شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

دانشمندان روس واکسن کرونا را بر روی خود آزمایش کردند

شبکه اول تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرده است که گروهی از دانشمندان روس، واکسنی را بر روی خود آزمایش کرده‌اند که توانسته پادتن کرونا را در بدن آنها تولید کند.

 

به گزارش ایرنا، الکساندر گینتسبورگ رئیس پژوهشگاه علمی اپیدمیولوژی و میکروب شناسی «گامالی» روسیه روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: جمعی از دانشمندان این مرکز که در ساخت واکسن مشارکت داشتند حاضر شدند این واکسن را نخست بر روی خود آزمایش کنند و بدن آنها هم اکنون پادتن کرونا تولید کرده است.

 

رئیس پژوهشگاه علمی اپیدمیولوژی و میکروب شناسی «گامالی» روسیه تصریح کرد: این پادتن قادر است ویروس کووید-۱۹ را ازبین ببرد.

 

به گفته گینتسبورگ، آغاز تولید انبوه این واکسن از پاییز آغاز میشود و امیدوارم تا ۹ ماهه آینده آماده ارایه به مردم شود.

 

این مقام علمی روسیه پیشتر گفته بود که آزمایش بالینی واکسن کرونا ممکن است در اوایل ماه ژوئن (ماه آینده میلادی) صورت گیرد.

 

وی خاطرنشان کرده بود که در وهله نخست باید به کارکنان مراکز درمانی را که در ارتباط مستقیم با بیماران کرونایی هستند، واکسن زد.

 

در زمان حاضر روسیه پس از آمریکا و برزیل، از نظر شمار افراد مبتلا به کرونا درجایگاه سوم جهان قرار دارد و تاکنون ۳۵۳ هزار و ۴۲۷ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۱۸ هزار و ۷۹۸ نفر بهبود یافته و ۳ هزار و ۶۳۳ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری نووستی؛ امکان استفاده از واکسن کرونا اواسط تابستان در روسیه

چند مقام مسئول روس ابراز امیدواری کردند که نخستین نتایج مربوط به واکسن‌ ویروس کرونا و دسترسی آن برای استفاده گسترده‌تر در پایان ماه جولای (اوایل مرداد) ممکن شده و ابتدا افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند، واکسینه خواهند شد.

ادامه

جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا

پژوهشگران چینی آنتی‌بادی مونوکلونال انسانی را که ویروس کووید۱۹ را خنثی می‌کند، کشف کردند

یک گروه پژوهشگر چینی اخیراً با انتشار رساله‌ای در مجله علمی «ساینس» اعلام کردند، انواع آنتی بادی مونوکلونال انسانی مانع آلایندگی ویروس کووید-۱۹ (کروناویروس) را که احتمالا می‌تواند برای توسعه دارو و واکسن بیماری کووید-۱۹ مورد استفاده قرار گیرد، کشف کرده‌اند.

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

روسیه از نتایج مثبت یک دارو در درمان بیماران کرونایی خبر داد

دست کم حال ۷۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا پس از استفاده از این دارو بهتر می‌شود. نکته جالب این است که در پایان هفته نخست استفاده از داروی مفلوخین، در ۶۰ درصد بیماران، ویروس کووید-۱۹ از بین می‌رود.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا