی افزایش ابتلا به یک بیماری مرموز

کشور پرو درپی افزایش موارد ابتلا به یک بیماری نادر، وضعیت اضطراری اعلام کرد. به گزارش مهر به نقل از گاردین، به‌دنبال افزایش موارد ابتلا به بیماری نادر خودایمنی موسوم به «سندروم گیلن باره» در پرو، در این کشور وضعیت اضطراری اعلام شد. براساس گزارش‌ها در ماه‌های اخیر حدود ۲۰۰ مورد ابتلا به این بیماری ... گاردین؛ اعلام وضعیت اضطراری در پرو درپی افزایش ابتلا به یک بیماری مرموز

ادامه

آمریکای لاتین, پرو, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی

در غیاب آمریکا؛ آلمان بارِ کمک مالی به سازمان بهداشت جهانی را تقبل کرد

دولت برلین با پرداخت ۵۰۰ میلیون یورو به سازمان بهداشت جهانی، جای خالی آمریکا را که تا ۲۰۱۹، با پرداخت ۴۰۰ میلیون یورو، ۱۵ درصد از بودجه این نهاد را تامین می‌کرد؛ پر کرد.

 

به گزارش مهر به نقل از رویترز، فرانسه و آلمان از حمایت مالی و سیاسی سازمان بهداشت جهانی در مبارزه با کووید ۱۹ خبر دادند.

 

قرار شد آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپایی، رقم ۵۰۰ میلیون یورو (معادل ۵۶۱ میلیون دلار) به این نهاد واگذار کند.

 

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ماه میلادی گذشته با متهم کردن سازمان بهداشت جهانی به پیروی از چین، از این نهاد بین‌المللی خارج شد حال آنکه هنوز این اقدام را رسمی نکرده است.

 

تا پیش از این اقدام، آمریکا با پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار که حدود ۱۵ درصد بودجه سازمان بهداشت جهانی را تشکیل می‌داد، بزرگترین حامی مالی آن بود.

 

به گفته وزارت بهداشت آلمان، ۵۰۰ میلیون یورو بزرگترین رقمی است که تاکنون برلین به سازمان بهداشت جهانی اهدا کرده است.

 

پاریس هم ۹۰ میلیون یورو در اختیار مرکز تحقیقاتی سازمان بهداشت جهانی مستقر در شهر لیون فرانسه قرار می‌دهد حال آنکه وعده اهداء ۵۰ میلیون یورو دیگر را نیز داده است.

 

وزارت بهداشت فرانسه نیز تاکید کرد جهان بیش از همیشه نیازمند چنین سازمان چندجانبه‌ای است- اظهارنظری که می‌توان آن را انتقاد از یک‌جانبه‌گرایی آمریکا تلقی کرد.

 

طبق آمار ارائه شده از سوی خبرگزاری رویترز، بیش از ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده و رقم قربانیان نیز ۴۸۱ هزار و ۶۷۲ نفر است.

هشدار سازمان جهانی بهداشت در باره مرحله جدید و خطرناک کرونا

رییس سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: «جهان در یک مرحله جدید و خطرناک قرار گرفته است. قابل درک است که بسیاری از شهروندان از محبوس شدن در منازل خود خسته شده‌اند؛ اما ویروس هنوز هم با سرعت زیادی در حال شیوع است.»

ادامه

اتریش, اروپا, امریکا, ایتالیا, جهان, چین, خبر, دانمارک, سازمان بهداشت جهانی, سوئد, شرق آسیا, هلند

چین: آزمایش‌های واکسن کرونا وارد مرحله نهایی شد

محققان چینی اعلام کردند سه واکسن از پنج واکسن ویروس کرونا که در این کشور در دست تولید است، دو مرحله از سه مرحله آزمایش‌های بالینی را طی کرده و اکنون وارد مرحله نهایی شده است.

ادامه

افریقا, جهان, چین, خبر, دانش, سازمان بهداشت جهانی, شرق آسیا