گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

خزانه‌داری آمریکا ۹ فرد و ۱۴ نهاد مرتبط با ایران را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرده ۹ فرد و ۱۴ نهاد مرتبط با ایران را تحریم کرده است.

 

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد در اقدام امروز شبکه‌هایی را در ایران، امارات و ترکیه هدف گرفته که میلیاردها دلار پول به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح‎ ایران رسانده‌اند.

 

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و یک بانک ایرانی به دلیل کمک‌رسانی به نیروی قدس سپاه پاسداران تحریم شده‌اند.

 

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا ادعا کرد: «ما برای مختل کردن طرحی که ایران از آن برای انتقال غیرقانونی صدها میلیارد دلار پول استفاده می‌کرد شبکه گسترده‌ای از شرکت‌های صوری و افرادِ مستقر در ایران، ترکیه و امارات را هدف قرار دادیم.»

 

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته که سپاه پاسداران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در تلاش هستند از نظام مالی بین‌المللی برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کنند.

 

اسامی افراد و نهادهای تحریم‌شده به شرح زیر هستند:

افراد تحریم‌شده:
محمدرضا آل علی
علیرضا اتابکی
رضا دستگیری
آیت‌الله ابراهیمی
ایمان صداقت
علی شمس مولوی
سلیمان ساکان – شهروند ترکیه‌ای
اسدالله صیفی
محمد وکیلی – مستقر در امارات

 

نهادهای تحریم‌شده:

شرکت کارگزاری بانک انصار
صرافی انصار
شرکت فناوری اطلاعات انصار
تجارت اطلس دوویز- ترکیه‌ای
صرافی اطلس
شرکت «گلدن کومودیتیز»- امارات
صرافی هیتال
شرکت اطلس ایرانیان
شرکت «لبرا مون»- امارات
شرکت ناریا- امارات
صرافی ساکان
شرکت تجاری ساکان- امارات
شرکت تجاری «بست لیدر»- امارات
زاگرس پردیس کیش

 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد.

 

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته و در تلاش است کشورهای دیگر را به حمایت از تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران فرا بخواند.

 

دولت آمریکا به عنوان بخشی از این کارزار، کارگروهی مشترک همراه با اسرائیل تشکیل داده که هدف آن تحریک به اغتشاش و ناآرام کردن ایران است. شواهد متعدد همچنین حاکی است حمایت از تجزیه‌طلبی و ناآرام کردن مرزهای ایران در رأس برنامه‌های ضدایرانی کاخ سفید قرار دارد.

فارس

دست رد اتحادیه اروپا به درخواست آمریکا؛ هواوی تحریم نمی‌شود

کمیسیون اروپا وابسته به اتحادیه اروپا قصد ندارد به درخواست آمریکا برای تحریم هواوی و عدم استفاده از تجهیزات مخابراتی تولیدی این شرکت در شبکه‌های نسل پنجم واکنش مثبت نشان دهد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, تحریم, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

کارشناس آمریکایی: روسیه برنده جنگ تحریم‌های غرب شده است

استاد دانشگاه ویرجینیای آمریکا معتقد است، تحریم‌های واشنگتن و اتحادیه اروپا که برای تنبیه روسیه به‌خاطر اقداماتش علیه اوکراین در نظر گرفته شد، برعکس به نفع مسکو تمام شده و باعث رشد اقتصادی و توسعه صنعت کشاورزی روسیه شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, تحریم, جهان, خبر, روسیه