پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

دادگاه لاهه نخست وزیر کوزوو را به اتهام ارتکاب جرایم جنگی در دوران فرماندهی “ارتش آزادی‌بخش کوزوو” در جنگ با صرب‌ها احضار کرد

نخست وزیر کوزوو در پی فراخوانده شدن از سوی دادگاهی ویژه در شهر لاهه به عنوان یک متهم جرایم جنگی از سمتش استعفا کرد.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، راموس هارادیناج، نخست وزیر کوزوو در یک کنفرانس خبری اعلام کرد، دفتر دادستان دادگاه ویژه کوزوو در شهر لاهه هلند او را به عنوان متهم به این دادگاه فراخوانده است و به این ترتیب او قصد دارد از نخست وزیری استعفا دهد.

 

وی اظهار کرد: من به عنوان نخست وزیر دولت کوزوو استعفا می‌دهم چرا که دفتر دادستان ویژه من را به منظور شهادت دادن به عنوان یک متهم فراخوانده است. این تصمیم نه فقط برای من بلکه برای کل دولت کوزوو دشوار بود.

 

هارادیناج یک فرمانده سابق گروهی موسوم به “ارتش آزادی‌بخش کوزوو” است. او قبلا نیز دو بار در محل دادگاه بین‌المللی در شهر لاهه محاکمه شد اما به دلیل عدم وجود اسناد و مدارک کافی از اتهاماتش تبرئه شد.

 

هارادیناج در ژانویه ۲۰۱۷ در فرانسه به اتهام ارتکاب جرایم جنگی در ماه ژوئن ۱۹۹۹، زمانی که فرمانده ارتش آزادی‌بخش کوزوو بود، دستگیر شد.

 

صربستان خواستار استرداد او شد اما دادگاه‌های فرانسه با این درخواست صربستان مخالفت کردند و هارادیناج در ادامه به قید وثیقه و در انتظار طی شدن فرآیندهای دادگاه از زندان آزاد شد.

 

در ژوئن ۲۰۱۷ ائتلاف سیاسی متعلق به او در انتخابات پارلمانی در کوزوو پیروز شد.

 

از آن زمان تا کنون هارادیناج به عنوان نخست وزیر در کوزوو روی کار بوده است.

 

او که ۴۸ سال سن دارد یکی از چهره های کلیدی در گروه ارتش آزادیبخش کوزوو در زمان جنگ با نیروهای صرب در سال‌های ۱۹۹۸-۱۹۹۹ بوده است.
ایسنا

بررغم مخالفت آمریکا، ترکیه نخستین محموله اس ۴۰۰ را تحویل گرفت

وزارت دفاع ترکیه از تحویل اولین قطعات سامانه‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه به آنکارا خبر داد. روسیه نیز خبر شروع تحویل اجزای تشکیل دهنده این سامانه‌ها را تایید کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

مجمع پارلمانی شورای اروپایی به لغو تحریم‌ها علیه روسیه رای مثبت داد

مجمع پارلمانی شورای اروپایی به لغو تحریم‌ها علیه نمایندگان روسیه در این مجمع که بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه تصویب شده بود رای مثبت داد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه: ناتو عامل بی‌ثباتی اوضاع در دریای سیاه و بالتیک است

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: افزایش حضور نظامی و گسترش مانورهای ناتو در دریای سیاه و بالتیک، امنیت این بخش از اروپا را تضعیف کرده و تنها راه تقویت ثبات در این منطقه خروج نیروهای نظامی فرامنطقه‌ای است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, بالکان, جهان, خبر, روسیه, ناتو