وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه گفت: اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در سال ۲۰۲۲ تاکنون، تقریبا ۵۰۰ هزار سربازش را از دست داده است. به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شایگو در نشست وزارت دفاع روسیه گفت: در کل، تلفات نیروهای مسلح اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه، معادل تقریبا ... وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

«آری به صلح! نه به ناتو!»

هفتهٔ پیش هفتاد و پنجمین سالگرد پایه‌گذاری تشکیلات نظامی-امنیتی «سازمان پیمان اطلس شمالی» یا همان «ناتو» بود. این روزها نظامی‌گرایان و ‏جنگ‌طلبان امروزی، و در پیشاپیش آنها آمریکا، با پرده‌پوشی جنایت‌های گذشته و اکنون ناتو، سه ربع ‏قرن موجودیت این ائتلاف نظامی تجاوزکار را جشن می‌گیرند. هفتاد و پنج سال پیش، در روز ۴ آوریل ... «آری به صلح! نه به ناتو!»

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, اوکراین, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوئد, سودان, سوریه, سوسیالیسم, شرق اروپا, صلح, عراق, غرب اروپا, فاشیسم, فنلاند, کمونیسم, گرسنگی, لیبی, مالی, مقاله, نئونازیسم, ناتو, یوگوسلاوی

یک منطقه دیگر دونتسک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای این کشور کنترل مناطق دیگری از دونتسک را به دست گرفتند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از آزادسازی بخش‌هایی از جمهوری دونتسک خبر داد. وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد کهیگان‌های نظامی این کشور شهرک بوگدانوفکا در جمهوری دونتسک ... یک منطقه دیگر دونتسک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

عصبانیت اروپایی‌ها از اصرار آمریکا بر مصادره دارایی‌های روسیه

اتحادیه اروپا از اصرار ایالات متحده بر مصادره دارایی‌های روسیه خشمگین است. به گزارش واشنگتن پست (WP)، مقامات کشور‌های اروپایی نمی‌خواهند دارایی‌های مسدود شده فدراسیون روسیه را مصادره کنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ به گفته این منابع، اروپایی‌ها بیم آن دارند که توقیف دارایی‌ها نه تنها قوانین بین‌المللی را نقض کند، بلکه اعتماد سرمایه گذاران ... عصبانیت اروپایی‌ها از اصرار آمریکا بر مصادره دارایی‌های روسیه

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

دادستان اوکراین از دخالت آمریکا در امور داخلی این کشور پرده برداشت

دادستان کل اوکراین اعلام کرده است که آمریکا فهرستی از اشخاص اوکراینی به این دستگاه داده است تا از پیگرد قانونی در خصوص فساد در امان بمانند.

 

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، یوری لوتسنکو گفت که ماری یووانوویچ سفیر آمریکا در اوکراین در دیدار با وی، فهرستی به وی داده که افراد داخل آن نباید در هیچ شرایطی تحت تعقیب قرار بگیرند.

 

دادستان کل اوکراین با غیرقابل قبول خواندن این درخواست از سوی ایالات متحده، اعلام کرد که آمریکا هنوز به وعده چهار میلیون دلاری خود برای کمک به اوکراین عمل نکرده است.

 

به گزارش رسانه روسی، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات دادستان کل اوکراین اعلام کرده که مبلغی که قرار بود به این سازمان پرداخت شود صرف امور دیگری شده است چرا که اراده‌ای در اوکراین برای اجرای اصلاحات واقعی دیده نمی‌شود.

 

گفته می‌شود سفارت آمریکا در کی‌یف در بیانیه‌ای، اظهارات دادستان کل اوکراین مبنی بر ارایه فهرستی از سوی آمریکا برای مصونیت از پیگرد قضایی را دروغ خوانده است.

 

در این بیانیه همچنین ادعا شده است که بیان چنین مطالبی از سوی دادستان اوکراین تلاش برای ضربه زدن به اعتبار سفیر آمریکا در کی‌یف است.

 

گفتنی است آمریکا به همراه برخی کشورهای اروپایی از تغییر حکومت در اوکراین در سال ۲۰۱۴ که به روی کار آمدن حکومت غربگرا در کی‌یف منجر شد، حمایت کرد.

 

واشنگتن همچنین مدعی است که در سال‌های اخیر چند ۱۰۰ میلیون دلار کمک مالی و تسلیحاتی در اختیار اوکراین قرار داده است.
ایرنا

تظاهرات هزاران نفر در مونته‌نگرو برای استعفای رییس جمهور

هزاران نفر از مردم مونته‌نگرو در پایتخت این کشور برای درخواست استعفای میلو جوکانوویچ، رییس جمهور این کشور به اتهام سواستفاده از قدرت و جایگاهش به خیابان‌ها آمدند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خبر, شرق اروپا, مونته نگرو

مردم کِریمه همچنان از پیوستن به ترکیب روسیه حمایت می‌کنند

نظرسنجی انجام شده در پنجمین سالگرد الحاق شبه جزیره کِریمه و بندر سواستوپول به ترکیب فدراسیون روسیه نشان داد که تقریباً ۹۰ درصد مردم ساکن این مناطق همچنان از پیوستن به خاک روسیه حمایت می‌کنند.

ادامه

اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

رئیس‌جمهوری اوکراین در مسیر استیضاح قرار گرفت

یولیا تیموشنکو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین از برنامه استیضاح پترو پروشنکو رئیس‌جمهوری این کشور در پارلمان اوکراین به دلیل آنچه خیانت دولتی عنوان کرده است، خبر داد.   تیموشنکو روز سه شنبه در سخنرانی در پارلمان اوکراین گفت که فراکسیون «باتکیوشینا» (خانه پدری) در پارلمان اوکراین که تحت رهبری وی قرار دارد، به همراه سایر ... رئیس‌جمهوری اوکراین در مسیر استیضاح قرار گرفت

ادامه

اوکراین, جهان, خبر, شرق اروپا, فساد

کنفرانس ورشو نماد روشنی از سیاست های ضدمردمی و مداخله جویانۀ امپریالیسم و ارتجاع محلی

گردهمایی ورشو به سرکردگی دولت نو فاشیستی ترامپ و گروهی سیاست مدار ماوراء راست و سردمداران رژیم های ارتجاعی منطقه و دولت اسرائیل، با هدف ایجاد یک جبهه منطقه ای-جهانی، برای دخالت مستقیم در امور کشور ما برگزار شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, شرق اروپا, لهستان, یمن