آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

نیجر اعلام کرد که آمریکا قرار است طرحی برای خروج نیروهای نظامی خود، از این کشور آفریقایی ارائه کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «محمد تومبا» وزیر کشور نیجر چهارشنبه با «کاتلین فیتزگیبون» سفیر آمریکا دیدار کرد و مساله خروج نظامیان آمریکایی از نیجر در این دیدار مطرح شد. فیتزگیبون در ... آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استقلال, تروریسم, جهان, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست‌ها را از میان بردارد. به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت. خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است ... کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ادامه

بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

در عملیات ضد تروریسم ارتش سوریه در منطقه صحرا ۸۰ داعشی کشته و زخمی شدند

منابع سوری از عملیات ارتش سوریه علیه بازمانده‌های داعش در صحرای شرقی این کشور و کشته و مجروح شدن بیش از ۸۰ تروریست در جریان این عملیات خبر دادند.

 

به گزارش ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منیع میدانی بلند پایه سوری اعلام کرد که عملیات نظامی مداوم ارتش سوریه در منطقه صحرا در شرق این کشور طی هفته‌های اخیر گسترده‌تر شده است.

 

وی گفت: در این عملیات ۳۳ خودروی زرهی و ۵۰ موضع متعلق به داعش در حومه حماه، صحرای “الرصافه” و صحرای “السخنه” در شرق حمص منهدم و تخریب شدند.

 

طبق گفته این منبع، این عملیات همچنین منجر به کشته و مجروح شدن بیش از ۸۰ تروریست داعش شد.

 

منبع مذکور ادامه داد: ارتش سوریه اعزام نیروهای کمکی نظامی به منطقه صحرا را به پایان رسانده است و این نیروها به تسریع روند کاوش مناطق بزرگ جغرافیایی در مناطق عملیاتی کمک می‌کنند.

 

وی درباره جزئیات این عملیات نظامی نیز افزود: یگان‌های ارتش سوریه با بانکی از اهداف مشخص مواجه بوده که قبلا توسط هواپیماهای شناسایی روسیه شناسایی شده بود و این هواپیماها به طور کلی مقرها و تحرکات داعش را در عمق صحرای سوریه رصد می‌کنند.

 

این منبع همچنین تاکید کرد که عملیات ارتش سوریه علیه داعش در منطقه صحرا ادامه دارد و هدف از آن نابودی بازمانده‌های این گروه در آخرین پناهگاهشان است.

حامد کرزای: آمریکایی‌ها ننگ و فاجعه به جا گذاشتند، بهتر است بروند

رئیس‌جمهوری سابق افغانستان اظهار کرد: آمریکا “برای مقابله با افراط‌گرایی و برقراری ثبات” به افعانستان آمد و بعد از ۲۰ سال در پی شکست در تحقق این دو هدف کشور را ترک خواهد کرد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تحلیل, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, دخالت نظامی

تشدید درگیری‌ها در افغانستان؛ دست به دست شدن شهرستان‌ها و «آتش زدن و غارت» منازل مردم

برخی از منابع محلی افغانستان با تشدید درگیری در چند روز اخیر از دست به دست شدن برخی از شهرستان‌ها مانند “نهر سراج ” میان دوطرف درگیر در یک شبانه گذشته خبر می‌دهند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, تروریسم, جنوب آسیا, حقوق بشر, گزارش

کنگره در پی بازپس‌گیری اختیارات گمشده

مجلس نمایندگان امریکا روز پنجشنبه رأی به تصویب طرحی داد که بر اساس آن مجوزی که در سال ۲۰۰۲ به رییس‌جمهور ایالات متحده برای اقدام نظامی علیه عراق داده شده بود، لغو شد. دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین امریکا از این مجوز برای توجیه حقوقی ترور فرمانده سپاه قدس ایران استفاده کرده بود.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, خاورمیانه, سوریه, عراق, مقاله

۶۰ نفر از تروریست‌های الشباب در انفجار انبار اسلحه در سومالی کشته شدند

تاکنون رسانه‌های محلی از علت انفجار این انبار اسلحه گزارشی منتشر نکرده‌اند، اما ارتش سومالی عملیاتی برای مقابله با این گروه در جنوب این کشور آغاز کرده است.

ادامه

اتحادیه آفریقا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سومالی, شرق افریقا