کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های ویژه آمریکا در برخی از جزایر دور افتاده تایوان نزدیک به چین مستقر هستند. وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های آمریکایی در حال آموزش ارتش این جزیره هستند و برخی از آنها در ۱۰ کیلومتری مرز با چین مستقر شده‌اند. به گزارش وبگاه ... استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

درخواست آمریکا از ژاپن و کره جنوبی برای اتحاد علیه چین و کره شمالی

گزارش‌ها حاکی است «آستین لوید» وزیر دفاع تازه منصوب شده آمریکا امروز یکشنبه در دو تماس جداگانه با همتایان خود از ژاپن و کره جنوبی، خواستار تقویت همکاری‌ها با یکدیگر از جمله اتحاد در برابر چین شد.

 

به‌گزارش ایرنا، کیودو روز یکشنبه نوشت: «نوبو کیشی» وزیر دفاع ژاپن و «لوید آستین» همتای تازه منصوب شده وی در ایالات متحده، روز یکشنبه توافق کردند که اتحاد کشورهای خود را در میان قدرت گرفتن چین در دریای جنوبی تقویت کنند.

 

کیشی پس از گفت و گوی تلفنی با همتای آمریکایی خود به خبرنگاران گفت: ما توافق کردیم که با هرگونه تلاش یک جانبه برای تغییر وضعیت موجود در دریاهای جنوب و شرق چین مخالفت کنیم.

 

وزیر دفاع ژاپن گفت: آنها مجدداً تایید کردند که ماده ۵ پیمان امنیتی ژاپن و ایالات متحده که واشنگتن را ملزم به محافظت از ژاپن در برابر حمله مسلحانه می کند، جزایر سنکاکو در دریای چین شرقی را هم تحت پوشش قرار می دهد این جزیره توسط توکیو اداره می شود اما پکن نسبت به آن ادعای مالکیت دارد.

 

به گفته وزارت دفاع ژاپن، کیشی و آستین در مورد نقش اصلی اتحاد دوجانبه در منطقه و لزوم همکاری با شرکای مختلف از جمله در خارج از منطقه، برای حفظ و تقویت اقیانوس های هند و آرام توافق کردند.

 

بر اساس بیانیه وزارت دفاع ایالات متحده، رئیس جدید پنتاگون از ژاپن خواسته است که در تأمین امنیت در منطقه هند و اقیانوس آرام سهم بیشتری داشته باشد.

 

آستین پیش از تصدی پست وزارت دفاع، در جلسه کمیته سنا گفته بود که مشتاقانه منتظر «بازسازی»  اتحادهای ایالات متحده در منطقه هند و اقیانوس آرام است.

 

کیشی گفت: ژاپن و ایالات متحده همچنین توافق کردند که برای خلع سلاح کره شمالی از سلاح های کشتار جمعی و موشک های بالستیک تلاش کنند.

 

اما از سوی دیگر آستین امروز هم با «سو ووک» همتای کره جنوبی خود رایزنی کرد آنطور که خبرگزاری یونهاپ گزارش کرده است این دو بر اتحاد “آهنین” بین واشنگتن و سئول در میان تهدید هسته ای کره شمالی تایید کرده اند.

 

گزارش می‌افزاید: در جریان گفت و گوهایی که به درخواست واشنگتن انجام شد، وزرای دفاع دو کشور توافق کردند که اتحاد سئول و واشنگتن بیش از هر زمان دیگری مهم است و قول دادند که در زمینه بهبود روابط همکاری کنند همچنین در مورد موضوعات مربوطه صریحاً ارتباط برقرار کنند.

 

آستین در این گفت و گو تاکید کرد اتحاد سئول و واشنگتن “پایه اصلی” صلح و ثبات در شمال شرقی آسیا است.

 

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد: وزرای دفاع دو کشور توافق کرده اند که در آینده نزدیک شخصاً ملاقات کنند تا گفت و گوهای عمیق تری درباره مسائل مختلف انجام دهند.

 

آستین همچنین متعهد شد که با متحدان ایالات متحده، از جمله متحدان آسیایی از نزدیک همکاری کند.

توافق آمریکا و انگلیس برای ادغام نیروها به‌ منظور تشکیل گروه حمله مشترک

مقامات دفاعی ارشد آمریکا و انگلیس این هفته توافق‌نامه‌ای را برای ادغام برخی نیروهای نظامی در ۲۰۲۱ به منظور تشکیل گروه حمله ترکیبی، امضا کردند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, تهدید صلح جهانی, جنگ سرد, جهان, غرب اروپا

چین، پمپئو و ۲۷ مقام دیگر آمریکا را تحریم کرد

به دنبال تحریم مقام های آمریکا از سوی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه چین هم روز چهارشنه در بیانیه ای اعلام کرد که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و ۲۷ تن دیگر را تحریم کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

وزیر دفاع بایدن: چین جدی‌ترین رقیب

جلسه تأیید ژنرال “لوید آستین”، گزینه انتخابی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا برای سرپرستی پنتاگون، ۱۹ ژانویه و یک روز قبل از تحلیف بایدن، در کمیته خدمات مسلح سنا برگزار شد.

ادامه

استرالیا, افغانستان, امریکا, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, ژاپن, کره جنوبی

دولت ترامپ چین، کوبا، ونزوئلا، کره شمالی، روسیه و ایران را دشمنان ایالات متحده خواند

وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا با صدور دو دستورالعمل دولتی اعلام کرد موازین نظارتی جدیدی را برای کنترل انتقال فنآوری‌ها و فعالیت‌های افرادی که ممکن است با سرویس‌های نظامی خارجی همکاری کنند، افزایش می‌دهد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا