سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور در پاسخ به درخواست همتای آمریکایی خود برای استفاده از نفوذ خود به منظور منصرف کردن ایران از پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، خواستار احترام به استقلال و حاکمیت ایران و ایفای نقش سازنده آمریکا در ... درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, ترکیه, چین, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, عربستان سعودی, غرب آسیا, گزارش

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک «عصر جدیدی از همکاری نظامی» را با هدف مقابله با چین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار کرد و در اظهاراتی روابط دو کشور را «غیر قابل شکست» ... توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش

بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که در حال بررسی درخواست استرالیا از آمریکا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, بایدن در پاسخ به سوالی درباره درخواست استرالیا مبنی بر پایان دادن به پیگرد قانونی آسانژ توسط دولت آمریکا گفت: ما ... بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

ادامه

آزادی, آزادی‌های دموکراتیک, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, افغانستان, اقیانوسیه, انگلیس, جهان, حقوق بشر, عراق, ویکی‌لیکس

در خواست علنی ترامپ از چین؛ تحقیق درباره جو بایدن و پسرش

دونالد ترامپ به طور علنی از چین خواست درباره جو بایدن، رقیب انتخاباتی او از حزب دموکرات و پسرش تحقیق کند. فاش شدن درخواست مشابهی از رئیس جمهوری اوکراین تحقیق در مورد استیضاح احتمالی ترامپ را به جریان انداخته است

 

به گزارش دویچه وله؛ رئیس جمهوری آمریکا پکن را فراخواند در مورد فعالیت‌های جو بایدن و پسرش هانتر در چین تحقیق کند. جو بایدن رقیب احتمالی دونالد ترامپ از حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ است.

 

بنابر گزارش‌ها ترامپ پنج‌شنبه، سوم اکتبر در جمع خبرنگاران در کاخ سفید این احتمال را منتفی ندانست که درخواست “آغاز تحقیق درباره بایدن‌ها” را با همتای چینی خود شی جین‌‌پینگ در میان بگذارد.

 

ترامپ متهم شده که ۲۵ ژوئیه در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین او را برای انجام چنین تحقیقاتی تحت فشار قرار داده است.

 

در پی فاش شدن پروتکل این مکالمه تلفنی، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده از حزب دموکرات دستور انجام تحقیقات رسمی در ارتباط با آغاز روند استیضاح رئیس جمهوری آمریکا را صادر کرد.

 

اتهام به جو بایدن و پسرش

 

تحقیقات مورد نظر ترامپ به عضویت هانتر بایدن در هیئت مدیره شرکت گاز بوریسما اوکراین مربوط می‌شوند. او و حامیانش جو بایدن را متهم می‌کنند که برای برکناری دادستانی که تحقیق در مورد فعالیت‌های این شرکت را انجام می‌داده مقامات وقت کی‌یف را تحت فشار قرار داده است.

 

ترامپ در جمع خبرنگاران گفته که فعالیت‌های بایدن‌ها در چین “تقریبا به همان اندازه اقدامات آنها در اوکراین نامطلوب” بوده است. او هانتر بایدن را به خارج کردن میلیاردها دلار سرمایه از آمریکا متهم کرده است.

 

فاش شدن پروتکل مکالمه تلفنی ترامپ و زلنسکی سر آغاز یک چالش سیاسی پر تنش در ایالات متحده شده است. استعفای کرت ولکر، نماینده ویژه واشنگتن در امور اوکراین و احضار او به مجلس نمایندگان از پیامدهای این ماجرا بوده است.

 

همزمان با سخنان روز پنج‌شنبه ترامپ، کرت ولکر در سه نشست کمیسیون‌های مختلف مجلس نمایندگان حضور یافت و پشت درهای بسته به پرسش‌های نمایندگان پاسخ گفت.

 

دونالد ترامپ بدون ارائه مدرک مشخصی جو بایدن و پسرش را به دست داشتن در فعالیت‌های اقتصادی آلوده به فساد در اوکراین و چین متهم کرده و مدعی شده در این مورد “تردیدی وجود ندارد”.

 

جو بایدن سال ۲۰۱۳ به عنوان معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا، به همراه باراک اوباما سفری به چین کرده که پسرش، هانتر، نیز در جمع همراهان بوده است. گفته می‌شود هانتر بایدن آن زمان مشغول فراهم کردن زمینه راه‌اندازی یک صندوق سهامی خصوصی با همکاری سرمایه‌گذاران چینی بود.

 

فرار رو به جلو برای مقابله با استیضاح؟

 

ظاهرا هانتر بایدن در این سفر و در حاشیه برنامه‌های رسمی پدرش همراه او با یک بانکدار چینی نیز ملاقات کرده است. ترامپ ادعا کرده که او از این امکان برای جذب یک و نیم میلیارد دلار سرمایه برای صندوق سهامی خود استفاده کرده است.

 

سخنگوی هانتر بایدن به فرستنده تلویزیونی “ان‌بی‌سی” گفته راه‌اندازی این صندوق به سال ۲۰۱۷، سال‌ها پس از سفر چین و زمانی بازمی‌گردد که جو بایدن دیگر مسئولیتی در دولت نداشته است.

 

دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه در اقدامی که برخی رسانه‌های آمریکا آن را فرار رو به جلو در واکنش به آغاز تحقیقات در مورد روند استیضاح ارزیابی کرده‌اند، به طور علنی از رئیس جمهوری اوکراین خواست که تحقیقات درباره فعالیت جو بایدن و پسرش را پیگیری کند.

 

نمایندگان حزب دموکرات در مجلس آمریکا دونالد ترامپ را به سوءاستفاده از قدرت متهم کرده و می‌گویند او تلاش می‌کند به مدارکی دست یابد که از آن در انتخابات سال آینده علیه رقیب احتمالی‌اش استفاده کند.

 

آغاز تحقیقات مجلس نمایندگان در مورد “ماجرای اوکراین” می‌تواند مقدمه استیضاح احتمالی دونالد ترامپ باشد. این کار در مرحله بعدی در سنای ایالات متحده دنبال خواهد شد که اکثریت کرسی‌های آن در اختیار جمهوری‌خواهان است.

 

به دنبال امریکا، کانادا نیز سپاه پاسداران را در فهرست تروریستی قرار داد

پارلمان کانادا سه‌ شنبه یکم اکتبر پس از یک رای‌گیری تازه، اعلام کرد که نام سپاه پاسداران ایران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده و از دولت این کشور خواست تا همه مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران را متوقف کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, کانادا

نگرانی سازمان ملل از امتناع آمریکا در صدور روادید برای دیپلمات‌ها

سازمان ملل متحد روز پنجشنبه از اقدام آمریکا در امتناع از صدور روادید برای اعضای هیئت روسیه جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ابراز نگرانی کرد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل

دادستان کل اوکراین از وجود ۱۵ پرونده کیفری مرتبط با پسر بایدن وشرکتش خبر داد

دادستان کل اوکراین امروز جمعه اعلام کرد، هانتر بایدن و شرکت گازی موسوم به “بوریسما” که وی عضو هیات مدیره آن بوده، با حدود ۱۵ پرونده کیفری در این کشور مرتبط هستند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جهان, خبر, فساد

آمادگی پنتاگون برای مساعدت در تحقیقات کنگره برای برکناری ترامپ

پنتاگون به تازگی اعلام کرد هیچ کدام از مقامات این نهاد دفاعی آمریکا، در جریان تماس تلفنی دونالد ترامپ و رئیس‌جمهوری اوکراین نبوده‌اند؛ این تماس تلفنی که در ماه ژوئیه میان دو رهبر برقرار شده بود، انگیزه دموکرات‌ها برای استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جهان, خبر