نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

در شرایط کنونی جوانان علاوه بر دین‌گریزی، دین‌ستیز هم شده‌اند / دعوای اصلاح طلب و اصولگرا برای پول است نه مردم

محمد دادکان: چرا با این‌همه ثروت خدادادی مردم ما باید در فقر زندگی کنند؟ چهل مرکز فرهنگی در کشور وجود دارد. چرا کسی از این مراکز نمی‌پرسد در طول این چهل سال چه‌کار کردید؟ آیا آمار فساد کمتر شده یا بیشتر؟ آیا آمار فحشا کمتر شده یا بیشتر ؟ آیا آمار طلاق بیشتر شده یا کمتر ؟

 

محمد دادکان با اشاره به این موضوع که فساد تنها در فوتبال وجود ندارد گفت : فساد بعد از فوتبال حالا به زمینه‌های اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی نیز سرایت کرده. در فسادهای جامعه دست بالادستی‌ها هم در کار است منتظر هستند یک سیگارفروش را پیدا کنند و درازش کنند.

 

به گزارش اصلاحات نیوز، دادکان در ادامه دلیل عدم مبارزه با فساد در فوتبال را این‌گونه بیان می‌کند: دلیل اصلی عدم مبارزه با فساد در فوتبال این است که ، فساد در ایران دارای پشت پرده است و اگر کسی اولین مفسد را معرفی کند به‌تبع آن باید دومی و سومی را هم معرفی کند.

 

– اهم اظهارات جنجالی محمد دادکان در گفتگو با سالنامه آرمان به شرح زیر است:

 

◀ در شرایط کنونی اغلب برادران و اعضای خانواده مسئولان به اتهام فساد در بازداشت هستند. البته بازداشت تنها به اعضای خانواده مسئولان اطلاق می‌شود وگرنه برای مردم عادی از لفظ «زندان» استفاده می‌کنند.

 

امروز به دنبال این هستند که بابک زنجانی را اعدام کنند این در حالی است که هنوز مشخص نشده چه کسی این رانت‌ها و سرمایه‌ها را در اختیار بابک زنجانی قرار داده است.

 

◀ درگذشته برخی عنوان می‌کردند جوانان جامعه دین‌گریز شده‌اند این در حالی است که در شرایط کنونی علاوه بر دین‌گریزی، دین‌ستیزی هم شده‌اند.

رسانه‌های گروهی و به‌خصوص صداوسیما به‌جای این‌که دغدغه‌های جوانان و کسانی که با وضعیت موجود مشکل‌دارند را موردبررسی قرار دهند از کسانی در برنامه‌های خود استفاده می‌کنند که نسبت به وضعیت موجود سم پات دارند.

 

◀ چرا هیچ برنامه درباره نقد و بررسی اقتصاد در طول چهل سال گذشته پخش نمی‌شود؟ چرا کسی درباره نقد و بررسی مسائل اجتماعی در چهل سال گذشته برنامه نمی‌سازد ؟

 

◀ وضعیت به شکلی شده که به کسی که قصد دارد اسامی مفسدین را افشا کند اعلام می‌کنند از لیست خود نام فلان مدیر و فلان فرد را بیرون بیاور و بعد اسامی را اعلام کن

 

◀ سخن من این است که به‌جای این‌که بابک زنجانی را اعدام کنید مدیری را دستگیر کنید که به وی رانت و قدرت داده

 

◀ انتخاب مدیران باید بر اساس شایسته‌سالاری صورت بگیرد و هیچ ربطی به سن و سال و زن و مرد ندارد

 

◀ مدیران بالادستی به‌جای این‌که بر اساس استعداد و توانایی مدیران مجموعه خود را انتخاب کنند از دوستان و نزدیکان کسانی استفاده می‌کنند که «یار غار» مدیر هستند.

 

◀ در طول تاریخ انقلاب به نظر من رئیس دولت اصلاحات توجه بیشتری به شایسته‌سالاری داشت

 

◀ ژن خوب کسانی هستند که بارانت پدر و مادر ماشین‌های میلیاردی سوار می‌شوند

 

◀ ما در مقابل فسادهایی که در طول هشت سال ریاست جمهوری این آقا ( احمدی‌نژاد ) صورت گرفت چه‌کار کردیم. ۸۰۰ میلیارد دلار پول کشور کجا رفت؟ چه کسی پاسخگو است ؟

 

◀ چرا با این‌همه ثروت خدادادی مردم ما باید در فقر زندگی کنند؟ چهل مرکز فرهنگی در کشور وجود دارد. چرا کسی از این مراکز نمی‌پرسد در طول این چهل سال چه‌کار کردید؟ آیا آمار فساد کمتر شده یا بیشتر؟ آیا آمار فحشا کمتر شده یا بیشتر ؟ آیا آمار طلاق بیشتر شده یا کمتر ؟

 

◀ چرا چپ و راست و اصولگرا و اصلاح‌طلب این‌همه باهم دعوا می‌کنند؟ و الله همه این دعواها برای پول است نه مردم . اصولگراها به دنبال این هستند که چند سال قدرت را به دست بگیرند تا جیب خود و نزدیکانشان را پرکن‌اند و از طرف دیگر اصلاح‌طلبان نیز با همین هدف به دنبال قدرت هستند.

 

◀ اگر تحقیق کنید که فرزندان مسئولان کجا زندگی می‌کنند متوجه می‌شود که همگی یا در کانادا هستند و یا آمریکا و یا در بهترین کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند.

 

مقامات امنیتی و نظامی نجفی را تهدید کرده و به او گفته‌اند که خامنه‌ای با شهردار شدنش مخالف است

غلامعلی رجایی مشاور شهردار تهران در کانال تلگرامی خود نوشته محمد علی نجفی تمایلی به کناره‌گیری از سمت خود ندارد. گفته می‌شود نجفی به خاطر مبارزه با فساد از سوی نهادهای تحت فرمان رهبری وادار به استعفا شده است.

ادامه

ایران, خبر, فساد

رییس سابق سیا خطاب به‌ترامپ: به‌عنوان یک”عوام‌فریب بی‌آبرو”به‌زباله‌دان تاریخ سپرده می‌شوید

به گزارش سی‌ان‌ان، جان برنان، مدیر سی‌آی‌ای در زمان باراک اوباما، رییس‌جمهور پیشین آمریکا در توییتر خود خطاب به ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: هنگامی که رشوه‌خواری، شیطان‌صفتی و فسادهای سیاسی شما آشکار شود، به جایگاه به‌حق خود به عنوان یک “عوام‌فریب بی‌آبرو در زباله‌دان تاریخ” خواهید رسید. ممکن است اندرو مک‌کیب را قربانی کنید اما ... رییس سابق سیا خطاب به‌ترامپ: به‌عنوان یک”عوام‌فریب بی‌آبرو”به‌زباله‌دان تاریخ سپرده می‌شوید

ادامه

امریکا, جهان, خبر, فساد