گاردین؛ اکثر اروپایی‌ها می‌گویند چین در عرض یک دهه جای آمریکای “خراب شده” را می‌گیرد

یک مطالعه مشخص کرد درصد اروپایی‌هایی که می‌گویند به آمریکا بعد از چهار سال ریاست جمهوری ترامپ دیگر نمی‌توان اعتماد کرد بیشتر از درصد مخالفان این گفته است.

ادامه

اروپا, اسپانیا, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایتالیا, بلغارستان, پرتغال, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, ژئوپلیتیک, سوئد, فرانسه, لهستان, مجارستان, محیط زیست

گام‌های لرزان اروپا برای استقلال نظامی از ایالات متحده

وزیران دفاع اتحادیه اروپا با اشاره به تهدیدهای موجود علیه منافع قاره سبز، در حالی از تدوین راهبرد نظامی مستقل اروپا تا سال ۲۰۲۲ خبر داده‌اند که همچنان چالش‌های بزرگی در این راه‌ وجوددارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, انگلستان, تروریسم, جهان, چین, روسیه, فرانسه, ناتو, نروژ

سی ان ان؛ اروپا دیگر نمی‌تواند همچون قبل به آمریکا اعتماد کند

این پنهانی نیست که دونالد ترامپ طرفدار اتحادیه اروپا نیست. در چهار سال گذشته این رئیس جمهور آمریکا درباره بریگزیت مثبت صبحت کرده و مدعی شده که این بلوک برای “سود جستن از آمریکا” ایجاد شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, انگلستان, بلژیک, جهان, ژئوپلیتیک, مجارستان, هلند

دبیرکل ناتو به‌ تلاش‌های مرکل و مکرون در زمینه تاسیس یک تشکیلات نظامی اروپایی هشدار داد

دبیر کل ناتو در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ از طرحهای آلمان و فرانسه در زمینه تاسیس یک تشکیلات نظامی اروپایی انتقاد کرد و آن را باعث تضعیف روابط فراآتلانتیک خواند.

 

به گزارش خبر آنلاین؛ «ینس استولتنبرگ» به اعضای اروپایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در زمینه تضعیف روابط فراآتلانتیک از طریق ایجاد یک تشکیلات نظامی اروپایی هشدار داد.

 

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، دبیرکل ناتو که در کنفرانس امنیتی مونیخ صحبت می‌کرد، از طرحهای اروپایی برای افزایش قابلیتها و هزینه‌های دفاعی استقبال کرد اما همزمان در زمینه اقدامات دفاعی موازی و تلاشهایی که باعث دوری از ایالات متحده آمریکا می‌شود هشدار داد.

 

استولتنبرگ افزود: «برخی می‌گویند که پاسخ “بیشتر، اروپا” است، و من هم موافقم. اما بیشتر اروپا نباید به معنای اروپای تنها باشد. هر تلاشی برای فاصله بین اروپا و آمریکای شمالی نه تنها استحکامات فراآتلانتیک و توانایی ما برای رقابت در سطح جهانی را تضعیف می‌کند بلکه این مساله خطر تقسیم اروپا را هم به دنبال خواهد داشت.»

 

اظهارات دبیر کل ناتو پس از آن مطرح می‌شود که به دنبال شروع بحث‌ها درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و سیاست‌های یکجانبه آمریکا به ویژه پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ»، آلمان و فرانسه قدم‌هایی را برای ایجاد یک ارتش اروپایی طی سال‌های اخیر برداشته‌اند. ترامپ بارها هشدار داده است که اروپا باید مسئولیت بیشتری در قبال مسائل و بحران‌های جهانی به دوش بگیرد و هزینه‌های دفاعی خود را بیشتر کند. مواضع ترامپ همواره مورد انتقاد برخی از رهبران اروپایی از جمله «امانوئل مکرون» و «آنگلا مرکل» قرار گرفته است.

 

ینس استولتنبرگ در ادامه سخنرانی خود در مونیخ در روز شنبه همچنین تاکید کرد که ۲۹ عضو اروپایی و آمریکایی سازمان ناتو باید اقدامات بیشتری را برای اتحاد در این بلوک امنیتی بردارند.

 

وی افزود: «من به اروپای تنها و آمریکای تنها اعتقادی ندارم، اروپا و آمریکا باید با هم باشند.»

 

هایکو ماس: دورانی که آمریکا مثل پلیس جهانی رفتار می‌کرد، به سر آمده است

وزیر خارجه آلمان با تاکید بر اینکه دوره‌ای که آمریکا همانند یک پلیس جهانی رفتار می‌کرد، به پایان رسیده، گفت: مراکز تصمیم‌گیری درباره بسیاری از مسایل مورد اختلاف تغییر کرده‌اند و آینده خاورمیانه در آستانه یا سوچی تعیین خواهد شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, لیبی

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ خواستار ایجاد سپر هسته‌ای مشترک با فرانسه شد

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در آستانه برگزاری این اجلاس مهم با اشاره به اینکه اروپا دیگر نمی‌تواند به حمایت‌های آمریکا تکیه کند، خواستار مذاکرات آلمان با فرانسه برای تشکیل یک سپر هسته‌ای مشترک شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, ایران, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه, غرب اروپا, فرانسه