مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

خودسوزی یک زن سوری به دلیل گرسنگی فرزندانش

منابعی در سوریه از خودسوزی یک زن سوری در اردوگاه الرکبان به دلیل عدم توانایی‌اش در تأمین غذا برای فرزندانش خبر دادند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، “خالد العلی”، سخنگوی مدیریت مدنی اردوگاه الرکبان واقع در جنوب شرق سوریه اعلام کرد که یک زن سوری به خاطر اینکه از سه روز نتوانسته بود برای خود و فرزندانش غذا تهیه کند، اقدام به آتش زدن خود و سه فرزندش در چادرشان کرد. همسایگان آتش را خاموش و زن و سه فرزندش را از چادرشان که به صورت کامل سوخته بود، خارج کردند و آنها را به یک مرکز پزشکی و از آنجا به بیمارستان‌های اردن منتقل کردند.

 

العلی تأکید کرد: اسم این خانم سوری “سندس فتح‌الله” (۲۸ ساله) است و فرزند یک ماهه وی به شدت آسیب دیده است اما جراحت دو کودک دیگر او جزئی است.

 

وی تصریح کرد، قیمت مواد غذایی و سبزیجات چند برابر قیمت این مواد در مناطق تحت کنترل سوریه است و سازمان‌های انسانی هیچ کمکی به ساکنان این اردوگاه ارائه نمی‌دهند.

 

اردوگاه الرکبان واقع در جنوب شرق سوریه در نزدیکی مرزهای این کشور با اردن است و در فاصله ۱۳ کیلومتری آن پایگاه “التنف” که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند، قرار دارد.

 

روسیه: آمریکا مسئول شرایط فاجعه بار اردوگاه الرکبان سوریه است

 

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که شرایط زندگی در اردوگاه آوارگان الرکبان در جنوب سوریه در آستانه فاجعه انسانی قرار دارد و آمریکا مسئول کامل وقوع این وضعیت است.

 

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه درسایت خود در واکنش به اوضاع اردوگاه الرکبان نوشت: شرایط زندگی در الرکبان بسیار دشوار است و به بروز فاجعه ای انسانی نزدیک می شود. ساکنان آن در واقع گروگاه تشکیلات مسلح غیرقانونی مرتبط با داعش هستند که در این منطقه زیر نظر آمریکا فعالیت می‌کنند.

 

این وزارتخانه افزود: این وضعیت نتیجه بی توجهی آشکار آمریکا به قوانین و موازین بین‌المللی است. آمریکا مسئول وضیت منطقه اطراف شهر التنف سوریه است که آن را به طور غیرقانونی اشغال کرده است.

زاسپکین: احتمال جنگ هسته‌ای/ نهایتا نیروهای ترکیه سوریه را ترک می‌کنند

سفیر روسیه در بیروت با اشاره به تلاش مسکو برای توسعه نقش خود در لبنان تاکید کرد، عملکرد آمریکا در منطقه به گونه‌ای است که جهان را به سوی جنگ سوق می‌دهد.

ادامه

امریکا, اوکراین, ایران, ترکیه, تروریسم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, گرجستان, لبنان, هندوستان

پاسخ ریاست‌جمهوری ترکیه به هشدار ترامپ در باره نابود‌کردن اقتصاد ترکیه

ریاست‌جمهوری ترکیه در واکنش به هشدار دونالد ترامپ به این کشور مبنی بر اینکه اگر دست به حمله علیه کردهای سوریه بزند اقتصاد ترکیه را نابود می‌کند،‌ اعلام کرد: از ترامپ و آمریکا انتظار داریم به “شراکت استراتژیک”مان احترام بگذارد.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا

عطوان: دروغ‌های پمپئو چهره زشت آمریکا را زیبا نمی‌کند

تحلیلگر روزنامه «رأی الیوم» در واکنش به ادعاهای وزیر خارجه آمریکا در مصر، نوشت: سخنان «مایک پمپو» مملو از ادعاهای بی‌پایه و اساس بود و ملت‌های خاورمیانه فراموش نمی‌کنند که دلارهای آمریکا در سال‌های گذشته صرف کشتار، ویرانی و ایجاد آشوب‌ها در منطقه شده و چهره زشت واشنگتن با این دروغ‌ها زیبا نخواهد شد.

ادامه

اسراییل, افغانستان, امارات, امریکا, ایران, خاورمیانه, سوریه, شمال غرب آسیا, عراق, عربستان سعودی, قطر, لبنان, لیبی, یمن

کارشناس کُرد: امریکا نمی‌خواهد ارتش سوریه بر مناطق شرقی رود فرات و مرزهای ترکیه کنترل داشته باشد

“ریزان حدو” کارشناس کُرد و سخنگوی سابق نیروهای «یگان‌های مدافع خلق» در مصاحبه با خبرگزاری «نووستی» اعلام کرد که آمریکا تلاش می‌کند تا مذاکرات بین رهبران شورای دموکراتیک سوریه (شاخه نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه) با مقامات دمشق نتیجه مثبتی نداشته باشد.

ادامه

امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا