دمشق: حمایت مالی و رسانه‌ای فرانسه از تروریست‌ها همچنان ادامه دارد

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه روز شنبه گفت که نظام فرانسه همچنان حمایت مالی و رسانه‌ای از تروریست‌ها و جدایی‌طلب‌ها در سوریه را ادامه می‌دهد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه

سران ناتو و اتحادیه اروپا اهمیتی برای آسانژ قائل نیستند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که هیچ یک از رهبران اتحادیه اروپا یا ناتو نمی‌خواهند به وضعیت بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس اشاره کنند.  

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, جهان, جهان غرب, روسیه, ویکی‌لیکس

دمشق: غرب دنبال کمک به تروریست‌ها است نه مردم سوریه

وزیر امور خارجه سوریه، کشورهای غربی را به تلاش برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به “عناصر تروریستی” متهم و بر لزوم ورود این کمک‌ها تنها از طریق دمشق تأکید کرد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, ترکیه, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه

مسکو: هدف تحریم‌های غرب براندازی نظام مشروع سوریه است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، تحریم‌های غرب علیه سوریه وضعیت انسانی کشور را بدتر می‌کند و به نظر می‌رسد هدف از این اقدام براندازی مقامات مشروع سوریه است.

ادامه

تحریم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فقر

سرکرده تروریست‌های هیئت تحریر الشام اطلاعات شبه‌نظامیان خارجی را به غرب می‌فروشد

برخی فعالان در ادلب فاش کردند، هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) از چند هفته قبل به بهانه تدابیر امنیتی، بانک اطلاعاتی از تمامی شبه‌نظامیان خارجی حاضر در مناطق را جمع‌آوری کرده و قصد دارد آن را به دستگاه‌های اطلاعاتی غرب بفروشد.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, جهان غرب, خاورمیانه, خبر, سوریه, قطر

در صورت ادامه روند فعلی، فروپاشی نظم بین‌المللی در دهه‌های آینده محتمل است

به نقل از دویچه وله، طراحان راهبردهای نظامی در وزارت دفاع آلمان در سندی با نام «چشم‌انداز راهبردی ۲۰۴۰» فروپاشی غرب در شکل کنونی آن را در دهه‌های آینده محتمل می‌دانند. این سند تحلیلی روندهای محتمل اروپا و جهان را در دهه های آینده بررسی کرده است.

 

برهمین اساس، وزارت دفاع آلمان برای نخستین‌بار در سندی تحلیلی روندهای محتمل سیاسی و اجتماعی در اروپا و جهان را تا سال ۲۰۴۰ بررسی کرده ‌است. براساس اطلاعاتی که هفته‌نامه اشپیگل به‌دست آورده، طراحان راهبردهای نظامی آلمان در این سند گفته‌اند احتمال از بین رفتن جبهه غرب در شکل کنونی آن در دهه‌های آینده وجود دارد.

 

این سند «چشم‌انداز راهبردی ۲۰۴۰» (Strategischen Vorausschau ۲۰۴۰) نام دارد و اواخر ماه فوریه ۲۰۱۷ از سوی مقام‌های ارشد وزارت دفاع آلمان به‌تصویب رسیده، اما از آن زمان تاکنون محرمانه مانده است.

 

این سند ۱۰۲ صحفه‌ای که برای نخستین‌بار در تاریخ ارتش آلمان تهیه شده، به این موضوع می‌پردازد که روندهای اجتماعی و مناقشه‌های بین‌المللی، چگونه می‌توانند بر امنیت جمهوری فدرال آلمان در دهه‌های آینده اثر بگذارند.

 

این بررسی چارچوبی را تنظیم کرده که ارتش آلمان احتمالا در آینده در آن راستا گام برخواهد داشت. با این‌حال این سند هنوز فاقد نتیجه‌گیری‌ها و پیشنهادهای مشخص درباره تجهیز و توان نظامی ارتش آلمان است.

 

در این سند ۶ سناریو مطرح شده و یکی از ۶ سناریوی مطرح شده در این سند درباره احتمال فروپاشی اتحادیه اروپا و واکنش آلمان در برابر آن است. نویسندگان سند بر این عقیده‌اند که در این صورت آلمان با چالش‌های چندجانبه مواجه خواهد شد.

 

نویسندگان سند جهانی را ترسیم می‌کنند که در آن نظم بین‌المللی در پی دهه‌ها بی‌ثباتی از بین می‌رود، نظام ارزش‌ها در سراسر جهان به‌هم می‌ریزد و فرایند جهانی‌شدن متوقف می‌شود.

 

طراحان راهبردی در وزارت دفاع آلمان می‌گویند «توسعه اتحادیه اروپا دیگر رها شده است و کشورهای دیگری خواستار ترک اتحادیه اروپا هستند. اروپا قابلیت رقابت جهانی خود را از دست داده است. بی‌نظمی فزاینده جهانی و درهم‌ریختگی و تنش‌آلود بودن جهان، محیط امنیتی آلمان و اروپا را به‌طرز چشم‌گیری تغییر داده است.

 

تهیه‌کنندگان سند در سناریویی دیگری در ارتباط با آینده اتحادیه اروپا با عنوان «غرب علیه شرق» می‌نویسند: برخی کشورهای شرق اتحادیه اروپا روند ادغام در اتحادیه اروپا را به حال تعلیق درآورده و هم زمان به بلوک‌های شرقی دیگر می‌پیوندند.

 

در سناریویی دیگری با عنوان رقابت چند قطبی گفته می‌شود، افراط‌گرایی در حال پیشروی است و برخی شرکای اتحادیه اروپا وجود دارند که به‌نظر می‌رسد به دنبال رویکردی خاص مانند مدل سرمایه‌داری دولتی روسیه هستند.

 

نویسندگان سند تحلیلی و راهبردی وزارت دفاع آلمان می‌گویند به‌هیچ‌وجه قصد پیش‌گویی ندارند، اما همه سناریوهای مورد اشاره در این سند، در افق زمانی ۲۰۴۰ قابل‌تصور و محتمل هستند.
مهر

قطر هم در صف خریداران تسلیحات روسی قرار گرفت

روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا» می نویسد: به دنبال عربستان سعودی، فهرست کشورهایی که خواستار دست یابی به تسلیحات جدید روسی، از جمله سامانه های دفاع ضدموشکی «اس-۴۰۰» هستند، افزایش یافته و اکنون قطر نیز به این فهرست اضافه شده است. در جریان سفر چند روز قبل “سرگئی شایگو” وزیر دفاع روسیه به دوحه، پایتخت قطر، که ... قطر هم در صف خریداران تسلیحات روسی قرار گرفت

ادامه

جهان, خبر, روسیه, عربستان سعودی, قطر

استاندار برکنارشده کرکوک: غربی‌ها در خفا از همه پرسی حمایت کردند

«نجم الدین کریم» استاندار برکنارشده کرکوک عراق در گفتگو با شبکه «CNN» آمریکا تأکید کرد که برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان از دولت مرکزی اقدام درستی بوده است.   بر اساس این گزارش، وی در پاسخ به سؤالی پیرامون سیطره نیروهای عراقی بر مناطق مورد مناقشه پس از همه پرسی گفت: ما به طور ... استاندار برکنارشده کرکوک: غربی‌ها در خفا از همه پرسی حمایت کردند

ادامه

امریکا, جهان, خبر, عراق, غرب اروپا

به دوستانم گفتم: نگران نباشید، فقط به پول در آوردن از ایران ادامه بدهید

ترامپ افزود: «آنها دوستان من هستند. واقعا این‌طور است. با آنها مشکلی ندارم. خواه امانوئل باشد یا آنگلا». اشاره ترامپ به «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان است.   به گزارش خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته در گفت‌وگویی تلویزیونی با «فاکس‌نیوز» گفته است که اعتراضی به ادامه تجارت آلمان ... به دوستانم گفتم: نگران نباشید، فقط به پول در آوردن از ایران ادامه بدهید

ادامه

المان, امریکا, ایران, جهان, خبر, فرانسه

عطوان: جنگ سوریه در شرف پایان است / طرح سرنگونی نظام شکست مفتضحانه‌ای خورد

عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور جهان عرب در مقاله خود در روزنامه رای الیوم نوشت: نمایشگاه بین المللی دمشق روز پنجشنبه با مشارکت ۴۳ کشور عرب و غیر عرب و در صدر آنها روسیه، چین، ایران، ونزوئلا، عراق و هند و نیز شرکت های ۲۰ کشوری که روابط خود با سوریه را قطع کردند ... عطوان: جنگ سوریه در شرف پایان است / طرح سرنگونی نظام شکست مفتضحانه‌ای خورد

ادامه

امریکا, جهان, سوریه, گزارش