درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایرانی پاسخ داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لری جانسون تحلیل‌گر سابق سازمان سیا به ادعای اسرائیل در مورد رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران، پاسخ داد. جانسون گفت: اسرائیل اجازه نشان دادن خسارات را به خبرنگاران نمی‌دهد؛ زیرا آسان‌ترین راه برای اقناع عمومی این است که بگویی ... خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, فیلم, گزارش

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

درخواست بازنگری در میزبانی آتی جی ۲۰: قتل خاشقجی جنایت “دولت” عربستان است

مخبر سازمان ملل در اعدام‌های فراقانونی اعلام کرد که دادستان کل عربستان سعود القحطانی را به قتل جمال خاشقجی متهم نکرده است. او از کشورهای بزرگ جهان خواست در برگزاری اجلاس آتی گروه ۲۰ در عربستان بازنگری کنند.

 

به گزارش شبکه الجزیره، اگنس کالامار، گزارشگر سازمان ملل در اعدام‌های فراقانونی در همایشی در مرکز بروکینگز در واشنگتن گفت: محمد العتیبی، کنسول عربستان در استانبول از پست رسمی خود برای ممانعت از تحقیقات درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی استفاده کرد. تحقیقاتی که ریاض درباره قتل خاشقجی انجام داد به روشی نادرست و ناکارآمد و بدون همکاری بین‌المللی انجام شد به طوریکه دادستان کل عربستان سعود القحطانی، مشاور محمد بن سلمان را به قتل جمال خاشقجی متهم نکرده است.

 

وی گفت: انجام تحقیقات و بازجویی از متهمین با اجازه خود “دولتی” که متهم به قتل شده انجام شد و این نقض قوانین بین‌المللی است. این جنایت توسط مسؤولان دولت عربستان انجام شد. مسؤولان دولت عربستان برای این قتل برنامه‌ریزی کردند و زیردستانشان این کار را انجام دادند.

 

کالامار در گزارش پایانی خود درباره قتل خاشقجی اعلام کرده بود که این قتل خارج از چارچوب قضایی انجام شده و عربستان مسؤول آن است.

 

وی گفت: صحبت درباره افرادی مستقل نیست بلکه صحبت درباره کشوری است که جنایتی مرتکب شده است اما هیچ‌گونه تصمیمی برای مجازات عربستان وجود ندارد به نظر من باید ما بر این مساله پافشاری کنیم. تحریم‌های اعمال شده در واکنش به قتل خاشقجی باید شامل دولت عربستان باشد نه فقط ۱۷ نفری که تاکنون مجازات شده‌اند.

 

کالامار گفت: باید فروش تکنولوژی‌های جاسوسی از افراد به عربستان را ممنوع کرد چراکه این کشور بار دیگر نشان داد که نمی‌توان در چگونگی استفاده از این تکنولوژی به آن اعتماد کرد.

 

وی گفت: قرار است عربستان میزبان نشست گروه جی ۲۰ در سال ۲۰۲۰ باشد باید در راستای تدابیر سیاسی درباره مجازات عربستان برای ممانعت از این مساله تلاش کرد. کشورهای بزرگ جهان باید در صورتیکه عوامل جنایت قتل خاشقجی مجازات نشوند در برگزاری این نشست در عربستان بازنگری کنند.

 

کالامار گفت: قتل خاشقجی جنایتی است که دولت عربستان مرتکب آن شده است. ما اسنادی را در اختیار نداریم که نشان بدهد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دستور دهنده این قتل بوده باشد.

 

وی تأکید کرد: اینکه عربستان پشت این قتل است به این معناست که مسؤولان دولتی با استفاده از منابع و ابزارهای مختلف مرتکب آن شده‌اند. این جنایت توسط ۱۵ نماینده دولت انجام شد که به جز یکی بقیه در دستگاه‌های امنیتی دولت فعالیت می‌کنند. برای این جنایت حدود ۴۸ ساعت قبل از انجام آن برنامه‌ریزی شده بود. ۱۵ نفری که قتل را انجام دادند ابزار دولت عربستان بودند و هشت تن از آن‌ها با هواپیمای دیپلماتیک به ترکیه سفر کردند و دو تن از آن‌ها ویزای دیپلماتیک داشتند. این حادثه در داخل کنسولگری عربستان در استانبول رخ داد و کارمندانش تلاش کردند تا هیچ شاهد عینی در طبقه‌ای که این جنایت در آنجا اتفاق افتاد وجود نداشته باشد.

 

کالامار گفت: این جنایت هیچ‌گونه ابعاد شخصی ندارد بلکه از سوی یک دولت انجام شده است. عربستان برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت تلاش می‌کند. روز ششم اکتبر ۱۷ تن وارد ترکیه شدند که تا ۱۵ اکتبر در آنجا ماندند و طی این دوره در صحنه جنایت حضور داشتند. اسناد زیادی هستند که نشان می‌دهند آن‌ها از این زمان نه فقط برای تحقیق بلکه برای پاک کردن محل جرم استفاده کردند در نتیجه برای بازپرسان ترکیه جمع آوری مواد و اسناد درباره این پرونده محال بود. به بازپرسان ترک تنها شش ساعت فرصت فعالیت در صحنه جنایت داده شد. تنها دو ساعت نیز در محل اقامت کنسول بودند.

 

وی افزود: اسناد نشان نمی‌دهند که ولیعهد عربستان دستور قتل را داده است اما دشوار است که بگوییم او از طرح ترور اطلاع نداشته است.

ایسنا

هشدار حزب کمونیست بریتانیا در مورد خطر بروز جنگی واقعی و فراگیر

حزب کمونیست بریتانیا هشدار داده است که خطر حملهٔ نظامی به ایران و وقوع جنگی جدید در خاورمیانه از میان نرفته است.

ادامه

اسپانیا, اسراییل, افغانستان, المان, امریکا, انگلستان, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, ژاپن, سوریه, عراق, عربستان سعودی, لیبی

اعزام کشتی نجات ناوگان روسیه به خلیج فارس

یک کشتی نجات از ترکیب ناوگان دریای سیاه روسیه برای نخستین بار عازم خلیج فارس شده تا تیم ناوگان نظامی- دریایی این کشور در رقابت‌های بین‌المللی غواصی در چارچوب مسابقات بین‌المللی ارتش‌های جهان در آبهای ساحلی ایران را همراهی کند.

ادامه

ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه