نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

رسانه نظامی روسیه از ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین از طریق کشور سوم خبر داد، اما باکو آن را رد کرد. به گزارش ایسنا، یک رسانه مشهور حوزه نظامی روسیه می‌گوید با بررسی اسناد دادگاه‌های اوکراین به نکات جالب توجهی درباره همکاری نظامی باکو-کی‌یف رسیده است. کانال تلگرامی «ریبار» که بیش از ۱.۲ ... ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

ادامه

آذربایجان, اقتصادی, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

دانمارک به خط لوله نورد استریم ۲ چراغ سبز نشان داد

وزارت انرژی دانمارک اعلام کرد: مجوز بهره‌برداری از عملیات ساخت لوله در پروژه بزرگ انتقال گاز روسیه به آلمان موسوم به نورد استریم ۲ را صادرکرده است.

 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت انرژی دانمارک امروز پنجشنبه افزود که مجوز بهره‌برداری از خط لوله نورد استریم ۲ در فلات قاره دانمارک به گروه «نورد استریم ۲ ای جی» داده شده است.

 

اسپوتنیک در گزارشی در این زمینه افزود: در سال ۲۰۱۹میلادی مجوز ساخت خط لوله این پروژه داده شده بود و بیشتر بخش‌های این پروژه تکمیل شده است.

 

مجوز جدید وزارت انرژی دانمارک مشروط به عملیات امن و بی‌خطر خط لوله‌ای است که برای انتقال گاز طبیعی روسیه به اروپا از طریق دریای بالتیک ساخته می‌شود.

 

تاکنون چندین سیاستمدار آلمانی و اتحادیه اروپا خواستار توقف یا پایان‌دادن به این پروژه به بهانه مسمومیت ادعایی الکسی ناوالنی چهره مخالف دولت روسیه شده‌اند.

 

اوایل سپتامبر (شهریور) مایک پمپئو در گفت و گو با روزنامه آلمانی بیلد گفت کشورش ائتلافی را برای به تعویق انداختن این پروژه تشکیل داده است. وی گفت علاقه مند است آلمان از موضوع آمریکا در قبال پروژه خط لوله روسیه پیروی کند که این درخواست به‌دلیل نقش دولت روسیه در مسمومیت این چهره مخالف و تبعات امنیتی وابستگی گازی به روسیه است.

 

اما آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اشاره کرده که موضوع پروژه نورد استریم را از مسمومیت ناوالنی باید جدا دانسته و به طور مجزا به بررسی آن پرداخت.

 

نورد استریم ۲ پروژه‌ای مشترک میان شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت اروپایی شامل «انجی» فرانسه، «او. ام. وی» اتریش، «رویال داچ شل» هلند و «یونیپر» و «وینترشل» آلمان است.

 

این خط لوله دوقلوی ۱۲۰۰ کیلومتری قرار است سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز را از روسیه به آلمان منتقل کند.

بانک جهانی؛ اقتصاد چین در سال آینده ۷.۹ درصد رشد خواهد داشت

در گزارش بانک جهانی که روز دوشنبه منتشر شد، پیش‌بینی رشد اقتصادی چین در سال جاری به ۲ درصد افزایش یافته است علاوه بر این، بانک جهانی پیش‌بینی کرده است که اقتصاد چین در سال آینده ۷.۹ درصد رشد خواهد داشت.

ادامه

اقتصادی, بانک جهانی, جهان, چین, شرق آسیا, همبستگی

در سرمایه‌داری نولیبرال «بازار کار» افسانه‌ای بیش نیست! قراردادهای دسته‌جمعی تنها راه مهار استثمار وحشیانه است!

پروفسور کیث ایوئینگ (استاد دانشگاه کینگز لندن) و قاضی عالی‌رتبه، جان هندی، که در رابطه با مفهوم کار در جامعه‌های سرمایه‌داری تحقیقات وسیعی داشته‌اند، در این مقاله توضیح می‌دهند که در سیستم “بازار آزاد” هیچ‌گونه “بازار کار” ساده‌ای نمی‌تواند وجود داشته باشد.

ادامه

انگلستان, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سیاسی, کارگری, هندوستان

اکونومیست:‌ عصر نفت رو به افول است

نشریه اقتصادی اکونومیست در گزارشی با اشاره به ظهور فناوری‌های نوین در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، نوشت: نظم انرژی جهان با افول نفت درحال تغییر است و این چرخش عاری از بی‌نظمی نخواهد بود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, انگلستان, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, ژئوپلیتیک, عربستان سعودی