نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

دادگاه عالی هند درباره خرید جنگنده از فرانسه از دولت توضیح خواست

دادگاه عالی هند در اقدامی کم سابقه از دولت این کشور درخواست کرد که ظرف مدت ۱۰ روز توضیحات لازم در خصوص قیمت گذاری جنگنده های رافائل و خصوصیات آنها را به این دادگاه ارائه دهد.

 

به نقل از روزنامه ‘تایمز او ایندیا’ ، گروهی از قضات دادگاه عالی هند اعلام کردند: دادگاه عالی خواهان آگاهی از جزییات قرارداد رافائل شامل قیمت گذاری، هزینه ها و به خصوص مزیت های این جنگنده ها است. دولت باید این اطلاعات را به صورت سر بسته به دادگاه ارائه دهد.

 

پیش از این دادگاه عالی هند از دولت هند درخواست کرده بود که در مورد قرارداد رافائل توضیح دهد اما این دادگاه تاکید کرده بود که به دنبال دست یابی به اطلاعات قیمت گذاری و سایر اطلاعات تکنیکی این قرارداد نیست.

 

کی کی ونو گوپال وکیل دولت هند به دادگاه عالی اعلام کرده است از آنجایی که اکثر جنبه های قرارداد رافائل تحت قانون اطلاعات سری هند قرار می گیرند، دولت هند نخواهد توانست اطلاعات مربوط به قیمت گذاری جنگنده های رافائل را به این دادگاه ارائه دهد زیرا این اطلاعات حتی با پارلمان هند نیز به اشتراک گذاشته نشده اند.

 

دادگاه عالی هند همچنین از دولت این کشور درخواست کرده است تا اطلاعات مربوط به نحوه تصمیم گیری برای امضای قرارداد جنگنده های رافائل را منتشر کند.

 

دولت هند با مطرح شدن دادخواست ها علیه قرارداد رافائل در دادگاه عالی مخالفت کرده است و از این دادگاه خواسته که این دادخواست ها را رد کند زیرا آنها با هدف به دست آوردن جایگاه سیاسی مطرح شده اند.

 

در هفته های اخیر ، مساله خرید جنگنده های رافائل ساخت فرانسه از سوی دولت هند موضوع جنجال و بگومگوهای سیاسی داغی در هند بوده است اما تنش ها بر سر موضوع از ماه گذشته پس از سخنان رییس جمهور سابق فرانسه درباره این قرارداد به طوفان سیاسی تبدیل شد.

 

فرانسوا اولاند رییس جمهوری سابق فرانسه اعلام کرده بود که این کشور هیچ گزینه ای برای انتخاب همکار هندی خود در قرارداد جنگنده های رافائل نداشته است و این دولت هند بوده است که یک شرکت هندی را معرفی کرده است سبب آغاز یک جنجالی سیاسی در هند شد.

 

مخالفان به سرکردگی راهول گاندی رهبر حزب مخالف کنگره هم تا آنجا پیش رفتند که مودی را به خیانت به کشور متهم کرده و خواستار استعفای وی به جرم هدر دادن منابع ملی شدند.

 

احزاب مخالف منتقد قراداد سال ۲۰۱۶ هند و شرکت داسالت فرانسه برای خرید ۳۶ فروند جنگنده رافائل به ارزش ۸.۷ میلیارد دلار بوده اند و اعلام کرده اند نخست وزیر هند این جنگنده ها را با قیمت گرانی خریداری کرده است و در این قرارداد شفاف نبوده است.

 

دهلی نو در سپتامبر(شهریور) سال ۲۰۱۶ قرارداد خرید ۳۶ فروند جنگنده رافائل به ارزش هشت میلیارد یورو را با فرانسه امضا کرد.

 

براساس این قرارداد، نخستین گروه از جنگنده های رافائل پس از ۱۸ ماه از امضای توافقنامه به هند تحویل می شود.

 

فرانسه قرار است ۳۰ درصد ازمبلغ ۷.۸ میلیارد یورو را در برنامه های تحقیقاتی هوایی هند و ۲۰ درصد را در تولید محلی قطعات رافائل در هند سرمایه گذاری کند.

 

بر اساس گزارش های منتشر شده ،جنگنده های رافائل مجهز به موشک های پیشرفته ای است که می تواند جنگنده ها و موشک های کروز دشمن را از فاصله ی ۱۰۰ کیلومتری هدف قرار دهد.

ایرنا

ایتالیا اپل و سامسونگ را به جرم کُند ساختن موبایل‌ها جریمه کرد

دولت ایتالیا روز چهارشنبه دو شرکت بزرگ ساخت لوازم الکترونیکی اپل و سامسونگ را به جرم کندساختن برنامه ریزی شده گوشی های هوشمند خود به ترتیب به میزان ۱۰ و پنج میلیون یورو جریمه کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایتالیا, جهان, خبر, غرب اروپا, فساد, کره جنوبی

پشت پرده ساخت سد فینسک؛ سیاسی بازی و لابی‌گری

استاد گروه مهندسی آب دانشگاه ساری با ابراز مخالفت با احداث سد فینسک در استان سمنان برای مقاصد صنعتی، آن را غیراصولی و فاقد توجیه محیط زیستی دانست و افزود: تامین آب شرب راه‌حل‌های به مراتب کم هزینه‌تر نسبت به احداث سد داشته و بعید است مشکل آب شرب استان سمنان دلیل احداث سد باشد.   رضا ... پشت پرده ساخت سد فینسک؛ سیاسی بازی و لابی‌گری

ادامه

ایران, خبر, فساد, محیط زیست

سنای افغانستان: امضای قرارداد استخراج معادن در آمریکا پذیرفتنی نیست

هفته گذشته «نرگس نهان» وزیر معادن افغانستان با سفر به واشنگتن قرارداد استخراج معادن طلا و مس این کشور را با شرکت‌های آمریکایی-انگلیسی مخفیانه به امضا رساند.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, غرب اروپا, فساد