گاردین؛ تبعیض بین کشورهای فقیر و غنی در تزریق واکسن مانعِ احیای کامل اقتصادی جهانی‌ست

رئیس صندوق بین‌المللی پول هشدار داد جدی ترین مانع رشد اقتصادی جهان تبعیض بین کشورهای ثروتمند و فقیر در تزریق واکسن کووید-۱۹ است و به این دلیل رشد اقتصادی جهان ممکن است کاهش داشته باشد.

ادامه

اسکاتلند, اقتصادی, امریکا, بانک جهانی, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی, صندوق بین‌المللی پول

واکسن تک دُزی کرونای کوبا مجوز محلی گرفت

مقامات حوزه دارویی کوبا روز پنجشنبه مجوز استفاده اضطراری از واکسن «سوبرانا پلاس» را برای دوره نقاهت ناشی از کووید-۱۹ در افراد ۱۹ سال به بالا صادر کردند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی, سوئیس, فرانسه, کوبا, ونزوئلا, ویتنام

شی جین‌پینگ؛ کشورهای جهان باید برای ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک و دنیای زیباتر اقدام کنند

رییس جمهوری چین سه شنبه شب در سخنرانی افتتاحیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: موفقیت یک کشور به این معنا نیست که یک کشور دیگر ناگزیر شکست خواهد خورد این جهان ظرفیت کافی برای رشد و پیشرفت مشترک همه کشورها را دارد.

ادامه

امریکا, تحلیل, جهان, چین, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, سخنرانی, همبستگی

گوترش: توزیع ناعادلانه واکسن به ظهور سویه‌های مقاوم می‌انجامد

دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که بدون توزیع عادلانه واکسیناسیون در سراسر جهان، خطر ظهور سویه‌های مقاوم به واکسن کووید ۱۹ وجود خواهد داشت.

ادامه

پرتغال, جهان, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل

سازمان ملل ؛ ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار یمنی از سوء تغذیه رنج می‌برند

دفتر نمایندگی هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد، ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار یمنی از سوء تغذیه رنج می‌برند.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, عربستان سعودی, گزارش, یمن

درحالیکه کشورهای کم درآمد فقط توانستند ۱.۵ دوز برای هر۱۰۰ نفر تجویز کنند، کشورهای ثروتمند خود را برای دوز سوم واکسن کرونا آماده می‌کنند

کشورهای پیشرفته‌ای چون آلمان و فرانسه با نادیده گرفتن درخواست سازمان جهانی بهداشت برای فراهم کردن امکان واکسیناسیون افراد بیشتری در سراسر جهان، در تلاش هستند تا مصونیت شهروندان خود را در برابر کووید–۱۹ افزایش دهند.

 

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از خبرگزاری رویترز، تصمیم به تزریق دوز سوم واکسن کرونا در این کشورها با وجود بیانیه‌های شدیدالحن سازمان جهانی بهداشت، نابرابری در پاسخ به همه گیری را منعکس می‌کند بطوریکه کشورهای ثروتمندتر برنامه ایمن کردن شهروندان خود در برابر گونه دلتا را تقویت می‌کنند.

 

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که کشورش برای توزیع دوز سوم واکسن کرونا به سالمندان و افراد آسیب پذیر از ماه سپتامبر (شهریور) اقدام خواهد کرد.

 

دولت مکرون در تلاش است برنامه واکسیناسیون در فرانسه را تقویت کند زیرا این کشور با موج چهارم شیوع ویروس و اعتراض‌های خیابانی به سیاست‌های کرونایی دولت مواجه است.

 

وزارت بهداشت آلمان نیز اعلام کرد که این کشور قصد دارد از ماه سپتامبر به بیماران دارای نقص ایمنی، افراد کهنسال و ساکن خانه‌های سالمندان دوز سوم را تزریق کند.

 

در این میان، نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل گفت که افراد مسن‌تر در سرزمین‌های اشغالی دوز سوم واکسن را دریافت می‌کنند.

 

وی تاکید کرد که تصمیم اسرائیل برای تزریق دوز سوم واکسن فایزر/بایون تک به افراد بالای ۶۰ سال، اطلاعات مهمی را در مورد مبارزه با گونه دلتای کرونا به جهان ارائه می‌دهد.

 

این در حالی است که تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه خواستار توقف تزریق دوز سوم واکسن تا دستکم پایان ماه سپتامبر (مهر) شد و گفت که استفاده کشورهای ثروتمند از عرضه واکسن جهانی، غیرقابل قبول است.

 

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، کشورهایی با درآمد بالا تقریبا ۵۰ دوز واکسن برای هر ۱۰۰ نفر را در ماه می (اردیبهشت) تجویز کردند و این رقم از آن زمان به بعد دو برابر شده است.

 

اما کشورهایی با درآمد پایین فقط توانستند ۱.۵ دوز برای هر ۱۰۰ نفر تجویز کنند که دلیل آن کمبود عرضه واکسن بوده است.

 

آدهانوم گفت: من نگرانی همه دولت‌ها برای محافظت از مردم خود در برابر گونه دلتا را درک می‌کنم، اما نمی‌توانیم بپذیریم کشورهایی که اکثر عرضه جهانی واکسن‌ها را مصرف کرده‌اند، مقادیر بیشتری از آن استفاده کنند.

 

آلمان این اتهام‌ها را رد و اعلام کرده که دستکم ۳۰ میلیون دوز واکسن به کشورهای فقیرتر اهدا کرده است.

 

وزارت بهداشت آلمان اعلام کرد: می‌خواهیم واکسیناسیون پیشگیرانه سوم را در اختیار گروه‌های آسیب پذیر در آلمان قرار دهیم و در عین حال از واکسیناسیون مردم جهان تا حد امکان حمایت کنیم.

 

کاخ سفید نیز با بی اعتنایی به درخواست سازمان جهانی بهداشت، اعلام کرد که برای ارائه دوزهای بیشتر واکسن در صورت لزوم آماده است.

 

شرکت فایزر خبر داده که به دلیل کاهش پاسخ آنتی بادی‌ها به ویژه پس از شش ماه، دوزهای بیشتر واکسن مورد نیاز است.

 

فرانسه و آلمان تاکنون دستکم یک دوز واکسن کووید–۱۹ را به ترتیب به ۶۴.۵ درصد و ۶۲ درصد از مردم خود تزریق کرده‌اند و این در حالی است که ۴۹ درصد از جمعیت فرانسه و ۵۳ درصد از مردم آلمان به طور کامل واکسینه شده‌اند.

کارشناس آلمانی: ادعای آمریکا درباره خاستگاه کرونا بی‌اساس و سیاسی‌ست

یک کارشناس و ناظر سیاسی آلمانی گفت، ادعای دولت آمریکا درباره خاستگاه ویروس کرونا در چین، بی‌اساس و دارای انگیزه سیاسی و تلاشی برای انحراف افکار عمومی است.

ادامه

المان, امریکا, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, سوریه, شرق آسیا, عراق

اپیدمیولوژیست سوئیسی: اتهامات علیه چین ماهیت سیاسی دارند

دیدیه پیته، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی بیمارستان دانشگاه ژنو سوئیس و مبدع دستگاه ضد عفونی کننده دست در مصاحبه‌ای به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، سند و مدرکی دال بر این که SARS-CoV-2، ویروس پشت همه گیری کووید-۱۹، احتمالا از یک لابراتوار در شهر ووهان چین به بیرون درز کرده باشد وجود نداشته و چنین اتهاماتی علیه ... اپیدمیولوژیست سوئیسی: اتهامات علیه چین ماهیت سیاسی دارند

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی, سوئیس

جنایت علیه سلامت انسان‌ها؛ پول واکسن ونزوئلا بلوکه شد

مقامات ونزوئلا از اقدام بانک سوئیسی در مسدود کردن پول پرداخت شده ونزوئلا برای خرید واکسن مورد نیاز مردم این کشور علیه ویروس کرونا شکایت کردند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی, سوئیس, ونزوئلا