تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

داسیلوا از زندان نامزدی‌اش را برای انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل اعلام می‌کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مارینا سیلوا، حامی محیط زیست از حزب Rede و جرالدو آلکمین، کاندیدای حزب سوسیال دموکراتیک برزیل، دو رقیب لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور پیشین و محبوس برزیل در انتخابات هفتم اکتبر سال جاری میلادی هستند.

 

گفتنی است سیلوا و آلکمین رقبای جدی در انتخابات ریاست جمهوری علیه خایر بولسونارو، کاندیدای جناح راست در این انتخابات محسوب می‌شوند.

 

همچنین لولا داسیلوا از حزب کارگر خودش را برای انتخابات نامزد می‌کند و اهمیتی به حکم ۱۲ سال حبسش و همچنین ممنوعیت برای کاندیداتوری در انتخابات نمی‌دهد.

 

براساس نظرسنجی‌ها مشخص شده است که لولا داسیلوا حمایت دو برابری را نسبت به سایر کاندیداهای اصلی در دور نخست انتخابات به دست می‌آورد.

 

براساس قانون اساسی برزیل در صورتی که هیچ یک از کاندیداها نتوانند در دور اول حداکثر آرا را به دست بیاورند دور دوم دو هفته بعد برگزار خواهد شد.

 

با وجود اینکه داسیلوا نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری امروز اعلام می‌کند منتظر رای نهایی دادگاه درباره این اقدام است.

 

همچنین با توجه به قانون کنونی برزیل کسی که درخواست استیناف درباره احکام کیفری را از دست بدهد اجازه شرکت در انتخابات را ندارد.

 

براساس دو نظرسنجی همچنین مشخص شده که ۳۳ یا ۴۱ درصد از رای دهندگان تصمیمی برای حضور در انتخابات ندارند. اگرکه داسیلوا در آن کاندید نباشد.

 

براساس نظرسنجی‌های اخیر داسیلوای ۷۲ ساله می‌تواند کاندیدای پیشرو در انتخابات ریاست جمهوری برزیل باشد.

 

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: اگر لولا داسیلوای محبوس نتواند در انتخابات اکتبر کاندید شود فرناندو حداد، فرماندار سابق سائوپائولو از سوی حزب چپ‌گرای کارگر کاندیدای ریاست جمهوری خواهد شد.

 

اگر داسیلوا بتواند کاندید شود مانوئلا داویلا،‌ از حزب کمونیست معاون وی خواهد شد.

ایسنا

اورتگا: مسبب درگیری‌ها و ناآرامی‌ها در نیکاراگوئه آمریکاست

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دنیل اورتگا، رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه در جریان جدیدترین مصاحبه‌های خود با رسانه‌های خارجی به شبکه‌های خبری یورونیوز و سی‌ان‌ان گفت که درگیری‌ها و ناآرامی‌ها در کشور توسط ایالات متحده صورت گرفته است.   وی اعلام کرد که نیروهای شبه‌نظامی دولتی و مسلح که با نیروهای امنیتی علیه معترضان فعالیت می‌کنند، پلیس داوطلب ... اورتگا: مسبب درگیری‌ها و ناآرامی‌ها در نیکاراگوئه آمریکاست

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, نیکاراگوئه

رائول کاسترو: آمریکا حلقه محاصره علیه کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه را تنگ کرده است

رائول کاسترو، رئیس جمهور سابق کوبا و رهبر حزب کمونیست این کشور گفت: کوبایی‌ها تا ابد از انقلاب سوسیالیستی دفاع خواهند کرد و در دفاع از هم پیمانان‌شان ونزوئلا و نیکاراگوئه نیز اتحاد دارند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, کوبا, نیکاراگوئه, ونزوئلا

احتمال اخراج «جولیان آسانژ» از سفارت اکوادور در لندن

به گزارش اسپوتنیک، «خوزه والنسیا» وزیر امور خارجه اکوادور امروز پنجشنبه، درباره احتمال اخراج «جولیان آسانژ» بنیان گذار سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» از سفارت این کشور هشدار داد.

ادامه

امریکای لاتین, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, ویکی‌لیکس