ژنرال اسرائیلی: ارتش رژیم مدت‌هاست کنترل میدان را از دست داده

سرلشکر ذخیره ارتش اسرائیل ضمن انتقاد شدید از رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم، اذعان کرد که ارتش اسرائیل مدت‌هاست کنترل زمین و عرصه میدانی را از دست داده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، اسحاق بریک ژنرال ارتش اسرائیل در گفت و گو با روزنامه معاریو تاکید کرد: هرتزی هالیوی رئیس ... ژنرال اسرائیلی: ارتش رژیم مدت‌هاست کنترل میدان را از دست داده

ادامه

استراتژیک, اسراییل, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

هشدار رئیس‌جمهوری مصر و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به تبعات حمله نظامی اسرائیل به رفح

رئیس‌جمهوری مصر نسبت به برنامه‌های اسرائیل پیرامون عملیات نظامی در شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد. به گزارش ایلنا به نقل از الخلیج آنلاین، «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهوری مصر نسبت به برنامه‌های اسرائیل پیرامون عملیات نظامی در شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد. ‌السیسی در کنفرانس مطبوعاتی با ‌نخست‌وزیر هلند اسرائیل را ... هشدار رئیس‌جمهوری مصر و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به تبعات حمله نظامی اسرائیل به رفح

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, مصر, هلند

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

واشنگتن پست: هرج و مرج در غزه ساخته خود اسرائیل است

به مدت سه ماه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، علنا دم از رویای سقوط حماس در شمال غزه زد و هشدارها مبنی بر اینکه کمبود شدید مواد غذایی و افزایش خلأ قدرت در حال ایجاد وضعیتی از هرج و مرج است را نادیده گرفت. به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی می‌نویسد: اما پس ... واشنگتن پست: هرج و مرج در غزه ساخته خود اسرائیل است

ادامه

آمریکا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گرسنگی, گزارش

درگیری قبایل عرب و نیروهای وابسته به آمریکا در شرق سوریه

بامداد امروز (شنبه) همزمان با یورش نیروهایی از ائتلاف آمریکایی به یکی از پایگاه‌های قبیله عربی “العکیدات” در حومه شرقی دیرالزور واقع در شرق سوریه، درگیری‌هایی میان نیروهای قبایل عربی و شبه‌نظامیان وابسته به ارتش آمریکا در این منطقه آغاز شدند.

 

به گزارش ایسنا، برخی منابع محلی در حومه دیرالزور به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفتند: درگیری‌ها بامداد امروز پس از آن آغاز شدند که گروه‌های مردمی از قبیله العکیدات و دیگر طوایف حمله مسلحانه‌ای را علیه پایگاه‌های تشکیلات وابسته به ارتش آمریکا در شهرک ذیبان آغاز کردند، در واقع این حمله در پاسخ به یورش بامداد جمعه یک گروه شبه‌نظامی وابسته به ارتش آمریکا به این شهرک و کشتن یک پدر و پسر از اعضای قبیله انجام شد.

 

منابع یاد شده اظهار کردند: شبه‌نظامیان وابسته به ارتش آمریکا در یورش خود دو شهر الشحیل و هجین را هم محاصره کردند.

 

شهرک‌ها و شهرهای ذیبان، الشحیل و هجین پایگاه قبیله العکیدات محسوب می‌شود که با استمرار کنترل ارتش آمریکا بر میدان‌های نفتی شرق سوریه و غارت آنها مخالف است.

 

برخی منابع در استان حسکه سوریه نیز اعلام کردند: متعب شریده الغدیر و پسرش احمد از اعضای قببیله العکیدات بامداد جمعه در یورش شبه‌نظامیان وابسته به ارتش آمریکا به ذیبان که با حمایت جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی انجام شد، به دست نیروهای قسد (سوریه دموکراتیک) کشته شدند، این مساله خشم سراسری عشایر و ساکنان این منطقه را به دنبال داشت و در ادامه درگیری‌های مسلحانه‌ای میان دو طرف آغاز شدند.

 

همچنین منابع مذکور افزودند: یک کاروان نظامی شامل خودروهای زرهی هامر متعلق به قسد به محله‌های شهر الشحیل یورش برده و تعدادی از آنها در اطراف رودخانه فرات مستقر شده و تعدادی دیگر نیز ایست‌هایی در منطقه ایجاد کردند.

 

همزمان یک گروه از نیروهای نظامی وابسته به ائتلاف آمریکایی از سمت منطقه العتال و الحوایج و میدان نفتی العمر، بزرگترین پایگاه ارتش آمریکا در سوریه، به شهر الشحیل یورش بردند.

 

این منابع گفتند: در پی یورش خودروهای نظامی قسد و نیروهای ائتلاف آمریکایی به شهر الشحیل، غیرنظامیان ساکن شهر به شدت هراسان شدند، همچنین اطلاعاتی درباره آغاز بازداشت‌های گسترده غیرنظامیان در این شهر به دست آمده است.

 

برخی منابع در عشایر سوریه به اسپوتنیک گفتند: آسمان منطقه البصیره و الشحیل بامداد امروز شاهد پرواز گسترده بالگردهای ائتلاف آمریکایی و شلیک بمب‌های نوری و حرارتی بود و خبرهایی از اجرای عملیات هلی‌برن در منطقه نیز منتشر شدند.

 

همچنین نیروهای قسد وابسته به ارتش آمریکا در بازار شهر هجین در شرق دیرالزور مستقر شده و ۱۰ دستگاه موتور سیکلت را به بهانه ممنوعیت استفاده از آنها توقیف کردند، قرار بود ممنوعیت استفاده از موتورسیکلت از امروز اجرا شود.

 

مناطق تحت کنترل ارتش آمریکا و گروه‌های وابسته به آن از جمله قسد پس از حملات راکتی به پایگاه‌های این ارتش در میدان العمر و کارگاه گاز کونیکو دچار آشفتگی شده‌اند.

منابع عراقی به‌نقل از هیأت آمریکایی: نظامیان خود را از عراق خارج نمی‌کنیم

منابع سیاسی آگاه عراق خبر دادند که هیأت آمریکایی در جریان دیدار با مسئولان عراقی گفته است که حاضر نیست نیروهای خود را تحت فشار از این کشور خارج کند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال افریقا, عراق

شمشیر دولت السیسی بر گردن اخوان المسلمین مصر

اخوان المسلمین که در زمان “حسنی مبارک” دیکتاتور پیشین مصر دوران سختی را گذراند، در حاکمیت “عبدالفتاح السیسی” نیز با شرایط ویژه‌ای مواجه است، به حدی که احکام حبس ابد رهبر و ۹ تن دیگر از اعضای این گروه در روزهای اخیر تایید شده است، اقدامی که می‌تواند سرآغاز اعتراضات جدیدی باشد.

ادامه

جهان, خاورمیانه, مصر, مقاله