چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

در اقدامی اعتراضی؛ اتحادیه اروپا تصویب توافق تجاری با انگلیس را به تعویق انداخت

پارلمان اروپا در اعتراض به اقدام اخیر دولت انگلیس برای ادامه کنترل تجارت مواد غذایی بین انگلستان و ایرلند شمالی، از تعیین تاریخ رای‌گیری برای تصویب معامله تجاری اتحادیه اروپا و بریتانیا خودداری کرد.

 

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا ضمن متهم کردن بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، به تکرار نقض قوانین بین‌المللی در رابطه با ایرلند شمالی، تصمیم اخیر لندن را «یک‌جانبه و ناقض توافق برگزیت» دانست.

 

پیش از این قرار بود رهبران پارلمان اروپا در نشست روز پنج‌شنبه خود تاریخ رای‌گیری برای تصویب توافق تجاری اتحادیه اروپا و بریتانیا را تعیین کنند.

 

گزارش‌ها حاکی است که لندن در تصمیمی «یک‌جانبه» مهلت کنترل واردات محصولات غذایی به ایرلند شمالی را تا پایان سپتامبر ۲۰۲۱ تمدید کرده است.

 

این در حالی است که بر اساس توافق برگزیت هر تصمیمی در این زمینه باید با موافقت اتحادیه اروپا اتخاذ شود.

 

پس از نزدیک به یک سال کشمکش، بریتانیا و اتحادیه اروپا سرانجام روز ۲۴ دسامبر (۴ دی) به توافقی تاریخی در زمینه مقررات حاکم بر روابط بین خود پس از خروج بریتانیا از این اتحادیه، موسوم به برگزیت، دست یافتند.

 

دولت بریتانیا پیشتر در پاییز ۱۳۹۸ با عقب‌نشینی در مورد نحوه مدیریت مرزهای ناحیه ایرلند شمالی با جمهوری ایرلند، یک گام به توافق برگزیت نزدیک‌تر شده بود.

 

اما اواخر تابستان امسال، لندن بار دیگر از طرح پیش‌نویس قانونی جدید در رابطه با مقررات تجاری در ایرلند شمالی رونمایی کرد که خشم سران اتحادیه اروپا را برانگیخت.

 

حالا، برخی نمایندگان ارشد پارلمان اروپا تهدید کرده‌اند که چنانچه بریتانیا از اجرای طرح اخیر خود صرف‌نظر نکند، تصویب توافق تجاری که در آستانه سال نو میلادی به‌طور موقت تایید شده بود، ملغی خواهد شد.

چگونه می‌توان دیکتاتوری ولایی را مجبور به عقب‌نشینی کرد؟

در طی دو هفتهٔ گذشته مردم کشورمان آغاز دوره‌ای دیگر از تصمیم‌گیری‌ها و حکم‌های ولی فقیه در راستای برنامه‌ریزی‌های پنهانی سران “نظام” برای بده‌بستان‌های پشت پرده در مورد شروع مذاکرات با آمریکا و بازگشت به توافق برجام را شاهد بودند.

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, مقاله, نئولیبرالیسم

توافق‌نامه نشانه‌های جغرافیایی چین و اتحادیه اروپا اجرایی شد

«توافق نامه نشانه‌های جغرافیایی چین و اتحادیه اروپا» از روز دوشنبه به طور رسمی اجرایی شد. بر اساس این توافق نامه، ۲۷۵ کالا از جمله چای، محصولات کشاورزی، غذا و و کالاهای دیگر به عنوان نشانه جغرافیایی دو طرف گنجانده شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

بررسی لوایح FATF؛ موافقت مجمعی‌ها و مخالفت مجلسی‌ها

پس از یک سال بلاتکیفی و قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF هفته آینده لوایح دوگانه گروه اقدام مالی در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی می‌شوند. ۱۷۰ نماینده مجلس در بیانیه‌ای مخالفت‌شان با تصویب این لوایح را اعلام کرده‌اند.

ادامه

اقتصادی, ایران, تروریسم, سیاسی, فلسطین, گزارش