گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

پروژۀ جانشینی خامنه‌ای: بحران بعدی پس از شکست قاطع حکومت ولایی در انتخابات فرمایشی

تحریم وسیع نمایش انتخابات ۱۱ اسفند از جانب اکثریت قاطع مردم و آمار عظیم آرای باطل در صندوق‌های رأی را باید شکست فاحش دیگری برای دیکتاتوری حاکم در برابر رأی واقعی ملت دانست. علی خامنه‌ای، که به‌خوبی به خطر “تهدید” مردم برای “نظام” واقف است، با توجه به شکست فضاحت‌بار رژیم در انتخابات اخیر فقط ... پروژۀ جانشینی خامنه‌ای: بحران بعدی پس از شکست قاطع حکومت ولایی در انتخابات فرمایشی

ادامه

آزادی, استبداد, اسلام سیاسی, ایران, تاریخ, تحریم, حقوق بشر, زنان, سیاسی, غارتگری, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی نوشته که دموکراسی پاکستان در خطر است و از مجامع بین‌المللی درخواست اقدام کرده است. به گزارش شفقنا از نشریه هفتگی نیوزویک؛ پاکستان خود را در مقطعی حساس می‌بیند- و در حال دست‌وپنجه نرم کردن با تحولات سیاسی و آشفتگی اقتصادی عظیمی است که بازتابی از تاریخ پرفراز و نشیب این ... گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

ادامه

اسلام سیاسی, بنگلادش, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, ژئوپلیتیک, سیاسی, گزارش

دادستان کل کشور: در قم عده‌ای روحانی‌نما برای حذف ولایت فقیه از قانون اساسی، تلاش می‌کنند

وی تصریح کرد که دشمن ستون خیمه انقلاب یعنی ولی فقیه را هدف گرفته است و نهاد‌هایی نظیر قوه قضاییه و سپاه و نیروی انتظامی را که در راستای اهداف و سیاست‌های تعیین شده رهبری حرکت می‌کنند، هدف گرفته است

 

محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، در جلسه اختتامیه پانزدهمین همایش رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور، روز جمعه ۷ اردیبهشت/ ٢٧ آوریل گفت که آثار نفوذ دشمن در همه جا مشاهده می‌شود.

 

او در این باره گفت که دشمن حتی در بین حوزه‌های علمیه هم برای نفوذ، تلاش و برنامه دارد.

 

وی تصریح کرد که دشمن ستون خیمه انقلاب یعنی ولی فقیه را هدف گرفته است و نهاد‌هایی نظیر قوه قضاییه و سپاه و نیروی انتظامی را که در راستای اهداف و سیاست‌های تعیین شده رهبری حرکت می‌کنند، هدف گرفته است و تلاش دارد این ارکان را به انحای مختلف با دروغ‌سازی و صحنه‌سازی، مورد هَجمه قرار دهد.

 

دادستان کل کشور گفت که به اعتبار مسئولیت خود در دادگاه ویژه روحانیت، گزارش‌های غیرقابل تردیدی در رابطه با تلاش دشمن برای نفوذ به حوزه‌های علمیه مشاهده کرده است. یکی از گزارش‌های ارائه‌شده نشان می دهد که «در شهر قم، عده‌ای روحانی‌نما در قالب تشکل‌هایی، تشکیل جلسه می‌دهند و موضوع جلسه این آقایان این است که چگونه موضوع ولایت فقیه را از قانون اساسی و نظام حذف کنیم».

 

محمدجعفر منتظری در بخش دیگری از سخنانش به معضلاتی که قاچاق و ارز برای کشور و اقتصاد ایجاد می‌کند و ضرورت پیگیری دادستان‌ها نسبت به تبانی‌های صورت‌گرفته پرداخت؛ وی با طرح این سئوال که مگر امکان دارد این حجم عظیم از قاچاق و ارز بدون تبانی از مبادی رسمی وارد کشور شود، از بررسی این موضوع در دادستانی کل خبر داد.

 

دادستان کل کشور گفت: «برخورد با قاچاق کالا و ارز، به دلیل قانون عمدتاً به عهده قوه قضاییه نیست و با سازمان تعزیرات است و رسیدگی به پرونده‌های قاچاق سازمان‌یافته و پرونده‌هایی که در تعزیرات منتهی به برائت می‌شود، بر عهده دستگاه قضا است و سازمان تعزیرات وظیفه دارد این قبیل پرونده‌ها را به دادستان اعلام کند که قبلاً این کار صورت نمی‌گرفت و با پیگیری‌های صورت‌گرفته در دو سال اخیر این اقدام صورت می‌گیرد. لذا دادستان‌ها در این دو موضوع با جدیت ورود کنند، چرا که قاچاق ضربه‌هایی را به اشتغال و تولید وارد کرده است».

 

منتظری با اشاره به موضوع قاچاق خودرو در بندرعباس، گفت: «در رابطه با این موضوع، دادستانی بندرعباس ورود پیدا کرد و حتی برخی دستگاه‌های اجرایی نیز به این موضوع صحه گذاشتند؛ اما مشاهده کردیم که مسئول یکی از گمرکات طی مصاحبه‌ای اعلام داشت که مراحل قانونی ورود این خودرو‌ها طی شده است.

 

در همین ارتباط بنده به رییس دادگستری کل استان هرمزگان اعلام کردم که موضوع را بررسی کنند که مدیرکل گمرک با توجه به اسنادی که موجود است و دال بر وقوع تخلف دارد، بر چه مبنایی چنین صحبتی را مطرح کرده است؟»

رادیو فرانسه

رژیم ولایت فقیه: نقطه‌ضعف اصلی میهن ما در برابر ترامپ و متحدانش!

در طول چند هفته گذشته رویدادهایی گونه‌گون صحنهٔ سیاسی کشور را تحت‌الشعاع خود قرار داده‌اند. در ظاهر امر، بروز این تحول‌ها ارتباطی مستقیم با یکدیگر نداشته‌اند،‌ اما درواقعیت امر، این رویدادها فی‌نفسه درون فرایندی مشترک که برآمده از ماهیت ساختار قدرت در رژیم ولایت فقیه است بروز یافته‌اند. شماری از تحلیل‌گران در رسانه‌های مجاز درون ... رژیم ولایت فقیه: نقطه‌ضعف اصلی میهن ما در برابر ترامپ و متحدانش!

ادامه

اقتصادی, ایران, سیاسی

امارات هواپیماهای بوئینگ سفارش ایران را می‌خرد

شرکت هواپیماسازی بوئینگ برای آمادگی جهت به حداقل رساندن تبعات خروج قریب الوقوع آمریکا از توافق هسته ای ایران، قراردادهایی را با خریداران دیگر از جمله کشورهای رقیب ایران در منطقه حاشیه خلیج فارس به امضا رسانده است.

ادامه

اقتصادی, امارات, امریکا, ایران, جهان, خبر, سیاسی

وزارت خارجهٔ ولی فقیه و رئیس جمهور نظامی

علی خرم، استاد حقوق بین‌الملل، در روزنامهٔ آفتاب یزد، ۱۹ فروردین‌ماه، نوشت: “این روزها برخلاف سال ۱۳۹۲ که بسیاری از مسائل به وزارت امور خارجه و تصمیم‌گیری‌های آن وابسته بود ظاهراً سیر ناخوشایندی شروع شده است. به این معنا که بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها یا ابتکار به‌خرج دادن‌ها در مسائل سیاست خارجه در خارج از وزارت ... وزارت خارجهٔ ولی فقیه و رئیس جمهور نظامی

ادامه

ایران, خبر, سیاسی, مقاله