ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

در تماسی تلفنی؛ لاوروف و بورل با الحاق کرانه‌باختری مخالفت کردند

وزیر خارجه روسیه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماسی تلفنی با الحاق کرانه‌باختری توسط رژیم اسرائیل مخالفت کردند.

 

به گزارش مهر به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماسی تلفنی پیرامون تصمیم اسرائیل برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری با یکدیگر رایزنی کردند.

 

بر اساس اعلام این خبرگزاری، طرفین در این گفتگوی تلفنی اعلام کردند که طرح اشغالی اخیر اسرائیل می‌تواند منجر به موج جدیدی از خشونت‌ها در منطقه شود.

 

وزیر خارجه روسیه در این خصوص اعلام کرد: وضعیت منطقه در دوره اخیر وخیم‌تر شده است. ما بر موضع مشترک خود، دیدگاه مشترک خود با اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه اجرای طرح‌های الحاق اراضی فلسطینیان در کرانه باختری ابعاد راهکار دو دولتی را به خطر می‌اندازد، تاکید کردیم.

 

«سرگئی لاوروف» همچنین در ادامه اضافه کرد که دو طرف موافقند که اجرای طرح اشغال به «طغیان خطرناک خشونت در منطقه» منتهی می‌شود.

 

گفتنی است، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل چندی پیش در ادامه تلاش برای ترمیم وجهه مخدوش در میان شهرک‌نشینان اسرائیلی به ویژه در پرونده‌های فساد مالی‌اش در سخنانی موعد اشغال کرانه باختری را رسانه‌ای کرد.

 

بر اساس اعلام این رسانه، نخست‌وزیر اسرائیل در این خصوص ادعا کرد که اول جولای سال جاری میلادی (۱۱ تیرماه) الحاق بخش‌های جدیدی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی به انجام خواهد رسید.

 

گفتنی است، ادعای وی در راستای طرح موسوم به «معامله قرن» مطرح شده است.

هشدار لوگزامبورگ به تل آویو: فلسطین را به رسمیت خواهیم شناخت

وزیر امور خارجه لوگزامبورگ به اسرائیل نسبت به الحاق کرانه باختری هشدار داد و گفت این اقدام باعث به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی در اروپا خواهد شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, لوکزامبورک

بیانیهٔ مشترک حزب‌های کارگری کمونیستی جهان در اعتراض به‌سیاست الحاق دائمی مناطق اشغالی فلسطین به اسرائیل!

در شامگاه شنبه ۱۷ خردادماه ۹۹ هزاران نفر از شهروندان عرب و یهودی اسرائیل در اعتراض به سیاست‌ فاجعه‌بار الحاقِ دائمی سرزمین‌های اشغالی فلسطینی به اسرائیل به‌وسیلهٔ دولت راست افراطی حاکم در تل‌آویو و حامیانش در کاخ سفید آمریکا تظاهراتی گسترده در میدان “رابین” در قلب تل‌آویو برگزار کردند.

ادامه

اسراییل, امریکا, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کمونیسم

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه دیوان بین‌المللی کیفری وضع کرد

وزیر خارجه آمریکا در اقدامی یکجانبه، نهاد بین‌المللی دیوان کیفری لاهه را به خاطر پیگیری جنایات جنگی سربازان آمریکایی و اشغالگران بیت‌المقدس، تحت تحریم قرار داد.

ادامه

افغانستان, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, قضایی

فلسطین: ۸ کشور اروپایی آماده شناسایی کشور فلسطین هستند

«عزام الاحمد» عضو کمیته اجرای سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) رو پنجشنبه از آمادگی ۸ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین در واکنش به طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل،‌ خبر داد.

ادامه

اروپا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین