هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

درخواست چین و روسیه؛ پناه‌گاه ایمن گروه‌های تروریستی در سوریه باید از بین بروند

نماینده دائم چین در سازمان ملل اعلام کرد، نابودی گروه‌های تروریستی برای پایان دادن به درگیری سوریه ضروری است و از جامعه بین‌الملل خواست برای ارجاع تروریست‌ها به دادگاه دست به اقدام مشترک بزند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، نماینده دائم چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت، مشکل نظامیان خارجی در سوریه ویژه بوده و مانع بزرگی در برابر برقراری صلح و ثبات در این کشور است.

 

وی افزود، پناه‌گاه ایمنی که گروه‌های تروریستی در سوریه ایجاد کرده‌اند باید طبق قطعنامه‌های شورای امنیت و قوانین بین‌المللی از بین بروند.

 

این نماینده چین گفت، پکن از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد از طریق مذاکرات و گفت‌وگو به دنبال دستیابی به حل و فصل جامع و بلندمدت برای حل بحران ادلب باشند.

 

در سطح انسانی نیز این نماینده چینی تأکید کرد، دولت سوریه مسؤولیت اصلی بهبود اوضاع انسانی را در این کشور برعهده دارد.

 

وی از دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل و هیئت‌های انسانی دیگر خواست هماهنگی و همکاری با دولت سوریه را بیشتر کرده، به کنوانسیون سازمان ملل و اصول بی‌طرفی و استقلال در امور انسانی پایبند و کاملا به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور احترام بگذارد.

 

این مقام چینی تأکید کرد، مکانیزم امدادرسانی بشردوستانه از طریق مرزها، شیوه امدادرسانی ویژه است که در شرایط ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید با توجه به تحولات کنونی تغییر کند.

 

وی در پایان گفت، دولت سوریه با استفاده سازمان بهداشت جهانی از گذرگاه‌ها و فرودگاه‌ها در مناطق تحت کنترل دولت برای امدادرسانی موافقت کرده و به استفاده از مسیرها برای ارائه کمک‌های پزشکی اجازه داده است و دفتر هماهنگی سازمان ملل باید به پیشنهاد سوریه پاسخ مثبت دهد.

 

همچنین واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل هم در این نشست شورای امنیت اعلام کرد، تنها راه حل مشکل ادلب و به طور کلی سوریه بیرون کردن تروریست‌ها از کشور و پاکسازی آن است.

ابراز نگرانی سناتور آمریکایی از آثار سوء تحریم‌های دارویی و غذایی بر گسترش کرونا در ایران

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نامه‌ای به وزرای خارجه و خزانه‌داری این کشور از آثار سوء تحریم‌های آمریکا بر ارسال کالاهای پزشکی و بشردوستانه به ایران و به تبع آن گسترش ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر

حرکت ۲ کشتی نظامی روسیه به سمت سواحل سوریه

دو کشتی نظامی ناوگان دریای سیاه روسیه، مجهز به موشک‌های “کالیبر”، در حال عبور از تنگه‌های بسفر و داردانل ترکیه هستند تا وارد دریای مدیترانه شده و به گروه کشتی‌های نظامی دائم روسیه در سواحل سوریه بپیوندند.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, ناتو