روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

درخواست شهردار هیروشیما از آمریکا و روسیه برای حفظ معاهده موشک‌های هسته‌ای

شهردار هیروشیمای ژاپن که در سال ۱۹۴۵ میلادی هدف بمب اتمی آمریکا قرار گرفت، از واشنگتن و مسکو خواست تا اجرای پایدار پیمان منع گسترش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را تضمین کنند؛ پیمانی که به دنبال تصمیم اخیر آمریکا برای خروج از آن به خطر افتاده است.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کازومی ماتسوئی، شهردار هیروشیما در کنفرانسی خبری گفت: آمریکا و روسیه مسئول برگزاری مذاکره درخصوص خلع تسلیحات اتمی هستند. ما از این دو کشور می‌خواهیم تا نسبت به اجرای جدی و سرسختانه این پیمان بر مبنای درک مشترک نهایت تلاش خود را داشته باشند.

 

بمب‌های اتمی آمریکا در اوت سال ۱۹۴۵ میلادی شهر هیروشیما و ناگازاکی دیگر شهر ژاپن را هدف قرار دادند و جان نزدیک به ۲۱۴ هزار تن را گرفتند.

 

روز جمعه کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل که مسئول خلع سلاح اتمی و برقراری امنیت بین‌المللی است از بررسی پیش‌نویس قطعنامه روسیه درخصوص حفظ این پیمان امتناع کرد.

 

در تاریخ ۲۰ اکتبر سال جاری میلادی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد واشنگتن از پیمان منع گسترش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خارج می‌شود چراکه به گفته ترامپ مسکو به این توافق احترام نمی‌گذارد.

 

کرملین ضمن رد این اتهامات گفت: اگر این معاهده توسط آمریکا به حالت تعلیق درآید روسیه مجبور خواهد شد تا اقداماتی را برای تضمین امنیت خود اتخاذ کند.

 

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه اعلام کرد: واشنگتن فهرستی از شکایت‌ها را در رابطه با اجرای این پیمان به روسیه ارائه داده و مسکو آماده است تا به نگرانی‌های آمریکا پاسخ دهد.

ایسنا

هند و ژاپن توافقنامه دو جانبه مبادله‌ای به ارزش ۷۵ میلیارد دلار امضا کردند

هند و ژاپن یکی از بزرگترین توافقنامه های دو جانبه مبادله ای را به ارزش ۷۵ میلیارد دلار امضا کردند که به ثبات بیشتر در بازارهای ارز خارجی و سرمایه ای در کشور کمک می کند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, شرق آسیا

هشدار ترامپ به‌مسکو و پکن؛ آمریکا زرادخانه هسته‌ای خودرا توسعه می‌دهد /هشدار پوتین به‌امریکا

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه خطاب به مقامات مسکو و پکن هشدار داد «تا زمانی که دولتمردان این کشورها به سرعقل نیایند»، واشنگتن قصد دارد زرادخانه هسته ای خود را توسعه دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

خبرگزاری کوبایی پرنسالاتینا: صندوق بین‌المللی پول از جنگ تجاری تحت هدایت آمریکا نگران است

خبرگزاری کوبایی پرنسالاتینا نوشت: صندوق بین المللی پول نسبت به جنگ تجاری که آمریکا علیه چین به راه انداخته و بر بازارهای جهانی نیز تاثیر منفی گذاشته، نگران است.   در این گزارش آمده است: صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود رشد اقتصادی پایین تر از پیش بینی های گذشته برای اقتصاد جهان ... خبرگزاری کوبایی پرنسالاتینا: صندوق بین‌المللی پول از جنگ تجاری تحت هدایت آمریکا نگران است

ادامه

ارژانتین, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, برزیل, ترکیه, جهان, خبر, شرق آسیا, هندوستان