الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

در حمله ارتش سوریه به فرودگاه تفتناز در ادلب پنج سرباز ترکیه‌ای کشته و تعدادی زخمی شدند

درحالی که منابع از کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای ترکیه در حمله ارتش سوریه به فرودگاه تفتناز در حومه ادلب خبر می‌دهند، ترکیه به گروه‌های مسلح مورد حمایتش دستور داد از درگیری با ارتش سوریه خودداری کنند و منتظر مذاکرات روسیه و ترکیه باشند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، منابع سوری اعلام کردند در حمله ارتش سوریه به فرودگاه تفتناز در حومه ادلب که در نزدیکی یکی از پست‌های دیده‌بانی سوریه قرار دارد پنج سرباز ترکیه‌ای کشته و تعدادی زخمی شده‌اند.

 

همچنین دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد ارتش این کشور تلاش ترکیه و گروه‌های مسلح مورد حمایتش برای پیشروی در غرب شهر سراقب در ادلب را ناکام گذاشت.

 

پس از پیشروی گسترده ارتش سوریه در حلب و ادلب ترکیه به گروه‌های مسلح مورد حمایتش دستور داده درگیری با ارتش سوریه را متوقف کنند و منتظر مذاکرات روسیه و ترکیه بمانند.

 

ترکیه تلاش می‌کند روسیه را به توقف عملیاتش در ادلب قانع کند تا در ازایش اجازه سیطره بر جاده بین‌المللی دمشق حلب را بدهد. این درحالی است که نیروهای دولتی سوریه تقریبا کنترل این جاده بین‌المللی را در دست گرفته‌اند.

 

ارتش سوریه طی پیشروی گسترده امروز کنترل شهرک‌های خربه جزرایا و قناطر را در غرب جاده بین‌المللی دمشق حلب را در دست گرفت و تحرکات تروریست‌های النصره در محور جنوب غربی شهر حلب را فلج کرد.

 

همچنین ارتش سوریه پرچم این کشور را بر فراز جاده بین‌المللی حلب دمشق از محور تقاطع باب الهوی برافراشت.

 

نیروهای سوری در عملیات غیرمنتظره خود کنترل شهرک‌های مزارایا و کفرحلب در جنوب شرق شهر الاتارب را در دست گرفته و با این پیشروی کنترل جاده شهر ادلب به حلب را در دست گرفت.

بزرگترین فراکسیون پارلمانی عراق رأی اعتماد به دولت جدید را مشروط به تحقق اخراج نظامیان خارجی از کشور کرد

نماینده ائتلاف سائرون عراق اعلام کرد که تنها در صورتی که دولت جدید طرح اخراج نظامیان آمریکایی را اجرایی کند، رأی اعتماد خواهد گرفت.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق

امارات متحده عربی نیروهای نظامی خود را از یمن خارج کرد

خبر تصمیم امارات مبنی بر خروج نیروهای نظامی این کشور از یمن پیش‌تر اعلام شده بود. بر اساس اخبار رسانه‌های عربی، امارات این تصمیم را اجرایی کرده است. برخی از رسانه‌ها از خروج بخش اعظم سربازان امارات از یمن خبر داده‌اند.

ادامه

امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, یمن

اندیشکده آمریکایی «کاتو»؛ حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی و برای غارت نفت است

یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی با انتقاد تند از حضور نظامی آمریکا در سوریه به بهانه حفاظت از منابع نفتی و افزایش تهدید تقابل نظامی با قوای روسیه مستقر در سوریه، نوشت که اشغال بخش‌هایی از سوریه غیرقانونی و برای دزدیدن ثروت این کشور است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, عراق

صدها هزار نفر از شهروندان ترکیه به طرح معامله قرن اعتراض کردند

صدها هزار نفر از مردم ترکیه روز یکشنبه در اعتراض به طرح ضدفلسطینی «معامله قرن» آمریکا در استانبول و سایر شهرهای این کشور راهپیمایی برگزار کردند.

ادامه

اردن, اسراییل, امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین, لبنان