بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

«وو تی یینگ‌چون» سرپرست دولت ویتنام شد

در پی تشدید تشدید مبارزه با فساد حزب کمونیست ویتنام که منجر به برکناری «وو ون توونگ» رئیس‌جمهوری این کشور شد، خانم «وو تی یینگ‌چون» به عنوان سرپرست دولت هانوی منصوب شد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، در پی تشدید مبارزه با فساد در ویتنام که منجر به برکناری وو ون توونگ رئیس جمهوری ... «وو تی یینگ‌چون» سرپرست دولت ویتنام شد

ادامه

احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, فساد, ویتنام

در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

به‌رغم مخالفت سرسخت وزارت کار با ترمیم مزد یک‌چهارم خط فقر زحمتکشان و ارائهٔ آمارهای رسمی ساختگی مرکز آمار، بار دیگر با تأکید فراوان روی “تورم انتظاری”، در گفتگویی با ایلنا در ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: “آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم ما در دولت برای افزایش حقوق و ... در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

ادامه

استبداد, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله

مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

بهره‌کشی وحشیانۀ رژیم فاسد ولایی از کارگران و زحمتکشان در صنعت ملی نفت اعتصاب‌ها و اعتراض‌هایی گسترده‌ در تابستان‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را موجب گردید که در ادامه آن‌ها در بهمن‌ماه امسال به‌اوج خود رسید. بیش از ۶۵ درصد کارگران نفت را کارگران “ارکان‌ثالث”، “حجمی”، “روزمزد” و جز این‌ها، تشکیل می‌دهند که در صنایع نفت، ... مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله, نفتگران

درخواست پلیس برزیل برای رسیدگی به اتهامات تامر

پلیس فدرال برزیل از دفتر دادستانی کل این کشور خواست، میشل تامر و ده تن دیگر از جمله دختر او را به اتهام فساد، پولشویی و اخاذی تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس فدرال برزیل بیش از یک سال در خصوص اتهام ارتشاء میشل تامر، رییس جمهور برزیل به نفع شرکت‌های بخش بنادر تحقیق کرده است.

 

حالا تصمیم با دفتر دادستانی است که شکایتی را علیه این رییس جمهور تنظیم کند، به ادامه تحقیقات رای دهد یا ختم این پرونده را اعلام کند.

 

بر مبنای قانون اساسی برزیل، تحقیقات و احتمالا تحت پیگرد قرار دادن تامر از سوی دادگاه عالی نیازمند چراغ سبز کنگره است.

 

پلیس فدرال برزیل در گزارشی که به دادگاه عالی ارائه کرده، درخواست کرده است که دارایی‌های همه افراد تحت بررسی طی این تحقیقات توقیف شود.

 

کاخ ریاست جمهوری برزیل اظهار کرده است که رییس جمهور در این خصوص صحبت نمی‌کند.

 

تامر ۷۸ ساله سال گذشته دو بار از سوی دفتر دادستانی متهم شد و در هر دو پرونده نیز رسیدگی به اتهامات او از سوی کنگره تا پایان دوران ریاست جمهوری‌اش در ۱ ژانویه ۲۰۱۹ متوقف شد.

 

اتهامات جدید او در حالی مطرح می‌شوند که کمتر از دو هفته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و ژایر بولسونارو، نامزد محافظه‌کار از بیشترین حمایت‌ها در این انتخابات برخوردار است و از فرناندو حداد، رقیب چپگرای خود پیشی گرفته است.

 

تامر در حالی دوران ریاست جمهوری خود را به پایان می‌برد که یکی از نامحبوب‌ترین روسای جمهور برزیل در دهه‌های اخیر لقب گرفته است و تنها ۵ درصد از مردم از او حمایت می‌کنند.

ایسنا

سنای افغانستان: امضای قرارداد استخراج معادن در آمریکا پذیرفتنی نیست

هفته گذشته «نرگس نهان» وزیر معادن افغانستان با سفر به واشنگتن قرارداد استخراج معادن طلا و مس این کشور را با شرکت‌های آمریکایی-انگلیسی مخفیانه به امضا رساند.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, غرب اروپا, فساد

دهقان: هر نماینده ۲۰ تا ۲۵ میلیون ماهانه دریافتی دارد/به‌رغم وجود قانون، خودداری روسای مجلس، دولت و‌ قوه قضائیه از اعلام حقوق و‌مزایای مدیران

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: هر نماینده ماهی ۲۰ تا ۲۵ میلیون برای خود و هزینه دفاتر دریافتی دارد.

ادامه

ایران, خبر, فساد

جوامع مدنی افغانستان: قرارداد استخراج معادن با آمریکا و انگلیس لغو شود

جوامع مدنی افغانستان در نشست مشترکی در کابل اعلام کردند که واگذاری قرارداد استخراج معادن طلا و مس به آمریکا و انگلیس غیرقانونی است و باید لغو شود، در غیر این صورت مردم خود اقدام خواهند کرد.

ادامه

افغانستان, امریکا, انگلستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

کلانتری: مخالفان لوایح FATF منافع‌شان به‌خطر می‌افتد؛ نمی‌خواهند کسی از حساب و کتاب‌شان سر دربیاورد

انتخاب: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، عیسی کلانتری در نشست هم اندیشی با مدیران کل استان ها افزود: اتحادیه اروپا گفته مردم ما باید بدانند که به ‌جز آمریکا کشورهای دیگر تمایل فراوانی به حفظ برجام دارند.

ادامه

اقتصادی, ایران, جهان, خبر, فساد