پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

خط و نشان هوایی روسیه برای ناتو در آسمان کریمه

رزمایش هوایی روسیه در حالی چند روز است در آسمان کریمه آغاز شده است که گفته می شود تازه ترین و پیشرفته ترین تسلیحات روسی در آن شرکت دارند و در حال نابودی دشمنان فرضی بر روی زمین و آسمان هستند.

 

این رزمایش که از سوم خرداد ماه به صورت رسمی با عنوان آویادارتس ۲۰۱۹ کار خود را آغاز کرده است از روز گذشته با رقابت جنگنده‌ها و بالگردهای روسیه شکل جدی تری به خود گرفت.

 

براساس گزارش وزارت دفاع روسیه، تمامی پرسنل نیروهای هوایی چهار منطقه روسیه و نیروی دریایی شمال در این رزمایش شرکت دارند تا قوی‌ترین بخش هوایی روسیه عملاً در این مانور قدرت خود را به رخ بکشد.

 

در فیلم‌های منتشر شده در رسانه‌های روسیه، جنگنده‌ها، بمب افکن ها و بالگردهای حاضر در این مانور بر فراز دریای سیاه در حال نابود کردن اهداف فرضی هستند.

 

براساس گزارش وزارت دفاع روسیه، انواع جنگنده و بمب افکن‌های روسیه و بالگردهایی از نوع Ka-52 و Mi-8 در رزمایش شرکت دارند و برای نابودی دشمن فرضی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

 

با توجه به افزایش تنش‌ها میان روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و متهم کردن ناتو به نزدیک تر کردن رزمایش‌های خود به مرز روسیه، بنظر می‌رسد رزمایش اخیر روس‌ها که تا ۱۹ خرداد ماه ادمه دارد در واقع خط و نشانی جدی برای ناتو، اوکراین وحامیان پرشمار این کشور باشد که همچنان خواستار بازگشت کریمه با اوکراین هستند.

 

یادآور می‌شود که اختلافات روسیه و اوکراین که با یکدیگر پیوندهای تاریخی و مذهبی بی پایانی دارند از سال ۲۰۱۴ و پس از وقوع تغییرات در اوکراین که کییف از آن به عنوان «انقلاب» و روس‌ها «کودتا» یاد می‌کنند، آغاز شده است.

 

مردم شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه پس از این اتفاق، دست به مخالفت با دولت مرکزی در کییف زدند.

 

با توجه به حضور نظامی روسیه در کریمه، کرملین امنیت برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه را فراهم کرد و مردم این منطقه که اکثر آنان را روس زبانان متمایل به مسکو تشکیل می‌دهند رأی به استقلال از اوکراین و سپس درخواست پیوستن به روسیه دادند که با موافقت پوتین جنبه اجرایی پیدا کرد هر چند که دیگر کشورهای اروپایی آن را نپذیرفته‌اند.

 

از آن تاریخ به این طرف، آمریکا و کشورهای قدرتمند غربی انواع تحریم‌های اقتصادی را علیه روسیه و شخصیت‌ها و شرکت‌هایی که در کریمه فعالیت می‌کنند وضع کرده‌اند تا شاید روسیه از کریمه پا عقب بگذارد.

 

اوکراین از جامعه جهانی خواسته است ضمن نپذیرفتن کریمه به عنوان جزئی از خاک روسیه، این کشور را اشغالگر بخواند و به روسیه برای بازپس دادن این منطقه به اوکراین فشار بیاورد.

 

ولادیمیر پوتین در آخرین واکنش خود به موضوع کریمه گفته است که مسکو بر سر این منطقه با هیچ فرد یا کشوری مذاکره نمی‌کند با این حال برخی از صاحبنظران در روسیه معتقدند که اگر چه روس‌ها در سال ۲۰۱۴ از اقدام پوتین احساس غرور می‌کردند اما امروز متوجه ترس و نگرانی دیگر جمهوری‌های سابق شوروی از این اقدام و احتمال دوری آنان از مسکو شده‌اند.

 

شاید همین مساله باعث شده است که رئیس جمهور کشوری همچون بلاروس که با پوتین روابط نزدیک دارد مجبور شده به مردم خود قول دهد که بلاروس هرگز استانی از روسیه نخواهد شد یا گرجستان، لتونی و لیتوانی مواضع سخت‌تری علیه روسیه بگیرند.

 

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری جدید اوکراین که تازه بر مسند قدرت در کییف نشسته، امیدوار به گفت وگو با پوتین برای حل وفصل اختلافات در شرق اوکراین و در نهایت کریمه است هر چند که رئیس جمهوری روسیه نشان داده است که تمایلی به گفت وگو درباره کریمه ندارد.

ایرنا

در اقدامی تلافی‌جویانه، چین خرید سویا از آمریکا رامتوقف کرد

در بحبوحه جنگ تجاری میان پکن و واشنگتن، چین در اقدامی تلافی جویانه، خرید سویا از آمریکا را بطور کلی متوقف کرد.   به گزارش خبرگزاری فرانسه، تنش تجاری میان آمریکا و چین به اوج خود رسیده است و به نظر می رسد در روزهای آینده وارد مرحله ای تازه شود.   به دنبال اقدام ... در اقدامی تلافی‌جویانه، چین خرید سویا از آمریکا رامتوقف کرد

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

تلاش روسیه برای ایفای نقش پررنگ در افغانستان؛ دومین نشست بین‌الافغانی در مسکو

منابع خبری اعلام کردند که اعضای دفتر سیاسی طالبان، چهره‌های اثرگذار و سران جریان‌های سیاسی افغانستان به مسکو رسیده‌اند تا امروز برای دومین بار در این کشور با یکدیگر رایزنی کنند.

ادامه

افغانستان, امریکا, جنوب آسیا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

وزیر خارجه کوبا برای بررسی اوضاع ونزوئلا به روسیه می‌رود

وزیر امور خارجه کوبا به روسیه سفر می‌کند تا در دیدار با “سرگئی لاوروف”، ابعاد مختلف روابط دوجانبه و برخی مسائل مهم بین‌المللی، به‌خصوص اوضاع پیرامون ونزوئلا و تاثیر آن بر اوضاع کلی منطقه را بررسی کند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, کوبا, ونزوئلا