تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

دانشمند هندی؛ ۸۰ درصد از مبتلایان به کرونا دارای هیچ علایمی نیستند

یک دانشمند و مقام ارشد هندی گفت: ۸۰ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور دارای هیچ علایمی نیستند که این امر شناسایی افراد مبتلا را بسیار مشکل می‌کند.

 

به گزارش روز دوشنبه رسانه‌های هند، رامان گانگاخدکار یک دانشمند ارشد در شورای تحقیقات پزشکی هند گفت: ۸۰ درصد از موارد دارای هیچ علایمی نیستند. بزرگ‌ترین نگرانی ما شناسایی افراد مبتلا می‌باشد. هیچ راه حلی جز شناسایی افرادی که با مبتلایان تماس داشته‌اند نیست.

 

هند اعلام کرده است که هنوز تعداد زیادی از افراد مبتلا به کرونا در این کشور هستند که به دلیل نداشتن علایم این بیماری شناسایی نشده‌اند.

 

بر اساس آمار وزارت بهداشت هند بیش از ۱۷ هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۵۴۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

وزارت بهداشت هند همچنین اعلام کرده است که هر هفت و نیم روز آمار کرونا در این کشور دو برابر خواهد شد و احتمالا در اواسط ماه آینده این آمار به بالاترین حد خود خواهد رسید.

 

رامان گانگاخدکار افزود: تعداد موارد ابتلا به کرونا در هند بالا نخواهد بود. ما در هفته دوم ماه آینده (مه) خواهیم توانست برآورد بهتری داشته باشیم.

 

علایم این ویروس ۸۰ درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می‌شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

 

هند داروی ضد مالاریا را بر روی زاغه نشینان مومبای آزمایش می‌کند

 

مقامات در پایتخت اقتصادی هند تصمیم دارند داروی تایید نشده اما بسیار تبلیغ شده “هیدروکسی کلورکین” را که در درمان بیماری مالاریا کاربرد دارد، بر روی زاغه نشینان در یکی از شلوغ‌ترین منطقه مسکونی آسیا آزمایش کنند.

 

سورش کاکانی یک مقام در شهرداری مومبای گفت: مقامات شهری در حال شناسایی یک گروه برای دریافت داروی ضد مالاریا هستند.

 

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با وجود عملکرد ضعیف این دارو در گذشته و داشتن اثرات جانبی اثبات شده، هیدروکسی کلورکین را “بسیار مهم” در درمان کرونا توصیف کرده است.

 

کاکانی افزود: این فرصتی است که ما می‌توانیم از آن برای درمان احتمالی کرونا استفاده کنیم. ما با دقت به اثرات جانبی این دارو توجه خواهیم کرد.

 

دو منطقه زاغه نشین شهر مومبای “داراوی و وورلی” تحت تاثیر کرونا قرار گرفته‌اند و مقامات هندی قصد دارند داروی “هیدروکسی کلورکین” را در این دو منطقه آزمایش کنند.

 

هنوز هیچ یافته علمی مبنی بر موثر بودن این دارو در درمان افراد مبتلا به کرونا به دست نیامده است.

 

وزارت بهداشت هند تجویز “هیدروکسی کلروکین ۴۰۰ میلی گرم” برای یک روز و “هیدروکسی کلروکین ۲۰۰ گرم” برای ۲ روز به همراه مصرف پنج روزه داروی “ازیترو مایسین ۵۰۰ میلی گرم” را برای بیماران کرونایی که حال آن‌ها بسیار وخیم است، توصیه کرده است.

 

هند بزرگ‌ترین تولید کننده داروی ضد مالاریا در جهان است

ایرنا

واکنش«ماکرون» به چین‌هراسی استرالیا / چین: استرالیا طوطی‌وار انتقادهای کرونایی ترامپ را تکرار می‌کند

رئیس‌جمهوری فرانسه در واکنش به چین‌هراسی استرالیا اعلام کرد: اکنون زمان تحقیق درباره منشأ همه‌گیری کرونا نیست.

ادامه

استرالیا, امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, فرانسه

«منشا ویروس کرونا حیوانی است نه آزمایشگاهی»

سازمان بهداشت جهانی بر این باور است که ویروس کرونا در آزمایشگاه تولید نشده است. این سازمان می‌گوید ویروس کرونا از حیوان به انسان سرایت کرده است. بر سر منشا این ویروس گمانه‌زنی‌های زیادی می‌شود.

ادامه

المان, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان ملل, فرانسه