مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

داعش شهرک «البحره» در دیرالزور سوریه را اشغال کرد

عناصر گروه تروریستی داعش در جریان درگیریهای شدید با نیروهای دموکراتیک سوریه، شهرک «البحره» را از تسلط این گروه خارج کردند و به اشغال خود درآوردند.

 

گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که بیشتر عناصر آن کُرد هستند، در ریف جنوب شرقی استان دیرالزور واقع در شرق سوریه با عناصر تروریستی داعش درگیر هستند.

 

خبرها از این منطقه از پیشروی داعش در برابر شبه‌نظامیان‌ «نیروهای دموکراتیک سوریه» حکایت دارد؛ گروهی که تحت حمایت ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا نیز قرار دارد.

 

روزنامه الوطن سوریه به نقل از فعالان شبکه‌های اجتماعی گزارش داد که عناصر داعش به صورت کامل شهرک «البحره» واقع در جنوب شرق دیرالزور را به اشغال خود درآورده‌اند.

 

این فعالان اعلام کردند که عناصر داعش هم اکنون در حال پیشروی به سمت شهرک «غرانیج» هستند که در تسلط نیروهای کُرد قرار دارد.

 

شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک» قصد داشتند که بر آخرین مقر داعش واقع در شرق فرات مسلط شوند، ولی ائتلاف آمریکا یک ماه حملات هوایی خود را متوقف کرد.

 

یک منبع آگاه نزدیک به «حزب اتحاد دموکراتیک» کُرد ( PYD) اخیرا از اختلافات نیروهای دموکراتیک سوریه با آمریکا پرده برداشت و گفت که «اخیرا اختلافاتی بین نیروهای دموکراتیک سوریه و آمریکا شکل گرفته است که در خصوص دستورهایی است که فرماندهان حزب کارگران کردستان به یگانهای کُرد» می‌دهند.

 

منبع مذکور تأکید کرد که «آمریکا در ماه گذشته از طریق توقف پوشش هوایی اقدامات جنگی علیه گروه [تروریستی] داعش در شرق فرات خواست به سران یگانهای کُرد و کارگران کردستان پیام بدهد».

 

به گفته این منبع، به خاطر عدم حمایت هوایی آمریکا از کُردها در شرق رود فرات داعش چندی پیش توانست چند شهرک از جمله «هجین و السوسه» و چند روستا را از کُردها پس گرفته و به اشغال خود درآورد.

 

ناظران سیاسی می‌گویند که ائتلاف آمریکا در تلاش است که حضور داعش در داخل سوریه همچنان ادامه داشته باشد؛ زیرا در صورت نابودی داعش دیگر بهانه‌ای برای حضور غیر قانونی خود ندارد.

 

خبرگزاری «اعماق» وابسته به داعش نیز تصاویری از حملات این گروه به شهرک‌های الشعفه و البحره و یک فایل ویدئویی از چند اسیر کُرد منتشر کرد.

 

در خصوص همکاری ائتلاف آمریکا با داعش، «جعفر الحسینی» سخنگوی گردانهای «حزب الله» عراق اخیرا اعلام کرد که هدف تحرکات اخیر عناصر داعش در مرزهای این کشور با سوریه این است که منطقه شعله‌ور باقی بماند.

 

الحسینی همچنین تأکید که «نیروهای آمریکایی در تلاشند که عناصر گروه داعش را سوق دهند تا از طرف سوریه وارد خاک عراق شوند»

فارس

بیش از ۱۰۰ مصدوم در حملات شیمیایی النصره به محله‌های حلب

گروه‌های تروریستی مستقر در حومه حلب که وابسته به هیئت تحریر الشام (النصره سابق) هستند شب گذشته با گلوله‌های حاوی گازهای سمی محله‌های حلب شامل خالدیه، خیابان النیل و جمعیت الزهرا را هدف قرار دادند. روسیه قصد دارد این حادثه را با طرف ترکیه‌ای بررسی کند.

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

لاوروف: آمریکا داعش را هم‌پیمانی برای تغییر نظام سوریه می‌داند

سرگئی لاوروف روز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ‘آگوستو سانتوش سیلوا ‘ وزیر خارجه پرتغال گفت: وزارت خارجه آمریکا در روزهای اخیر مدعی شد که داعش هنوز شکست نخورده است و برای پیروزی بر این گروه نخست باید حکومت سوریه را شکست داد.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

درحالیکه مردم الرقه خواستار ورود ارتش سوریه شدند، جنگنده‌های امریکا ۱۱ غیرنظامی را در دیرالزور قتل‌عام کردند

به گزارش سانا، منابع محلی در حومه جنوب شرقی دیرالزور اعلام کردند جنگنده‌های ائتلاف بین‌‌المللی تحت رهبری آمریکا حملاتی شدید به روستای «الشعفه» صورت دادند که در پی آن، ۱۱ غیرنظامی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند و خساراتی به ساختمان‌های مسکونی وارد شد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا