شی جین‌پینگ: رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

رییس جمهور چین می‌گوید: ماهیت روابط چین و آمریکا نه تنها بر رفاه مردم هر دو کشور، بلکه بر آینده بشریت نیز تأثیرگذار است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رییس جمهور چین بر اهمیت روابط پکن و واشنگتن تاکید کرد. «شی جین پینگ» رییس جمهور چین روز چهارشنبه در دیدار با تجار ... شی جین‌پینگ: رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جهان, چین, شرق آسیا, صلح, گزارش, همزیستی مسالمت آمیز

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

دانشمندان لرزه‌شناسی چین؛ سایت آزمایش‌های هسته‌ای کره‌شمالی فروریخته است

تازه ترین گزارش ها که مورد تایید دانشمندان اتمی قرار گرفته است نشان می دهد سایت آزمایش اتمی کره شمالی پس از انجام ۵ آزمایش هسته ای در این منطقه فرو ریخته است.

 

برخی از تحلیلگران بر این باورند که یکی از علت هایی که ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی را بر آن داشته است تا از تعهد کشورش برای ‘توقف آزمایش های اتمی’ سخن بگوید، ریزش همین کوه بوده است.

 

گزارش روزنامه ‘ساوت چاینا’ از هنگ کنگ حاکی است که به دنبال این حادثه، کره شمالی سایت اتمی خود را مسدود کرده است اما خطر تشعشعات اتمی بی سابقه، چین را که مرزهایش به این منطقه نزدیک است، تهدید می کند.

 

گزارش می افزاید که دو گروه از دانشمندان چینی در روزهای اخیر روی این موضوع تحقیقاتی انجام داده و تایید کرده اند که این سایت اتمی فروریخته است.

 

از میان شش آزمایش هسته ای پنج آزمایش کره شمالی در منطقه کوهستانی مانتاپ در سایت اتمی ‘پونگ گیه ری’ در شمال غرب این کشور انجام شده است.

 

‘ون لیانگ شین’ یکی از دانشمندانی که ریاست گروه تحقیقات را از دانشگاه ‘خه فه’ چین برعهده داشته است می گوید که این ازمایش های هسته ای بتدریج این منطقه کوهستانی را شکننده کرد.

 

وی می گوید که ریزش این کوه برای چین هم خطرناک است زیرا تشعشعات و مواد اتمی می تواند از درزها، شکاف ها و حفره های ایجاد شده به بیرون راه پیدا کند.

 

تیم تحقیقاتی چین در بیانیه ای آورده است که بررسی ها ادامه پیدا خواهد کرد تا مشخص شود تشعشعات اتمی تا چه اندازه برای چین خطرناک خواهد بود.

 

این بیانیه می افزاید که دستکم سه زمین لرزه نیز به دنبال آزمایش ها در منطقه رخ داده که کوهستان مذکور را کاملا شکننده کرده و باعث تعطیلی سایت اتمی شده است.

 

‘جایو لیانگ فونگ’ از دیگر دانشمندان آکادمی علوم چین می گوید که آثار تخریبی بسیار بالاست و این منطقه دیگر توان انجام آزمایش اتمی جدیدی ندارد.

 

دانشمندان چینی گفته اند که کره شمالی باید به محققان این کشور و کشورهای دیگر اجازه دهد تا در سایت اتمی حضور یابند و ارزیابی های دقیق تری در این باره انجام دهند.

 

این سایت در منطقه پیونگی-ری از سال ۲۰۰۶ تا امسال میزبان شش انفجار هسته‌ای آزمایشی بوده است.

 

بنابر ادعای دانشمندان چینی، پس از آخرین آزمایش در این سایت که ماه سپتامبر سال گذشته انجام شد بخش‌هایی از کوه و دیواره‌های اطراف این پایگاه فروریخته است.

 

روز شنبه گذشته، کره‌شمالی که رهبر آن، کیم جونگ اون، در آستانه دیدار با مون جائه این، رئیس جمهور کره‌جنوبی است طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد، پیونگ‌یانگ آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی خود را متوقف می‌کند و این پایگاه را هم تعطیل خواهد کرد.

 

اکنون با توجه به ادعای دانشمندان چینی احتمالا اعلام این تصمیم از سوی کره‌شمالی به تخریب‌های صورت گرفته در این پایگاه مرتبط بوده است.

 

نتایج تحقیقات دانشگاه علوم و فناوری چین در مجله ژئوفیزیک که یکی از نشریات اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا است، منتشر خواهد شد.

 

در این مقاله تحقیقی آمده که هشت و نیم دقیقه پس از آزمایش هسته‌ای سپتامبر سال گذشته یک دیواره این تاسیسات بر سر بخش مرکزی آن آوار شده است.

 

سایت هسته‌ای پیونگی-ری در دل رشته کوه‌های شمال‌شرق کره‌شمالی واقع شده و آزمایش‌ها در تونل‌های زیرزمینی این پایگاه که در اعماق کوه‌های منتپ حفاری شده صورت می‌گیرد.

 

در خلاصه یک صفحه‌ای این مقاله تحقیقی آمده: “این ریزش احتمالا به سازه‌های اصلی پایگاه در زیر کوه‌های منتپ چنان آسیب وارد کرده که دیگر انجام آزمایش‌های بیشتر در این پایگاه را ناممکن می‌سازد.”

 

موسسه ژئوفیریک آمریکا هم از وقوع یک ریزش بزرگ هشت دقیقه بعد از این آزمایش هسته‌ای خبر داده بود و آن را “تخریب ناشی از حفره تحتانی” ارزیابی کرده بود.

 

دو پس لزره قوی هم در ماه دسامبر گذشته ثبت شده بودند که نگرانی‌ها درباره میزان مقاومت صخره‌های اطراف پایگاه را افزایش داد.

ایرنا، ایسنا

 

مردم کره جنوبی به استقرار موشک‌های آمریکایی اعتراض کردند

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی، در چند روز اخیر شماری از مردم منطقه ای که تاد در آن آرایش داده شده، راه های ورود خودروها و نیروها به این محل را مسدود کرده اند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی

اتریش از سیاست تجاری آمریکا مقابل چین انتقاد کرد

وزیر اقتصاد اتریش در پی سفر اخیر هیات بزرگ تجاری این کشور به چین و امضای قراردادهایی به ارزش ۱.۵ میلیارد یورو، از سیاست های تجاری آمریکا در اعمال تعرفه بر واردات چین انتقاد کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اقتصادی, امریکا, چین