بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که در حال بررسی درخواست استرالیا از آمریکا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, بایدن در پاسخ به سوالی درباره درخواست استرالیا مبنی بر پایان دادن به پیگرد قانونی آسانژ توسط دولت آمریکا گفت: ما ... بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

ادامه

آزادی, آزادی‌های دموکراتیک, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, افغانستان, اقیانوسیه, انگلیس, جهان, حقوق بشر, عراق, ویکی‌لیکس

آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد

دیوان عالی لندن امروز (سه شنبه) حکم کرد که موافقت انگلیس در سال ۲۰۲۲ برای استرداد «جولیان آسانژ» بنیانگذار ویکی لیکس مشمول یک جلسه استیناف کامل خواهد بود. به گزارش خبرگزاری ایسنا، وکلای سانژ استدلال می‌کنند که این اقدام، نقض توافق بین انگلیس و آمریکاست که استرداد به دلیل جرایم سیاسی را ممنوع می‌کند. حالا ... آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد

ادامه

آمریکا, اروپا, افغانستان, انگلس, جهان, حقوق بشر, خبر, عراق, ویکی‌لیکس

آخرین فرصت آسانژ برای لغو حکم استرداد به آمریکا

آخرین جلسات استماع رسیدگی به پرونده جنجالی استرداد «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» به آمریکا به جرم افشای اسناد محرمانه پنتاگون در مورد حمله به عراق و افغانستان، امروز (سه‌شنبه) در دادگاه عالی لندن آغاز شد. به گزارش ایرنا، این آخرین فرصت آسانژ ۵۲ ساله برای لغو حکم استرداد وی به ایالات متحده است. ... آخرین فرصت آسانژ برای لغو حکم استرداد به آمریکا

ادامه

آزادی, آمریکا, اروپا, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خبر, وکلا, ویکی‌لیکس

همسر آسانژ: اگر موسس ویکی‌لیکس به آمریکا مسترد شود، می‌میرد

همسر موسس ویکی لیکس گفت: وضعیت سلامت همسرم رو به افول است و اگر آسانژ به آمریکا مسترد شود حتما می‌میرد. به گزارش ایسنا، جولیان آسانژ موسس ویکی لیکس که اکنون در زندانی در انگلیس به سر می‌برد منتظر جلسه تجدیدنظر نهایی است که ۲۰ و ۲۱ فوریه سال جاری میلادی در دیوان عالی لندن ... همسر آسانژ: اگر موسس ویکی‌لیکس به آمریکا مسترد شود، می‌میرد

ادامه

آزادی, آمریکا, استرالیا, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خبر, سوئیس, ویکی‌لیکس

چین «دزدی سایبری» آمریکا در جهان را محکوم کرد

وزارت خارجه چین با بیان اینکه دولت آمریکا عملیات‌های جاسوسی گسترده‌ای در ژاپن و دیگر کشورها انجام داده، از واشنگتن خواست از اعزام نیروهای سایبری‌اش به سرتاسر جهان دست بردارد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، وزارت خارجه چین اعلام کرد که ارتش و نهادهای اطلاعاتی آمریکا در کشورهای متحد خود تشکیلات هکری ... چین «دزدی سایبری» آمریکا در جهان را محکوم کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, امنیتی, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا, ویکی‌لیکس

درخواست گزارشگر ویژه سازمان ملل از ترامپ برای عفو جولیان آسانژ

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه با بیان این که بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس سال‌ها تنها به دلیل گفتن حقیقت تحت تعقیب قرار گرفته، از رئیس‌جمهور آمریکا خواست پیش از خروج از کاخ سفید وی را مورد عفو قرار دهد.

 

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، «نیلز ملزر» کارشناس سازمان ملل در روز سه‌شنبه نامه‌ای سرگشاده را خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا منتشر کرد و به جمع فراخوان‌ها برای عفو آسانژ پیوست.

 

ملزر تاکید کرد که آسانژ بسیار آسیب‌پذیر است و وضع سلامتی‌اش در پی سال‌ها انزوا در سفارت اکوادور در لندن و همچنین در زندان فوق امنیتی «بلمارش» انگلیس، جایی که اکنون در آن به سر می‌برد، رو به وخامت گذاشته است.

 

وی در این نامه نوشت: از شما می‌خواهم او را عفو کنید زیرا او دشمن مردم آمریکا نبوده و نیست. سازمان او، ویکی‌لیکس با پنهان‌کاری و فساد در سراسر جهان مبارزه می‌کند و بنابراین در جهت منافع عمومی مردم آمریکا و به طور کلی بشریت عمل می‌کند.

 

ترامپ در روزهای پایانی ریاست‌جمهوری خود به عفو برخی از نزدیکان و متحدانش اقدام کرده است. چندی پیش وی برای «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق خود که دو مرتبه به دلیل دروغگویی به «اف بی آی» گناهکار شناخته شده بود، حکم «عفو کامل» صادر کرد.

 

فلین، ژنرال بازنشسته ارتش در سال ۲۰۱۷ به دروغگویی به اف‌بی‌آی درباره تعاملات خود با سفیر روسیه در آمریکا در هفته‌های قبل از روی کار آمدن ترامپ، اعتراف کرد. او از آن زمان تلاش کرده از خود رفع اتهام کند و گفته دادستان‌ها حقوق او را نقض کردند و او را برای بیان این اعتراف فریب دادند.

 

در موج بخشش‌ها پیش از سال نوی میلادی، ترامپ همچنین بخشش دو نفر را که در تحقیقات مولر، بازپرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا محکوم شده بودند، صادر کرد.

 

«جرج پاپادوپولوس» و «الکس ون در زوان» دو نفری بودن که به دلیل دروغگویی در جریان تحقیقات بازپرس مولر محکوم شده بودند.

 

وی همچنین دستور عفو ۴ نظامی آمریکایی از شرکت بلک واتر را که به دلیل کشتار شهروندان غیرنظامیان عراقی محکوم شده بودند صادر کرد. ترامپ ۳ عضور سابق جمهوری خواه را نیز مورد بخشش ریاست جمهوری قرار داد.

 

روزنامه «نیویورک تایمز» پیش‌تر گزارش کرده بود ترامپ اعضای خانواده‌اش را از بیم هدف قرار گرفتن از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا در فهرست عفو خود قرار داده است.

 

با این حال طبق قوانین آمریکا، عفو این افراد و حتی خود ترامپ، آن‌ها را فقط در برابر تعقیب جرایم فدرال مصون می‌کند و دادگاه‌های ایالتی همچنان می‌توانند به تخلفات این افراد رسیدگی کنند.

کرونا در کمین آسانژ در زندان

ندامتگاه بلمارش واقع در جنوب شرق لندن که جولیان آسانژ بنیان‌گذار تارنمای افشاگر ویکی‌لیکس از فروردین سال گذشته در آنجا زندانی است به دلیل شیوع ویروس کرونا قرنطینه شد.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران, ویکی‌لیکس

روانپزشک انگلیسی: احتمال خودکشی جولیان آسانژ در صورت استرداد به آمریکا

یک متخصص روانپزشک در دادگاه رسیدگی به پرونده بنیانگذار سایت افشاگری ویکی‌لیکس از احتمال بالای خودکشی او در صورت استرداد خبر داد.

ادامه

اکوادور, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران, غرب اروپا, ویکی‌لیکس

دادگاه رسیدگی به‌پرونده استرداد جولیان آسانژ: روایت کشته‌شدن دو خبرنگار در حمله بالگرد آپاچی امریکا + فیلم

رئیس دفتر سابق «رویترز» در عراق چگونگی کشته شدن دو همکار خود در حمله بالگرد آپاچی ارتش آمریکا در سال ۲۰۰۷ و پنهانکاری درباره این جنایت را روایت کرده است.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, خبر رسانی, عراق, ویدیو, ویکی‌لیکس