بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

در اثر اعتصاب گسترده در آرژانتین، حمل و نقل در این کشور مختل شد

روز گذشته اعتصاب عمومی در بوئنس‌آیرس پایتخت آرژانتین خطوط حمل و نقل هوایی و زمینی را مختل کرد.

 

” کنفدراسیون همگانی کارگران” یکی از سندیکاهای بزرگ آرژانتین که از سازمان دهندگان این اعتصابات است، می‌گوید در برنامه‌اش سازماندهی یک اعتصاب عمومی دیگر در ماه‌های پیش‌روست. در نتیجه اعتصابات دیروز کارگران، پروازهای بین‌المللی قطع شدند، پروازهای داخلی متوقف شدند، قطارهای مسافری از حرکت بازایستادند، در بوئنوس آیرس نه مترو و نه اتوبوس حتی برای جابجایی تظاهرکنندگان وجود نداشتند.

 

به انتخابات ریاست جمهوری این کشور بیش از ۶ ماه نمانده است. بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر از کارمندان دولت که در صفوف این سندیکا هستند و عمدتا از بخش آموزش و پرورش هستند، تماما به اعتصاب پیوسته بودند.

 

وضعیت بسیار بد اقتصادی آرژانتین کاملا بروز اعتصابات کارگری را قابل پیش‌بینی کرده بود. مطابق آمار رسمی منتشر شده، از هر ۴ نفر آرژانتینی یک نفر در فقر زندگی می‌کند، با درآمدی کمتر از ۴ دلار در روز. در نتیجه نرخ تورم فزاینده قدرت خرید کارگران روزانه کاسته می‌شود، به علت رکود اقتصادی روزانه تعداد بالایی از شرکت‌های تولیدی کرکره‌هایشان را پائین می‌کشند و نتیجتا بر تعداد بیکاران اضافه می‌شود. علاوه بر اینها، شهروندان با مشکل مسکن و خدمات درمانی روبرو هستند.
ایلنا

تاریخچه اول ماه مه، به قلم رزا لوکزامبورگ

ایده شادى بخش استفاده از جشن و تعطیلى بعنوان ابزارى براى به کرسى نشاندن خواست هشت ساعت کار در روز اولین بار در استرالیا متولد شد. در سال ١٨۵۶ کارگران تصمیم گرفتند بعنوان سمبل هشت ساعت کار در روز، در یک روز معین کار را تعطیل کنند، دور هم جمع شوند و به جشن و ... تاریخچه اول ماه مه، به قلم رزا لوکزامبورگ

ادامه

استرالیا, امریکا, تاریخ, جهان, حقوق بشر, دیدگاه, کارگری

بیانیهٔ فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری به‌مناسبت اول ماه مه: ثروت از آنِ کسانی است که آن را تولید می‌کنند

کار تمام‌وقت برای همه، افزایش دستمزد و پرداخت بازنشستگی، خدمات آموزشی و بهداشتی رایگان و با کیفیت برای کارگران و خانواده‌های‌شان، و نیز در دفاع از حقوق زنان و جوانان زحمتکش

ادامه

بیانیه, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری

بیانیه مشترک به مناسبت اول ماه مه روز جهانی کارگر

بیانیه مشترک سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، گروه اتحاد بازنشستگان و کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری به‌مناسبت اول ماه می(۱۱ اردیبهشت) روز جهانی کارگر

ادامه

ایران, بیانیه, جهان, خبر, کارگری