هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

درخواست روزنامه وابسته به ارتش چین برای “جنگ خلق” با جاسوس‌های آمریکا

نشریه وابسته به ارتش چین در واکنش به گزارش مربوط به تاسیس یک واحد جدید از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مختص به چین، خواستار “جنگ خلق” برای شکست دادن جاسوسی‌های آمریکا شد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه ساوت چاینا مورنینگ‌پست، اعلام خبر تاسیس مرکز ماموریت چین از سوی سازمان سیا در هفتم اکتبر که به گفته ویلیام برنز، مدیر این سازمان هدفش مقابله با “مهمترین تهدید ژئوپلتیکی” این کشور است بازتاب وسیعی در رسانه‌های اجتماعی چین پیدا کرد.

 

در چند روز گذشته ویدیویی در ابعاد گسترده انتشار یافت که ادعا می‌کند که سازمان سیا در حال جذب مامورانی مسلط بر زبانها و گویشهای مورد استفاده در چین است. گزارش مربوط به این ویدیو از سوی بسیاری از رسانه‌های وابسته به دولت چین انتشار یافت.

 

در یک حساب وابسته به روزنامه “ارتش آزادیبخش خلق چین” در رسانه اجتماعی Weibo از سازمان سیا به عنوان یک نیروی خارجی متخاصم یاد و تصریح شد: “سرویس اطلاعاتی آمریکا که اینقدربه طور فاحش در حال جذب ماموران ویژه است، حتما در پس زمینه خود شیوه‌های غیرقابل تحمل‌تر و ناگوارتری را به کار می‌گیرد.”

 

در ادامه این مطلب که روز یکشنبه منتشر شد، آمده است: هیچ روباه حیله‌گری قادر به شکست دادن یک شکارچی خوب نیست. ما برای حفظ امنیت ملی تنها لازم است به مردم اعتماد کنیم و به مردم متکی باشیم.

 

این رسانه در ادامه خواستار یک حمایت مردمی بزرگتر شده و گفت،‌ یک “جنگ خلق” برای نگهبانی در برابر ریسک‌های اطلاعاتی و “غیرممکن کردن اجرای عملیات و پنهانکاری جاسوس‌ها” لازم است.

 

ژائو لیجیان،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیشتر اقدام سازمان سیا را محکوم کرده و آن را یک “نشانه معمول ذهنیت جنگ سردی” خوانده بود.

 

مقامهای آمریکا تشکیل این واحد مخصوص چین از سوی سازمان سیا را یک گام دیرهنگام در جهت منعکس ساختن دستور کار سیاست خارجی جو بایدن تلقی می‌کنند.

 

اما از نظر پکنی که همچنان ذهنش درگیر سقوط ناگهانی اتحاد شوروی در ۳۰ سال قبل است، تمرکز جدید سازمان سیا بر چین، تایید کننده نگرانی‌های این کشور درخصوص مساله “انقلاب‌های رنگی” است.

 

خبر اعلام تاسیس این مرکز جدید یک روز بعد از آن منتشر شد که یانگ جیچی، یک دیپلمات ارشد چین با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در شهر زوریخ برای نخستین بار در عرض شش ماه اخیر و در ضمن بروز نشانه‌های گرم شدن روابط دوجانبه دیدار کرد.

 

لی یوچنگ، معاون وزیر خارجه چین چند روز پیش در مصاحبه با سی.جی.تی.ان صداقت جو بایدن در قبال وعده‌اش برای “نرفتن به سراغ یک جنگ سرد جدید” با چین را زیر سوال برده و همچنین به واشنگتن از بابت تشدید تلاش‌هایش برای مهار خیزش پکن تاخت.

شکاف انداختن بین چین و ویتنام، هدف ایالات‌متحده است. اما راهبرد «تفرقه بینداز و پیروز شو» دورنمایی ندارد!

ایالات‌متحده به ناو هواپیمابرش با نام یو‌اس‌اس رونالد ریگان دستور داده است تا موقعیتش را در آب‌های نزدیک دریای چین جنوبی حفظ کند. بخشی از راه‌برد ایالات‌متحده در این منطقه، بهره‌بری از وجود اختلاف ارضی بین چین و ویتنام برای ایجاد شکاف بین دو کشور سوسیالیستی است.

ادامه

اتحاد شوروی, استرالیا, امریکا, جهان, چین, سوسیالیسم, فرانسه, کمونیسم, ویتنام

مسکو خواستار تشکیل ارتش مستقل اروپایی است

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت که مسکو به تفرقه و جدایی در اروپا تمایلی ندارد و خواستار وجود کشورهای برخوردار و متحد اروپایی با نیروهای دفاعی مستقل از آمریکاست.

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, روسیه, ژاپن, ناتو

فعالیت‌های ناتو بر رویارویی با چین متمرکز می‌شود

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که رویارویی با تهدیدهای ناشی از چین، بخش مهمی از منطق آتی این سازمان نظامی خواهد بود.

ادامه

اروپا, افغانستان, امریکا, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, مقاله, ناتو

کامبوج ادعای آمریکا درباره فعالیت نظامی چین در این کشور را رد کرد

دولت کامبوج ادعای آمریکایی‌ها درخصوص حضور چین در یکی از پایگاه‌های دریایی این کشور با مقاصد نظامی را تکذیب کرد.

ادامه

افغانستان, امریکا, تحلیل, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, سودان, عراق, کامبوج, لیبی, ویتنام