وکیل مدافع نسرین ستوده ؛ امید ما به مصوبه تقلیل مجازات حبس تعزیری است

وکیل مدافع نسرین ستوده گفت: منتظر هستیم تا مصوبه اخیر مجلس در خصوص اصلاح طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری، ابلاغ و اجرا شود تا ببینیم چه تحولی در وضعیت ایشان ایجاد شود.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, زنان, قضایی, وکلا

«جمهوری اسلامی صرفاً گورستان‌ها و زندان‌ها را آباد کرد»

چند تن از وکلای ایرانی در نامه‌ای سرگشاده‌ ضمن “نامشروع خواندن قانون اساسی جمهوری اسلامی” و “انتصاب آقای خامنه‌ای”، خواستار “بازگرداندن کشور به مردم ایران” شده‌اند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, سیاسی, وکلا

دادستانی به‌دنبال محاکمه محمود صادقی با تشکیل یازده پرونده !!

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از درخواست دادستان از این هیئت درباره ۱۱ پرونده محمود صادقی خبر داد.

 

جمالی با بیان اینکه روز گذشته سه‌شنبه اول آبان، نامه‌ای از سوی دادستانی درباره پرونده‌های محمود صادقی نماینده تهران به هیئت نظارت ارسال شده، یادآور شد: طبق این نامه آقای صادقی ۱۱ مورد پرونده دارد که خواسته شده هیئت در این موارد اعلام نظر کند.

 

نماینده مردم فسا در مجلس تصریح کرد: البته هیئت نظارت در گذشته در برخی از موارد مطرح شده اعلام نظر کرده است که ممکن است نظرات هیئت به شعب دیگر رفته باشد.

 

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با تاکید بر اینکه دادستان خواستار تعیین تکلیف این پرونده‌ها شده است، گفت: یکی از اعضای حقوقی هیئت نظارت، مأمور بررسی این موضوع شد تا جواب دادستانی داده شود.

کلمه

درخواست ۳۴۰ فعال مدنی و سیاسی از ستوده برای پایان اعتصاب غذا

نسرین ستوه وکیل و فعال حقوق‌بشر از سوم شهریور در زندان دست به اعتصاب غذا زده است. ۳۴۰ نفراز فعالان مدنی، سیاسی وفرهنگی در نامه‌ سرگشاده‌ای خطاب به نسرین ستوده خواهان پایان اعتصاب غذای او شدند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, وکلا

سرکوب تنها راهی است که ولی‌فقیه هنگام بحران می‌شناسد

رضا خندان، همسر نسرین ستوده بازداشت شده است. ستوده و شماری از وکلای دادگستری فعال در زمینه حقوق بشر در هفته‌های اخیر بازداشت شده‌اند. وکلا و فعالان حقوق‌بشر معتقدند این بازداشت‌ها مبنای حقوقی ندارد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, وکلا