بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

دادگاه اروپا: لیتوانی و رومانی میزبان زندان‌های سری سازمان «سیا» بودند

به گزارش آسوشیتد‌پرس، دادگاه حقوق بشر اروپا امروز پنجشنبه رای نهایی خود درباره زندان‌های آمریکا در رومانی و لیتوانی را صادر کرد.

 

دادگاه اروپا اعلام کرد رومانی و لیتوانی به سرویس امنیتی آمریکا اجازه داده بودند یک شهروند سعودی و یک شهروند فلسطینی را در زندان‌های مخفی در این کشور‌ها زندانی کند.

 

طبق رای دادگاه حقوق بشر اروپا، «عبدالرحیم آل نشیری» شهروند سعودی طی سال‌های ۲۰۰۳ الی ۲۰۰۵ در رومانی زندانی بوده و شکنجه شده و سپس به «گوانتانامو» منتقل شده است.

 

این دادگاه همچنین اعلام کرد «ابو زبیده» شهروند فلسطینی نیز بین سال‌های ۲۰۰۵ الی ۲۰۰۶ در زندان مخفی سازمان سیا در لیتوانی زندانی بوده است.
ایلنا

واشنگتن پست: عربستان و امارات به دنبال بنادر یمن هستند نه پایان جنگ

روزنامه واشنگتن پست در سرمقاله خود نوشت، وضعیت در یمن احتمالا به شدت بدتر می‌شود، هشت میلیون از مردم این کشور گرسنه هستند و با بدترین حالت شیوع بیماری وبا در تاریخ مواجه‌اند. همزمان مهم‌ترین بندر این کشور هدف حمله جدیدی قرار گرفته است و نیروهای(دولت مستعفی) یمن با حمایت امارات و عربستان تلاش می‌کنند ... واشنگتن پست: عربستان و امارات به دنبال بنادر یمن هستند نه پایان جنگ

ادامه

امارات, امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی, یمن

سفیر سابق انگلیس: بحرین تقریبا مستعمره عربستان و آمریکا شده است

پیتر فورد، سفیر سابق انگلیس در بحرین در مصاحبه‌ای با شبکه المیادین اظهار داشت: پس از آنکه در اعتراض به اظهارات خالد بن احمد، وزیر امور خارجه بحرین و حمایت این کشور از اسرائیل در رخدادهای اخیر بلندی‌های جولان از سمت خود به عنوان مشاور خاندان حاکم بحرین استعفا کردم، با واکنش‌های مثبتی روبرو شدم.

ادامه

اسراییل, امریکا, انگلستان, ایران, بحرین, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, سوریه

ضرورت مبارزۀ مشترک و هماهنگ با سیاست‌های جنگ‌طلبانهٔ آمریکا و ارتجاع در منطقه

سرنوشت ایران و حاکمیت آن باید فقط و فقط توسط خود مردم و نیروهای ترقی‌خواه و آزادی‌خواه میهن ما تعیین گردد، و نه توسط مرتجعان و نیروهای ضدمردمی‌ای همچون دولت ترامپ، دولت نتانیاهو، و حکومت بن‌سلمان، و هواداران و همراهان داخلی آنها.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عربستان سعودی

شکنجه زندانیان سیاسی زن در امارات

به نقل از سایت “عربی ۲۱″، سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس اعلام کرد که شکایت‌هایی از زندانیان سیاسی زن در امارات دریافت کرده اند و این زنان از وضعیت نامناسبت بازداشت، شکنجه و رفتار اهانت آمیز علیه خود شکایت کرده‌ اند که تهدیدی برای زندگی و سلامت آنها به شمار می رود.

ادامه

امارات, انگلستان, جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, زنان