ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

روسای جمهوری کلمبیا، بولیوی و هندوراس در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، بر تعهد خود به بازگرداندن صلح در غرب آسیا و جلوگیری از جنگ جدیدی در خاورمیانه با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی تاکید کردند و تشکیل جلسه فوری سازمان ملل متحد را خواستار شدند. به گزارش ... درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, بولیوی, تجاوز نظامی, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, ضد جنگ, غرب آسیا, فلسطین, کلمبیا, گزارش, نسل‌کشی, هندوراس, ونزوئلا

برزیل جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را خواستار شد

دولت برزیل با ابراز «نگرانی شدید» نسبت به تحولات خاورمیانه و پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، خطاب به جامعه بین‌المللی خواست تا برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه، تلاش‌ها را بسیج کند. به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه ال پائیس، بر اساس یادداشتی که وزارت امور خارجه برزیل ... برزیل جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را خواستار شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, لبنان, یمن

دادگاه عالی انگلیس طلاهای ونزوئلا را به نفع رهبر مخالفان مادورو مصادره کرد

دادگاه عالی انگلیس روز پنجشنبه با صدور حکمی جنجالی درباره پرونده دادخواست بانک مرکزی ونزوئلا برای استرداد ۸۰۰ میلیون پوند از طلای متعلق به خود، خوآن گوایدو رهبر مخالفان را به عنوان رئیس‌جمهوری ونزوئلا و صاحب این اندوخته معرفی کرد.

 

«نایجل تیر» قاضی این پرونده در حکم خود آورده است؛ دولت انگلیس آقای گوایدو را بعنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته و بدین ترتیب آقای مادورو را به عنوان رئیس جمهوری این کشور به رسمیت نمی‌شناسد.

 

وی افزود؛ فارغ از مبنای این شناسایی، دولت انگلیس بدون قید و شرط آقای گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا می‌شناسد. قاضی پرونده همچنین تصریح کرد که جایی برای شناسایی دو رهبر در ونزوئلا وجود ندارد.

 

در همین حال «سروش زایوالا» وکیل بانک مرکزی ونزوئلا خواستار تجدید نظر رای دادگاه در دیوان دادگستری شده است.

 

بانک مرکزی ونزوئلا به دنبال این است که با به دست آوردن این ذخایر طلا، آن را در مسیر مبارزه با ویروس کرونا هزینه کند. یعنی با فروش این طلا دارو و تجهیزات برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ خریداری کند.

 

ماه گذشته بانک مرکزی ونزوئلا دادخواستی را برای آزادسازی طلا به ارزش یک میلیار دلار از بانک انگلیس با توجه به شرایط اضطراری ارائه کرد.

 

بانک انگلیس دومین بانک بزرگ نگهدارنده طلا در جهان پس از فدرال رزرو آمریکا است و حدود ۲۵۰ میلیارد دلار طلا که مالکان آن کشورهای خارجی از جمله ونزوئلا است در آنجا نگهداری می‌شود.

 

تاکنون تلاش ونزوئلا برای برگرداندن این طلاها موفقیتی نداشته و این مساله به گروگانی نزد لندن برای تحت فشار قرار دادن دولت قانونی مادورو تبدیل شده است.

 

«خوان گوایدو» ۲۴ ژانویه ۲۰۱۹میلادی (چهارم بهمن ۹۷) پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر پیروزی مجدد نیکلاس مادورو، او را غاصب قدرت و خود را رییس جمهوری مشروع ونزوئلا خواند.

 

اتحادیه اروپا، انگلیس، آمریکا و چند کشور دیگر گوایدو را به عنوان رییس جمهوری ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند اما ‌دولت مادورو همچنان از حمایت نیروهای مسلح و کشورهایی مانند چین و روسیه برخوردار است. این کشورها از تحریم‌ها و سیاست‌های آمریکا در قبال ونزوئلا بشدت انتقاد کرده‌اند.

 

انگلیس درحالی رهبر مخالفان دولت ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور به رسمیت می‌شناسد که گوایدو اوایل سال جاری میلادی در تور اروپایی‌اش با بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس نیز دیدار کرد.

 

به رغم حمایت لندن از گوایدو، دولت جانسون همچنان با دولت کاراکاس روابط دیپلماتیکش را حفظ کرده است. روسیو مانیرو سفیر دولت مادورو همچنان در سفارت ونزوئلا در لندن حضور دارد و اندرو ساپر سفیر انگلیس نیز در سفارت این کشور در کاراکاس به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد.

 

انگلیس اعتبارنامه دیپلماتیک به نماینده گوایدو به عنوان سفیر ونزوئلا نداده است.

تاکید لاوروف برهمبستگی روسیه با ونزوئلا در مقابله با دخالت‌های خارجی

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتای ونزوئلایی خود بر همبستگی کشورش با ونزوئلا برای مقابله با مداخله های خارجی که در راس آن آمریکا قرار دارد، تاکید کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, ونزوئلا

سازمان بهداشت جهانی ارزیابی جدید درباره واکسن کرونا را اعلام کرد

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: واکسنی که شرکت «استرازینیکا» در حال ساخت آن است، به احتمال زیاد پیشروترین واکسن در جهان خواهد بود.

ادامه

اروپا, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خبر, دانش, روسیه, سازمان بهداشت جهانی, هندوستان

دادگاه فدرال استفاده از بودجه پنتاگون برای احداث دیوار مرزی را غیرقانونی اعلام کرد

یک دادگاه فدرال در ایالت کالیفرنیا استفاده دولت آمریکا از منابع وزارت دفاع این کشور برای تسریع عملیات احداث دیوار در مرز مشترک آمریکا و مکزیک را غیرقانونی اعلام کرد.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خبر, مکزیک

کوبا: ترویج ارزش‌های آمریکایی بهانه‌ای برای حمله به کشورهای دیگر بوده است

وزیر امور خارجه کوبا روز چهارشنبه در توییتی با انتقاد از سیاست خارجی واشنگتن نوشت که این کشور به دنبال حمله به کشورهای دیگر به بهانه ترویج ارزش‌های آمریکایی است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خبر, کوبا