نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

در بزرگ‌ترین رسوایی جنسی کلیسا در آمریکا ۳۰۰ کشیش آمریکایی به آزار جنسی متهم شدند

دیوان عالی پنسیلوانیای آمریکا سه شنبه به وقت محلی، فهرستی از ۳۰۰ کشیش کلیسای کاتولیک منتشر کرد که متهم به آزار جنسی بیش از یکهزار کودک طی هفت دهه گذشته شده‌اند.

 

تارنمای خبری «یو اِس اِی تودی»، هیات منصفه این دیوان معتقد است که شمار قربانیان چند برابر تعداد فعلی است اما برخی به دلایل مختلف، آزارها را علنی نکرده‌اند.

 

برمبنای این گزارش صدها صفحه ای، رهبران کلیسا متهم به تلاش نظام‌مند برای پوشاندن این رسوایی طی سالیان گذشته هستند.

 

این پرونده، بزرگ‌ترین رسوایی جنسی کلیسا در تاریخ آمریکا لقب گرفته است.

 

تحقیقات که از ۱۸ ماه پیش آغاز شده، هشت حوزه اسقفی ایالت پنسیلوانیا را در برمی‌گیرد.

 

گزارش دیوان عالی این ایالت تاکید می‌کند که با وجود مشخص بودن اسامی، بخش اعظمی از مدارک طی سالیان گذشته از بین رفته است و امکان طرح دعوی علیه بسیاری از این افراد وجود ندارد.

 

اعلام این فهرست در شرایطی است که واتیکان در ماه‌های گذشته به موجب افشای موارد مشابهی در شیلی و استرالیا هم هدف انتقادهای بسیاری قرار گرفته است.

 

به تازگی «فیلیپ ویلسون» اسقف اعظم کلیسای کاتولیک استرالیا به جرم سرپوش گذاشتن بر تجاوز جنسی به کودکان توسط کشیشان این کلیسا در دهه ۷۰ میلادی به ۱۲ ماه حبس محکوم شد.

 

«تئودور مک کاریک» از جمله شخصیت های مورد احترام کلیسای کاتولیک آمریکا هم اخیرا پس از مواجهه با اتهام های آزار جنسی از سمت خود استعفا کرد.

ایرنا

سیاست جدید ارزی، به‌نفع طبقات محروم جامعه نیست

هفته گذشته نوسانات در عرصهٔ معاملات ارز، سکه و طلا، قیمت‌هایی را تجربه کرد که بی‌سابقه بود. دولت روحانی برای مهار نوسانات ارزی، ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی، را برکنار و عبدالناصر همتی را جایگزین آن کرد.

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر, فساد, مقاله

یک مقام مالی لبنانی: دارایی‌های صدام و دولتش به آمریکا انتقال یافت

به گزارش روسیا الیوم، ژوزف طربیه، رئیس مجمع بانک‌های لبنان در نشست خبری گفت، روابط مالی میان لبنان و عراق دیرینه است، سپرده‌هایی از بانک مرکزی عراق در نظام بانکی لبنان موجود است، پس از سقوط نظام صدام دیکتاتور سابق عراق این سپرده‌ها زیر نظر مقامات نظامی و حقوقی و بانک مرکزی لبنان به حساب ... یک مقام مالی لبنانی: دارایی‌های صدام و دولتش به آمریکا انتقال یافت

ادامه

اقتصادی, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, سوئیس, شمال غرب آسیا, عراق, فساد, لبنان

ترامپ خواستار توقف پرونده مداخله روسیه در آمریکا شد

رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه از دادگستری کشورش خواست که پرونده تحقیق درباره ادعای مداخله مسکو در امور سیاسی و به ویژه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور را متوقف کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, فساد