چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

درخواست فرانسه برای حضور روسیه در نشست گروه هفت

به گزارش اسپوتنیک، «ژان پیر دبالت» سفیر فرانسه در سخنانی با اشاره به اینکه کشورش از ابتدای سال آتی میلادی ریاست دوره‌ای بر گروه هفت را بر عهده می‌گیرد، اظهار داشت: پاریس علاقمند است که روسیه در نشست G۷ که قرار است اواخر ماه آگوست در یکی از شهرهای فرانسه برگزار می‌شود، شرکت کند.

 

وی در ادامه افزود: روسیه هرگز از گروه هشت جدا نمی‌شود، روسیه یکی از ارکان اصلی این نشست بوده و باید به حضور خود در تمام نشست‌های این گروه ادامه دهد.

 

سفیر فرانسه با اشاره به اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه در جریان سفر به روسیه خاطر نشان کرد: فرانسه خواهان حضور و بازگشت روسیه به نشست های گروه هفت است.

 

گفتنی است سران هفت کشور صنعتی در حاشیه نشست امنیت هسته‌ای لاهه در تابستان گذشته تصمیم گرفتند بدون دعوت از روسیه اجلاس سالانه خود را در بروکسل برگزار کنند.

 

این نشست هر ساله تحت نام گروه هشت برگزار می‌شود، اما بحران کریمه موجب شد تا روسیه از جمع هشت کشور صنعتی کنار گذاشته شود.

مهر

گرهارد شرودر: سفیر آمریکا در برلین مانند یک افسر اشغالگر رفتار می‌کند/ آلمان باید همگرایی با چین را افزایش دهد

به گزارش اسپوتنیک، در بحبوحه اختلافات واشنگتن و برلین بر سر مسائل مختلف از جمله تنش تعرفه‌ها، هزنیه‌های سازمان ناتو، و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، صدراعظم پیشین آلمان خواستار همگرایی بیشتر دولت آلمان با چین شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, جهان, چین, خبر, کانادا, مکزیک

شی جی‌پینگ: هیچ کس از جنگ تجاری،‌ نظامی یا سیاسی پیروز بیرون نمی‌رود

رئیس جمهوری چین امروز شنبه، در حاشیه نشست رهبران سازمان همکاری اقتصادی آسیا پاسیفیک (اپک) که در پاپوآ گینه نو برگزار می‌شود، تاکید کرد: اقدامات حمایت‌گرایانه، کوته‌بینامه و محکوم به شکست هستند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر

آژانس بین‌المللی انرژی؛ کاهش صادرات نفت ایران به ۹۰ هزار بشکه در روز

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اطلاعات آژانس بین المللی انرژی، صادرات نفت ایران در ماه اکتبر از  ۱.۸ میلیون بشکه در روز به ۹۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, چین, خبر, ژاپن, فرانسه, کره جنوبی, هندوستان

تاکنون اتریش، بلژیک و لوکزامبورگ از میزبانی صندوق ویژۀ دادوستدهای اروپا با ایران خودداری کردند

وزارت امور خارجه اتریش اعلام کرد که این کشور نمی‌تواند میزبانی سازوکار اروپائی برای تامین داد و ستد با ایران را بپذیرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اقتصادی, امریکا, ایران, بلژیک, تاریخ, جهان, خبر, فرانسه, لوکزامبورک