تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول، به نامشخص بودن وضعیت معوقات، اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و نبود امنیت شغلی

یک منبع کارگری در شهرداری دزفول به خبرنگار ایلنا گفت: گروهی از کارگران قرارداد حجمی شهرداری دزفول در ادامه بی‌توجهی کارفرما به وضعیت مطالبات معوقه، اعتراض صنفی برگزار کردند. به ادعای این کارگر؛ پرداخت مطالبات سنواتی، تسریع در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، به روز شدن حقوق‌ها و تامین امنیت شغلی مجموعه این مطالبات است. وی ... تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول، به نامشخص بودن وضعیت معوقات، اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و نبود امنیت شغلی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

در آتش‌سوزی کارخانه «اسفنج‌سازی» پردیس ۶ کارگر کشته و ۸ نفر دیگر مصدوم شدند

آتش‌سوزی در کارخانه «اسفنج‌سازی» روستای کرشت واقع در شهرستان پردیس تهران موجب مرگ ۶ کارگر و مصدومیت ۸ نفرشد.

 

به گزارش ایلنا، حوالی ساعت ۱۱ صبح امروز دوشنبه، حادثه‌ای در شرکت «اسفنج‌سازی» در روستای کرشت شهرستان پردیس تهران به وقوع پیوست. از قرار معلوم، این آتش‌سوزی به مرگ ۶ کارگر زن و مرد و مصدومیت هشت نفر دیگر انجامید.

 

از تعداد مجروحان حادثه سه نفر کارگرند که دچار سوختگی سطحی شده و ۵ نفر بعدی خارج از کارخانه دچار سوختگی شده‌اند که ظاهراً از این تعداد سه نفر سرپایی مداوا شده‌اند و حال دو نفر از مصدومان وخیم گزارش شده که یکی از آن‌ها با اورژانس هوایی و نفر بعدی با آمبولانس به بیمارستانهای شهر تهران منتقل شده‌اند.

 

گفته می‌شود جانباختگان این حادثه هولناک، افرادی محبوس در سوله بودند که بر اثر سوختگی زیاد با رده سنی ۲۰ تا ۴۵ سال قابل شناسایی نیستند.

 

«مجتبی خالدی» سخنگوی اورژانس کشور نیز در حاشیه حادثه حریق به خبرنگاران گفت: این حادثه به دلیل بی احتیاطی در استفاده همزمان از چسب و بنزین روی داد و فوم های موجود در کارگاه مشتعل شد.

 

وی با اشاره به جزئیات فوت شش کارگر کارخانه، اظهار داشت: تعدادی از کارگران نزدیک حریق بودند و برخی فاصله داشتند، ۶ نفر از آنها برای فرار از حریق به داخل سوله رفتند و پس از مدت کوتاهی در میان شعله های آتش گرفتار شدند.

 

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به گرفتار شدن ۳ زن و ۳ مرد بر اساس شواهد در سوله شعله ور، اظهار داشت: افراد محبوس در سوله به دلیل شدت سوختگی قابل شناسایی نیستند و تشخیص نهایی بر عهده همکاران پزشک قانونی برای شناسایی ۶ نفر فوت شده است.

 

خالدی گفت: در این حادثه ۵ نفر هم مصدوم شدند، سه نفر از آنها به دلیل جراحات کم توسط همکاران اورژانس در محل حادثه درمان شدند و یک نفر به دلیل شدت جراحات در سوختگی با اورژانس هوایی به تهران اعزام شد و نفر دوم هم با ۲۰ درصد سوختگی به بیمارستان تهران اعزام شد.

۸ هزار امضا برای توقف رنج پرستاران/ دبیرکل خانه پرستار: اتحاد کلید تغییر وضع موجود است

نرگس اسداللهی، پرستار مشهدی، صد و چهل ‌و چهارمین پرستاری است که قربانی این ویروس مهلک شده است. تاخیر در واکسیناسیون نیروهای پرستاری و سهل‌انگاری در مدیریت بحران کرونا به خصوص خودداری از اعلام ماندن اجباری در خانه‌ها در ایام نوروز، تاکنون بیش از هشت هزار پرستار را بر آن داشته تا به کارزاری با ... ۸ هزار امضا برای توقف رنج پرستاران/ دبیرکل خانه پرستار: اتحاد کلید تغییر وضع موجود است

ادامه

ایران, پرستاری, حقوق بشر, کارگری, گزارش

کارگران شهرداری «ویس» اهواز در اعتراض به ۵ ماه دستمزد پرداخت‌نشده، مقابل شهرداری تجمع کردند

کارگران مجموعه شهرداری ویس در شمال شهر اهواز در استان خوزستان گفتند که حدود ۵ ماه دستمزد پرداخت نشده، دارند و بیمه آن‌ها نیز چندین ماه پرداخت نشده است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

حزب کمونیست کوبا خود را برای کنگرهٔ هشتم مهیا می‌سازد

همان‌طور که در دی‌ماه گذشته اعلام شد، کنگره هشتم حزب کمونیست کوبا از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. در این کنگره موضوع‌های عمده و سرنوشت‌ساز در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، و اجتماعی کشور بررسی خواهند شد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, دهقانی, سوسیالیسم, کارگری, کوبا, مقاله, همبستگی