ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایرانی پاسخ داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لری جانسون تحلیل‌گر سابق سازمان سیا به ادعای اسرائیل در مورد رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران، پاسخ داد. جانسون گفت: اسرائیل اجازه نشان دادن خسارات را به خبرنگاران نمی‌دهد؛ زیرا آسان‌ترین راه برای اقناع عمومی این است که بگویی ... خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, فیلم, گزارش

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

درگیری نیروهای سوریه و ترکیه در راس‌العین با ادامه پیشروی ارتش سوریه در حومه حسکه

همزمان با تلاش ترکیه برای ورود به شهر راس‌العین و ورود یگان‌های ارتش سوریه به محور تل تمر – رأس‌العین در حومه شمالی حسکه، اخباری از درگیری نیروهای ارتش سوریه با نظامیان ترکیه منتشر شده است. روسیه نیز از ارسال ده‌ها خودروی زرهی به این کشور خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، یگان‌های ارتش سوریه عصر روز شنبه وارد مرزهای اداری شهر راس العین در محور تل تمر – راس‌العین واقع در حومه شمال غربی استان حسکه شدند.

 

نیروهای سوریه از صبح روز شنبه وارد ۸ روستا در مسیر تل تمر –راس‌العین شدند که شامل روستاهای السیباطیه، الجمیلیه، خربه الدبس، القاسمیه، الرشیدیه، الداوودیه، العزیزیه والظهره می‌شود و سپس به بلندی‌های مرزهای سوریه و ترکیه رسیدند. این یگان‌ها پیشروی و استقرار خود در حومه شهر را ادامه می‌دهند تا وارد مرزهای سوریه و ترکیه شوند.

 

یگان‌های ارتش سوریه در حالی به مناطق جنوبی منطقه ابوراسین(۳۰ کم) جنوب شرق رأس‌العین در (۱۳ کم) در جنوب مرزهای سوریه و ترکیه در شمال حسکه رسیده‌اند که این منطقه شاهد بمباران شدید ارتش ترکیه و شبه نظامیان ترکمانی مخالف سوریه از سمت روستاهای غربی آن برای ورود به این منطقه بوده است.

 

نیروهای امنیت داخلی کرد (آسایش) شاخه امنیتی نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکا در تلاش‌اند تا مانع ورود ارتش سوریه به این منطقه شوند.

 

همزمان، خبرگزاری سانا اعلام کرد، ارتش سوریه با نیروهای ترکیه در حومه رأس‌العین وارد درگیری شده است.

 

با ورود ارتش سوریه به بلندی‌های منطقه ابوراسین بیش از ۱۵ خانواده که در پی حمله ترکیه منازل خود را تخلیه کرده بودند به منازلشان بازگشتند.

 

ارتش سوریه روز جمعه تحرکات خود را افزایش داد و استقرار نیروهایش در حومه شمالی استان حسکه را تقویت کرد، به طوری که برخی یگان‌های نظامی از شهر قامشلی برای استقرار در حومه غربی شهر به سمت این منطقه حرکت کردند.

 

همزمان، خبرگزاری “نورث پرس” از استقرار گردان‌های وابسته به ارتش سوریه در نزدیکی روستای ابو صره واقع در ما بین منطقه الجبلیه و شهرک عین عیسی در مسیر بین‌المللی M۴ خبر داد و افزود، نیروهای سوریه در روستاهای کورکان و مزارع آن در جنوب غربی تل ابیض مستقر شدند.

 

در همین راستا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، پلیس نظامی این کشور در پایگاه حمیمیم سوریه را با ده‌ها خودروی زرهی از نوع Tiger تقویت کرده است.

 

این وزارتخانه افزود، ده‌ها خودروی زرهی به واسطه یک فروند هواپیمای نظامی Il-۷۶ به پایگاه حمیمیم سوریه ارسال شدند تا پلیس نظامی روسیه را در ماموریت خود در مرزها تقویت کنند. خودروهای زرهی Tiger و Typhoon-U از فرودگاه‌های نظامی در استان روستوف و منطقه کراسنودار به سوریه منتقل شدند.

 

این وزارتخانه پیشتر اعلام کرد، حدود ۳۰۰ تن از نیروهای پلیس نظامی روسیه برای پیگیری خروج افراد مسلح کرد از مرزهای سوریه و ترکیه وارد سوریه شدند.

ایسنا

دهمین روز اعتراضات لبنان؛ زنجیرۀ انسانی معترضان در سراسر کشور

ده‌ها هزار معترض لبنانی روز یکشنبه زنجیره‌ای انسانی را در سراسر این کشور تشکیل دادند که به گفتۀ سازمان دهندگان این برنامه، نماد وحدت ملی جدید میان تمام لبنانی‌ها است.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, لبنان

رند پال: برای خاتمه به جنگ‌های بی‌پایان باید از منطقه خارج شد

سناتور جمهوریخواه تنها راه خاتمه دادن به جنگ‌های بی‌پایان در خاورمیانه را خروج نیروهای آمریکایی دانست و از ترامپ خواست به حامیان حضور در سوریه گوش ندهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوریه